Dido_Lyubenov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Без термостат..
Collapse
X
-
Fiat palio 1.7td
-
Е аз не съм толкова богат, че да купувам толкова евтино, предпочитам да не си създавам излишни проблеми. Като имате пари за основни ремонти, експериментирайте колкото иската. Само да не кажете че моторите са калпави, щото не мислите с главите си, като се мъчите да рационализирате !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Е аз не съм толкова богат, че да купувам толкова евтино, предпочитам да не си създавам излишни проблеми. Като имате пари за основни ремонти, експериментирайте колкото иската. Само да не кажете че моторите са калпави, щото не мислите с главите си, като се мъчите да рационализирате !Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Е, аз карам TD100 и много добре знам какви са му температурните режими при различните условия, смея да твърдя че имам достатъчно познания по ДВГ, за да ти кажа че термостат от друг ДВГ, поставен на място различно от предвиденото си е меко казано "убава работа, ама циганска" :D То върши работа, но както и колегата сподели, не ефективен и създава големи предпоставки за по-голем проблеми, които струват няколко пъти по 150 лв. От тк нататък, си прави сметка как ще я караш. И ако обичаш, не давай подобни съвети, че ще докараш беля на някой !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Е, аз карам TD100 и много добре знам какви са му температурните режими при различните условия, смея да твърдя че имам достатъчно познания по ДВГ, за да ти кажа че термостат от друг ДВГ, поставен на място различно от предвиденото си е меко казано "убава работа, ама циганска" :D То върши работа, но както и колегата сподели, не ефективен и създава големи предпоставки за по-голем проблеми, които струват няколко пъти по 150 лв. От тк нататък, си прави сметка как ще я караш. И ако обичаш, не давай подобни съвети, че ще докараш беля на някой !Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Много си упорит бе колега :D Като остане в затворено положение този от РЕНО 5, няма ли да стане същия мармалад :D И явно не четеш какво пиша. Когато оригиналния елемент пусне циркулация на течноста през големия кръг (радиатора ), ограничава дебите през малкия кръг и по този начин циркулацията през големия кръй е принудителна. Това гарантира постъпване на охладена течност към ДВГ, което с термостат от РЕНО НЕ можеш да постигнеш, а разчиташ единствено на естествената циркулация породена от температурните разики на течноста в горната и долната част на радиатора, както о на леко побутване от страна на водната помпа ! Понижава се ефективноста на охладителната система до около 20 - 40 % от капацитета и. Точно за това колегата има проблем с този термостат, и дори без термостат, температрните режими са по-зле отколкото с не напълно отворен оригинален термостат. Катринки да ти рисувам ли с пояснения, или ще ми спестиш тия нерви ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Много си упорит бе колега :D . Точно за това колегата има проблем с този термостат, и дори без термостат, температрните режими са по-зле отколкото с не напълно отворен оригинален термостат. Катринки да ти рисувам ли с пояснения, или ще ми спестиш тия нерви ?Fiat palio 1.7td
Коментар
-
djo8 написа:какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитураFiat palio 1.7td
Коментар
-
Колегата Любенов е прав но не отчита че в 99 процента от случаите на прецакан термостат той отваря по-рано,следователно по рано се затваря вътрешния кръг и всичко си работи перфектно.Аз например дупча 1-2мм отвор в новия термостат за да има движение на течност през него и да го подгрява /защото е далече от потока на антифриза/ и по възможност дупча или изкривявам пластината на ориг.термостат за големия кръг,но винаги оставям малкия кръг да си работи/ с изкормен ориг. термостат се получават много интересни ефекти -течноста започва да минава по най краткия път и единствено малкия дебит на малкия кръг спасява мотора от прегряване-но не винаги..
Коментар
-
betuk написа:djo8 написа:какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитураОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:betuk написа:djo8 написа:какво проумях днес - без оригинален термостат няма как да стане!!! карам задръстване 10км-1час,какво става температурата -ако не бях сложил копчето за перката нямаше да ми трябва вече термостат, а глава или поне гарнитураFiat palio 1.7td
Коментар
-
Колега Любенов! Качих две снимки от ЕПЕР-ра, огледай ги ,и ми кажи защо така се получава, мисля че ако така са закрепени(смисъл захванати в това положение на мотора),мисля че се досещам защо се полува така.Но първо искам да чуя твоето обяснение, извинявай че те ангажирам ,и недей се дразни, просто самия аз се дразня като не мога да разбера защо при едни се получава, а при други не.Но като се загледах в двете снимки по-добре, се досетих:- затова искам да чуя твоя коментар!!!!! На горната снимка е от моя тараляшник!С Уважение: betukFiat palio 1.7td
Коментар
-
Чакам за моя няква теория, признавам си този случай на колегата с проблемният чудат корпус,но за моя немам отговор, нали си с по-голям опит, защо при мен, и при колегата дето ходих да видя как го направил на СТИЛО ЖТД , работи без проблем повече от година и половина ,все пак дай някво обяснение, нали затова е този форум все пак. :D :D[/quote] колега пак казвам че и моята работи дълго време така но като хванаха жегите и почна да грее ,според мен това е временно решение!!!Днес пробвах и вариянт без капачка и стрелката ми хареса каде стои , но несам и давал мн. зоркойто разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
Колега, на снимката е твоя термостат. Изходите са номерирани, само тоя към блока не е щото не се вижда. 1 е към радиатора, 2 от радиатора, 3 към водната помпа, а 4 и 5 са за парното. Прав ли съм до тук ? Кажи ми къде си сложил термостата от Рено ? Предполагам, че си го сложил на изход 1. Първо, острия ъгъл обозначен със син цвят, между тръбата от блока и тръбата към водната помпа, затруднява движението на течноста, и тя по-лесно преминава по другото трасе, където ъгъла обозначен със зелен цвят почти не създава съпротивление за течноста при отворен термостат. Второ, клапана на оригиналния термостат като се отваря, намалява сечението на отвора от към блока докато отваря тръбата от към радиатора ( образно съм отбелязал двете позиции на клапата с черни линии ). При TD100 ситуацията е аналогична. Но ако липсва оригиналния термостат в този блок, няма кой да възпрепятства течноста от блока към помпата, освен острия ъгъл, между двата тунела. И отделно термостата от Рено в тръба 1 ще оказва съпротивление на течноста, заради стеснението което се образува от самата клапа. С две думи, освен че няма кой да подпре циркулацията в малкия кръг, с термостата от Рено подпираме циркулацията в големия кръг. От там следва и превишаването на работната температура. Ако и двата термостата липсват, циркулацията както вече казах е според зависи. Все пак радиатора и той оказва съпротивление, а то изобщо не е за пренебрегване. Естествено е в този случай да циркулира много повече течност в малкия кръг, отколкото в големия и да се влоши охлаждането. Старите коли затова често се срещаха с вирнати капаци, бълващи пара като гейзери, защото при тях се ползваше термостата точно по този начин, който прилагаш с термостата от Рено. Малко оповече натоварване и вдигаха температура.п.п. На JTD ще разгледам термостата по-късно, но кажете на кой ДВГ точно Ви интересува.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар