Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Без термостат..

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Dido_Lyubenov написа:
    Колега, betuk, за теб важи да прочетеш горното ми мнение, че ги постнахме почти едновременно. :D Остави водната помпа на мира, едва ли има какво да и се случи овен да потече, а това се вижда, дори да е скрита.
    Колега Lyubenov! Не съм единствения с това изпълнение от термостат РЕНО5 Виждал съм и на друг колега сложен на фиат стило,и проблеми е нямал.И не само на него,има други колеги които и те са минали на тоз вариант, аз самия вначалото се чудех дали да купувам оргинален,НО цената 105-150 лв ме спря, и заложих на 10лв "ПРОБА ",и карах така известно време ,и като видях че се държи нормално си остана до ден днешен.... Това в отговор на твоя пост, най -вече на това:-< Колко пъти в тоя форум, трябва да кажа, че това с термостата от Рено е пълна порнография ? Е , на който му се дават пари за излишни ремонти и му е дерт зорлям да си чупи колата, негов проблем. Само дано спрат да се дават такива съвети, че са адски врени, особено за тези които не познават добре ДВГ, ама се хващат да "рационализират", че да спестят някой лев, ХО-ХО-ХО ! Де да ставаше така !? ...>П,П-между другото форума е за това,да се дават,да разбереш,да научиш,да попогнеш, да коментираш , тук никой не насилва, всеки е пълнолетен или грамотен да пише,съответно всеки сам си решава и преценява кое е най- добре .......Поздрав! :D
    Fiat palio 1.7td

    Коментар


      #32
      Е аз не съм толкова богат, че да купувам толкова евтино, предпочитам да не си създавам излишни проблеми. Като имате пари за основни ремонти, експериментирайте колкото иската. Само да не кажете че моторите са калпави, щото не мислите с главите си, като се мъчите да рационализирате !
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #33
        Dido_Lyubenov написа:
        Е аз не съм толкова богат, че да купувам толкова евтино, предпочитам да не си създавам излишни проблеми. Като имате пари за основни ремонти, експериментирайте колкото иската. Само да не кажете че моторите са калпави, щото не мислите с главите си, като се мъчите да рационализирате !
        Lyubenov :D Знам този лаф на англичанина,но той е за англия и някоя друга държава ,дето що годе има контрол.Обаче в БГ не важи този лаф, по -скоро важи лафа: ДА НЕ СЪМ БАЛЪК ДА ГУША ПРОДАВАЧА С ПАРИ ЗА МАРКОВА ЧАСТ .Що се отнася до експеримента, засега при мен е сполучлив, една година го пробвам вече , проблем нямам досега.Само на едно място ми остана да я пробвам , в пустинята "Сахара",там може мотора да се окаже калпав......
        Fiat palio 1.7td

        Коментар


          #34
          Е, аз карам TD100 и много добре знам какви са му температурните режими при различните условия, смея да твърдя че имам достатъчно познания по ДВГ, за да ти кажа че термостат от друг ДВГ, поставен на място различно от предвиденото си е меко казано "убава работа, ама циганска" :D То върши работа, но както и колегата сподели, не ефективен и създава големи предпоставки за по-голем проблеми, които струват няколко пъти по 150 лв. От тк нататък, си прави сметка как ще я караш. И ако обичаш, не давай подобни съвети, че ще докараш беля на някой !
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #35
            Dido_Lyubenov написа:
            Е, аз карам TD100 и много добре знам какви са му температурните режими при различните условия, смея да твърдя че имам достатъчно познания по ДВГ, за да ти кажа че термостат от друг ДВГ, поставен на място различно от предвиденото си е меко казано "убава работа, ама циганска" :D То върши работа, но както и колегата сподели, не ефективен и създава големи предпоставки за по-голем проблеми, които струват няколко пъти по 150 лв. От тк нататък, си прави сметка как ще я караш. И ако обичаш, не давай подобни съвети, че ще докараш беля на някой !
            Каква е гаранцията и с оргиналния, и там като залепне(блокира в затворено положение),няма да създаде проблем ли .Мой бивш колега го би тъпана малко преди морето,добре че бил на 15км преди Шумен.Така че нали знаеш лафа на продавача ,ГАРАНЦИЯ ФРАНЦИЯ .Между другото: точно тук в този форум има-а-а много коментари ,питане и съвети относно слагане на термостат от РЕНО5.Точно в този раздел в "Термостат - диагностика, проблеми, решения", и аз бях един от питащите къде и как,дори се срещнах с един от тях за да видя с очите си как го е направил.Относно карането, и при предната, и по предната, винаги следя уреда ,не случайно са сложени под носа ни, сложено е да се следи....
            Fiat palio 1.7td

            Коментар


              #36
              Много си упорит бе колега :D Като остане в затворено положение този от РЕНО 5, няма ли да стане същия мармалад :D И явно не четеш какво пиша. Когато оригиналния елемент пусне циркулация на течноста през големия кръг (радиатора ), ограничава дебите през малкия кръг и по този начин циркулацията през големия кръй е принудителна. Това гарантира постъпване на охладена течност към ДВГ, което с термостат от РЕНО НЕ можеш да постигнеш, а разчиташ единствено на естествената циркулация породена от температурните разики на течноста в горната и долната част на радиатора, както о на леко побутване от страна на водната помпа ! Понижава се ефективноста на охладителната система до около 20 - 40 % от капацитета и. Точно за това колегата има проблем с този термостат, и дори без термостат, температрните режими са по-зле отколкото с не напълно отворен оригинален термостат. Катринки да ти рисувам ли с пояснения, или ще ми спестиш тия нерви ?
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #37
                Dido_Lyubenov написа:
                Много си упорит бе колега :D . Точно за това колегата има проблем с този термостат, и дори без термостат, температрните режими са по-зле отколкото с не напълно отворен оригинален термостат. Катринки да ти рисувам ли с пояснения, или ще ми спестиш тия нерви ?
                Само за този модел ли се отнася или за всички модели термостати.Ако е за този който има колегата <djo8>, бих се съгласил с научнити теорий :D , но за другите, Не .При мен мога да ти докажа нагледно както си поискащ,без и със термостат от реното, дори оргиналния още си е там, стига италианеца да не свършил тая работа.Дори да е свършил, пак ще ти докажа нагледно и практически в най тежки високо температурни градуси на въздуха.Ако не вярваш и държиш на твоите научни теорийки, можем да се обзаложим на тест на колцата, пък тогава ще ми интересно кво ще ми обясниш .Няма да искам много за баса, достатъчно ми е да напълниш баката до капачка :D
                Fiat palio 1.7td

                Коментар


                  #38
                  какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитура
                  който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                  Коментар


                    #39
                    djo8 написа:
                    какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитура
                    Колега? Качи една снимка на тоз чудат оргинален термостат,може колегата Любенов да излезе прав ,но интересно защо аз нямам проблем,дали щото оргиналния си седи ,може той да осигурява нужното сечение за добрата циркулация ,или самия корпус на тялото не се влияе, като има още един термостат в мъркуча.Да но Любенов ми обясни при мен що е така,не съм имал допир до термостат на фиат тд100,но съм виждал на стило жтд монтиран,и там няма оплакване,дали защото и той него е махал.....С пожелание безпроблемна работа на новия терчич
                    Fiat palio 1.7td

                    Коментар


                      #40
                      Колегата Любенов е прав но не отчита че в 99 процента от случаите на прецакан термостат той отваря по-рано,следователно по рано се затваря вътрешния кръг и всичко си работи перфектно.Аз например дупча 1-2мм отвор в новия термостат за да има движение на течност през него и да го подгрява /защото е далече от потока на антифриза/ и по възможност дупча или изкривявам пластината на ориг.термостат за големия кръг,но винаги оставям малкия кръг да си работи/ с изкормен ориг. термостат се получават много интересни ефекти -течноста започва да минава по най краткия път и единствено малкия дебит на малкия кръг спасява мотора от прегряване-но не винаги..

                      Коментар


                        #41
                        betuk написа:
                        djo8 написа:
                        какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитура
                        Колега? Качи една снимка на тоз чудат оргинален термостат,може колегата Любенов да излезе прав ,но интересно защо аз нямам проблем,дали щото оргиналния си седи ,може той да осигурява нужното сечение за добрата циркулация ,или самия корпус на тялото не се влияе, като има още един термостат в мъркуча.Да но Любенов ми обясни при мен що е така,не съм имал допир до термостат на фиат тд100,но съм виждал на стило жтд монтиран,и там няма оплакване,дали защото и той него е махал.....С пожелание безпроблемна работа на новия терчич
                        Точно защото си стои оригиналния ти, за това нямаш такъв проблем, но не си мисли че той напълно липсва :D А що се отнася до моите "научни теорийки", мисля че получи достатъчно добро доказателство от независим източник, колко много истина съдържат Предполагам, че вече си разбрал какъв "велик" рационализатор си, и че трябва да си пазиш "разработките" в тайна, за да не създават проблеми на хората. :D Да не вземеш да се засегнеш сега ! Нищо лично, само следващият път помисли добре, преди да спориш, ще ти е от полза. Няма безгрешни хора, важното е да си признаваме грешките и да се учим от тях.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #42
                          Dido_Lyubenov написа:
                          betuk написа:
                          djo8 написа:
                          какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитура
                          Колега? Качи една снимка на тоз чудат оргинален термостат,може колегата Любенов да излезе прав ,но интересно защо аз нямам проблем,дали щото оргиналния си седи ,може той да осигурява нужното сечение за добрата циркулация ,или самия корпус на тялото не се влияе, като има още един термостат в мъркуча.Да но Любенов ми обясни при мен що е така,не съм имал допир до термостат на фиат тд100,но съм виждал на стило жтд монтиран,и там няма оплакване,дали защото и той него е махал.....С пожелание безпроблемна работа на новия терчич
                          Точно защото си стои оригиналния ти, за това нямаш такъв проблем, но не си мисли че той напълно липсва :D А що се отнася до моите "научни теорийки", мисля че получи достатъчно добро доказателство от независим източник, колко много истина съдържат Предполагам, че вече си разбрал какъв "велик" рационализатор си, и че трябва да си пазиш "разработките" в тайна, за да не създават проблеми на хората. :D Да не вземеш да се засегнеш сега ! Нищо лично, само следващият път помисли добре, преди да спориш, ще ти е от полза. Няма безгрешни хора, важното е да си признаваме грешките и да се учим от тях.
                          Чакам за моя няква теория, признавам си този случай на колегата с проблемният чудат корпус,но за моя немам отговор, нали си с по-голям опит, защо при мен, и при колегата дето ходих да видя как го направил на СТИЛО ЖТД , работи без проблем повече от година и половина ,все пак дай някво обяснение, нали затова е този форум все пак. :D :D
                          Fiat palio 1.7td

                          Коментар


                            #43
                            Колега Любенов! Качих две снимки от ЕПЕР-ра, огледай ги ,и ми кажи защо така се получава, мисля че ако така са закрепени(смисъл захванати в това положение на мотора),мисля че се досещам защо се полува така.Но първо искам да чуя твоето обяснение, извинявай че те ангажирам ,и недей се дразни, просто самия аз се дразня като не мога да разбера защо при едни се получава, а при други не.Но като се загледах в двете снимки по-добре, се досетих:- затова искам да чуя твоя коментар!!!!! На горната снимка е от моя тараляшник!С Уважение: betuk
                            Fiat palio 1.7td

                            Коментар


                              #44
                              Чакам за моя няква теория, признавам си този случай на колегата с проблемният чудат корпус,но за моя немам отговор, нали си с по-голям опит, защо при мен, и при колегата дето ходих да видя как го направил на СТИЛО ЖТД , работи без проблем повече от година и половина ,все пак дай някво обяснение, нали затова е този форум все пак. :D :D[/quote] колега пак казвам че и моята работи дълго време така но като хванаха жегите и почна да грее ,според мен това е временно решение!!!Днес пробвах и вариянт без капачка и стрелката ми хареса каде стои , но несам и давал мн. зор
                              който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                              Коментар


                                #45
                                Колега, на снимката е твоя термостат. Изходите са номерирани, само тоя към блока не е щото не се вижда. 1 е към радиатора, 2 от радиатора, 3 към водната помпа, а 4 и 5 са за парното. Прав ли съм до тук ? Кажи ми къде си сложил термостата от Рено ? Предполагам, че си го сложил на изход 1. Първо, острия ъгъл обозначен със син цвят, между тръбата от блока и тръбата към водната помпа, затруднява движението на течноста, и тя по-лесно преминава по другото трасе, където ъгъла обозначен със зелен цвят почти не създава съпротивление за течноста при отворен термостат. Второ, клапана на оригиналния термостат като се отваря, намалява сечението на отвора от към блока докато отваря тръбата от към радиатора ( образно съм отбелязал двете позиции на клапата с черни линии ). При TD100 ситуацията е аналогична. Но ако липсва оригиналния термостат в този блок, няма кой да възпрепятства течноста от блока към помпата, освен острия ъгъл, между двата тунела. И отделно термостата от Рено в тръба 1 ще оказва съпротивление на течноста, заради стеснението което се образува от самата клапа. С две думи, освен че няма кой да подпре циркулацията в малкия кръг, с термостата от Рено подпираме циркулацията в големия кръг. От там следва и превишаването на работната температура. Ако и двата термостата липсват, циркулацията както вече казах е според зависи. Все пак радиатора и той оказва съпротивление, а то изобщо не е за пренебрегване. Естествено е в този случай да циркулира много повече течност в малкия кръг, отколкото в големия и да се влоши охлаждането. Старите коли затова често се срещаха с вирнати капаци, бълващи пара като гейзери, защото при тях се ползваше термостата точно по този начин, който прилагаш с термостата от Рено. Малко оповече натоварване и вдигаха температура.п.п. На JTD ще разгледам термостата по-късно, но кажете на кой ДВГ точно Ви интересува.
                                Прикачени файлове
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X