Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капачката на разширителния съд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Капачката на разширителния съд

    Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свирка
    Bravo HGT

    #2
    Re: Капачката на разширителния съд

    smokie написа:
    Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свирка
    толкова е.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Re: Капачката на разширителния съд

      S_BANKOV написа:
      smokie написа:
      Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свирка
      толкова е.
      Толкова, демек 0,7 така ли? А защо на оригиналната тогава пише 1.0 и има ли това голямо значение, щото вчера ми се спука радиаторчето на парното и се притеснявам да не надува нещо с тая капачка. Иначе на пипане не са надути маркучите, не загрява колата сега. Незнам що се спука това тъпо радиаторче.
      Bravo HGT

      Коментар


        #4
        На колко бара ще отваря капачката зависи от надморската височина,на която се кара автомобила.Колкото е по-голяма надм. височина,толкова по-голямо налягане трябва да задържа капачката,за да не ти заври водата/антифриза/ в охладителната система още на 85-90*С.
        Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
        ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

        Коментар


          #5
          iliyan написа:
          На колко бара ще отваря капачката зависи от надморската височина,на която се кара автомобила.Колкото е по-голяма надм. височина,толкова по-голямо налягане трябва да задържа капачката,за да не ти заври водата/антифриза/ в охладителната система още на 85-90*С.
          Тва пък вече ми се струва странно. Искаш да кажеш, че ако примерно реша да се кача на Алпите с колата тряя да сменям капачките, ако правилно съм те разбрал. Между другото звъннах в Александър Ауто и там ми казаха, че е на 1.0 бара. Утре ще звънна в Ауто италия и ще си купя оттам накрая, щото тая дето я взех от АXM нещо ми изглежда много гадна. Няма нищо общо с оригиналната, която си беше.
          Bravo HGT

          Коментар


            #6
            Припомни си Физика-та от училище за агрегатните състояния на водата,при какви температури настъпват.Като имаш внадпредвид,че системата ти не е пълна с чиста/дестилирана/ вода,не я караш на морското ниво и т.н.,за да не достигне точка на кипене още на 90*С е нужно системата да е под налягане,за да се постигне по-голяма температура за точка на кипене.Затова и капачките за радиаторите са за различно налягане.
            Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
            ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

            Коментар


              #7
              iliyan написа:
              Припомни си Физика-та от училище за агрегатните състояния на водата,при какви температури настъпват.Като имаш внадпредвид,че системата ти не е пълна с чиста/дестилирана/ вода,не я караш на морското ниво и т.н.,за да не достигне точка на кипене още на 90*С е нужно системата да е под налягане,за да се постигне по-голяма температура за точка на кипене.Затова и капачките за радиаторите са за различно налягане.
              Значи идеята е да не кипи по рано доколкото разбирам. При това положение кое е по-добре, да е за по малко бара или за повече. В смисъл като оригиналната ми е била на 1.0 сега проблем ли е, че новата е на 0,7 и това създава ли предпоставки за надуване на системата?
              Bravo HGT

              Коментар


                #8
                Няма проблем, антифриза кипва на по-висока температура от водата. С новата капачка, ще се задържа по-ниско налягане в системата, при достигане на максимална работна температура, но то е в рамките на нормалното. Ако тази капачка е качествена, няма да ти пренадуе системата.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  Няма проблем, антифриза кипва на по-висока температура от водата. С новата капачка, ще се задържа по-ниско налягане в системата, при достигане на максимална работна температура, но то е в рамките на нормалното. Ако тази капачка е качествена, няма да ти пренадуе системата.
                  Еми това е, че незнам колко е качествена :D Отвътре въобще не е като оригиналната, има някво бяло вътре с дупка по средата, а на старата е някво с няколко дупчици. Абе май по-добре да ги снимам, че така не става разбираемо :D Като цяло искам всичко да си и е както е фабрично на колата и като чета тука темите явно си е важна тая капачка. Ще си потърся оригинална същата като старата май.
                  Bravo HGT

                  Коментар


                    #10
                    Важни са и още как. Защо смени оригиналната ? Да не си я згубил някъде ?
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.
                        Това не трябва ли да е в тема "Я малко вицове" :D
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Важни са и още как. Защо смени оригиналната ? Да не си я згубил някъде ?
                          Ми защото колата загряваще повече от нормалното миналото лято, след което замина гарнитурата на главата, изкара през капачката гняс и след като ми я оправиха, сега пак вдигаше над средата, и така като попрочетох реших да пробвам с друга капачка да видя ще има ли разлика. В последствие си оправих 1ва степен на перката и се пооправи тука в градски условия. На извънградско също загряваше пускал съм теми поне 2 по тоя въпрос, но и сега като излезнах извънградско пак стои над средата 1 деление, на баири стига и до 2рото. Старата капачка си е в мене, но имам чувството, че с новата наистина стои по-добре температурата. Може и да си внушавам нз, но вчера ми се пукна радиаторчето на парното и нз дали нещо не надува тая система, евентуално от смяната на тая капачка. Абе незнам, толко си харесвам колата ма дойде ли лятото вече до гуша ми дойде от проблеми с тая температура, а всичко е сменено по охладителната система-термостат, гарнитура на главата, всички датчици-за перка, за табло, за кво ли не, водна помпа, разширителния съд, всички раздути маркучи, сега и радиатор на парното, и остава само големия воден радиатор. Незнам дали да го сменям, може ли да е от него нещо, миналата година са сваляни и той и климатичния, и са мити и между тях. После обаче като омеша вода и масло съм го промивал, но незнам вътре кво се случва. Абе мъката е страшна :D
                          Bravo HGT

                          Коментар


                            #14
                            Точно от големия радиатор е рябвало да започнеш. От външната страна си го измил, но особено след смесване на вода и масло, вероятноста да са му запушени половината тръбички е голяма. Тази капачка има клапан като на тенджра под налягане примерно, който не позволява да се вдигне налягането в охадителната система над посоченото на капачката. Но за да се стигне до такова налягане, е необходима определена температура, която е над работната. Тоест течноста трябва се нагрее до температура по-висока от температурата на кипене. Демек, от капачката не зависи дали ще ти държи 90 или 95* в охладителната система. В случай обаче че температурата превиши 110 - 115 * , при такива температури кипва антифриза, за разлика от водата - 100 *, нялягането в системата ще се повиши и клапана на капачката ще отвори и го изпусне. Ще има разлика със и без капачка, като без капачка ще ти изкипява охлаждата течност при по-ниска тампература. Това в общи линии е ролята на капачката. Промивал ли си охладителната система след като хвърли гарнитура на главата и смеси маслото ? Ако не си, направи една промивка да излязат мизериите и промий радиатора вътрешно, за да няма останало пресечено масло в тръбичките и да ги запушва. Обаче нямам идея какви препарати да ти препоръчам, освен да налееш към литър обезмаслител и останалото гореща вода, да оставиш този разтвор да престои в системата около 30 минути и после обилно да я изпланеш с течаща вода, да не остане обезмаслител вътре и да се разпени докато работи ДВГ. Маслото в охлаждаждащата течност също предизвиква кипване. Докато престоява с обезмаслитела, припали 1 - 2 пъти, но съвсем за кратко - около 5 - 10 секунди да работи на празен ход, колкото водната помпа да раздвижи течноста, да се измие по-добре. За колко градуса ти е термостата ?
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.
                              И като няма капачка как ще направи налягане тогава, просто системата прилича на тенджера под налягане това е. и това налягане на капачката не означава че над 0.7 бара ще изкърти капачката
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X