Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капачката на разширителния съд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    S_BANKOV написа:
    ilko-gd написа:
    И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.
    И като няма капачка как ще направи налягане тогава, просто системата прилича на тенджера под налягане това е. и това налягане на капачката не означава че над 0.7 бара ще изкърти капачката
    Ами просто няма да направи налягане и ще трябва повече да чакаш да ти се свари джоланчето, това е.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #17
      Ами просто колеги капачката е просто една застраховка в случай че на кошницата и е пълно с мизерия в охладителната система да не изври течността на 110 градуса, ами примерно няколко километра по нататък на 120 градуса. Като в този момент вече мотора е пътник и е все тая Радиаторите се убедих че са преоразмерени и то доста, като на JTD до 25 градуса външна температура, мотора не вдига повече от 88-89 градуса гледано с ФЕС, а да не говорим за пускане на първа степен на вентилаторите.Като толкова не ви се вярва, заповядайте да ви повозя с пуснат климатик нагоре към планината. Само на втора ще карам с пълна газ и развита капачка Само да не стане като в оная тема за цвета на маслото, дето като пуснах снимка на щеката и спряхте да пишете Айде приятни почивни дни :D
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        ilko-gd написа:
        Ами просто колеги капачката е просто една застраховка в случай че на кошницата и е пълно с мизерия в охладителната система да не изври течността на 110 градуса, ами примерно няколко километра по нататък на 120 градуса. Като в този момент вече мотора е пътник и е все тая Радиаторите се убедих че са преоразмерени и то доста, като на JTD до 25 градуса външна температура, мотора не вдига повече от 88-89 градуса гледано с ФЕС, а да не говорим за пускане на първа степен на вентилаторите.Като толкова не ви се вярва, заповядайте да ви повозя с пуснат климатик нагоре към планината. Само на втора ще карам с пълна газ и развита капачка Само да не стане като в оная тема за цвета на маслото, дето като пуснах снимка на щеката и спряхте да пишете Айде приятни почивни дни :D
        Голям спор с тая капачка :D Тя е поставена основно за да не се изпарява охлажддащата течност. Ако няма капачка, и без да караш колата, пак ще ти се изпарява охлаждаща течност. В последствие, двигателите започнаха да ги правят с по-висока работна температура - до 110* за някои модели, което дори не позволява да се употребява само вода като охлаждаща течност, защото както всички знаем, тя при 100* завира. От друга страна, повишаването на налягането в системата, както вече казах, повишава температурата на кипене. Предпазния клапан на капачката предотвратява вероятноста от превишено налягане в системата и съответно избиване на гарнитури и пръсване водни съединения. Не е все едно дали ще имаш или нямаш капачка.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Dido_Lyubenov написа:
          Точно от големия радиатор е рябвало да започнеш. От външната страна си го измил, но особено след смесване на вода и масло, вероятноста да са му запушени половината тръбички е голяма. Тази капачка има клапан като на тенджра под налягане примерно, който не позволява да се вдигне налягането в охадителната система над посоченото на капачката. Но за да се стигне до такова налягане, е необходима определена температура, която е над работната. Тоест течноста трябва се нагрее до температура по-висока от температурата на кипене. Демек, от капачката не зависи дали ще ти държи 90 или 95* в охладителната система. В случай обаче че температурата превиши 110 - 115 * , при такива температури кипва антифриза, за разлика от водата - 100 *, нялягането в системата ще се повиши и клапана на капачката ще отвори и го изпусне. Ще има разлика със и без капачка, като без капачка ще ти изкипява охлаждата течност при по-ниска тампература. Това в общи линии е ролята на капачката. Промивал ли си охладителната система след като хвърли гарнитура на главата и смеси маслото ? Ако не си, направи една промивка да излязат мизериите и промий радиатора вътрешно, за да няма останало пресечено масло в тръбичките и да ги запушва. Обаче нямам идея какви препарати да ти препоръчам, освен да налееш към литър обезмаслител и останалото гореща вода, да оставиш този разтвор да престои в системата около 30 минути и после обилно да я изпланеш с течаща вода, да не остане обезмаслител вътре и да се разпени докато работи ДВГ. Маслото в охлаждаждащата течност също предизвиква кипване. Докато престоява с обезмаслитела, припали 1 - 2 пъти, но съвсем за кратко - около 5 - 10 секунди да работи на празен ход, колкото водната помпа да раздвижи течноста, да се измие по-добре. За колко градуса ти е термостата ?
          Ми промивах я уж ама в казанчето примерно си седи тая гняс, в маркучите понеже са сменени всички няма нищо, обаче в радиатора сигурно е като в казанчето. Много се замислям да изплакна казанчето с бензин(щото от него се чисти) и радиатора направо да го сменя с нов щото ми писна. Верно ще се изръся едни 150лв ама ако се окаже край на тоя летен проблем ще се прежаля :D Иначе термостата отваря на 88 градуса. Абе вече съм на 90%, че е от радиатора щом като е по хладно вечер всичко си е на 6, а в големите жеги явно от запушването и високата температура не смогва ни перка да го охлади, ни въздушна струя, ни нищо :D
          Bravo HGT

          Коментар


            #20
            Освен да го направиш, друго не остана. :D
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              Да го направя, ма като гледам за шибаното 2.0 радиатора е към 200лв нов. Незнам втора употреба дали си заслужава да търся А за капачката последно не разбрах проблем ли е, ако всичко друго е наред по охлаждането, да си карам с тая на 0,7 или да си зема на 1.0 бара?
              Bravo HGT

              Коментар


                #22
                smokie написа:
                Да го направя, ма като гледам за шибаното 2.0 радиатора е към 200лв нов. Незнам втора употреба дали си заслужава да търся А за капачката последно не разбрах проблем ли е, ако всичко друго е наред по охлаждането, да си карам с тая на 0,7 или да си зема на 1.0 бара?
                За капачката не е проблем. Пробвай да измиеш радиатора, преди да даваш пари за нов. Втора употреба може да е по-зле и от твоя.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар

                Working...
                X