Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свирка
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Капачката на разширителния съд
Collapse
X
-
Re: Капачката на разширителния съд
smokie написа:Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свиркаКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Re: Капачката на разширителния съд
S_BANKOV написа:smokie написа:Искам да попитам колко бара трябва да държи капачката на разширителния съд на Браво 2.0 20в. Взех една нова, на която пише 0,7 и после видях, че на мойта старата пише 1.0. В магазина от който я купих излизаше за тоя мотор тая която ми дадоха на 0,7. Ако някой знае къде може да се провери това да свиркаBravo HGT
Коментар
-
iliyan написа:На колко бара ще отваря капачката зависи от надморската височина,на която се кара автомобила.Колкото е по-голяма надм. височина,толкова по-голямо налягане трябва да задържа капачката,за да не ти заври водата/антифриза/ в охладителната система още на 85-90*С.Bravo HGT
Коментар
-
Припомни си Физика-та от училище за агрегатните състояния на водата,при какви температури настъпват.Като имаш внадпредвид,че системата ти не е пълна с чиста/дестилирана/ вода,не я караш на морското ниво и т.н.,за да не достигне точка на кипене още на 90*С е нужно системата да е под налягане,за да се постигне по-голяма температура за точка на кипене.Затова и капачките за радиаторите са за различно налягане.
Коментар
-
iliyan написа:Припомни си Физика-та от училище за агрегатните състояния на водата,при какви температури настъпват.Като имаш внадпредвид,че системата ти не е пълна с чиста/дестилирана/ вода,не я караш на морското ниво и т.н.,за да не достигне точка на кипене още на 90*С е нужно системата да е под налягане,за да се постигне по-голяма температура за точка на кипене.Затова и капачките за радиаторите са за различно налягане.Bravo HGT
Коментар
-
Няма проблем, антифриза кипва на по-висока температура от водата. С новата капачка, ще се задържа по-ниско налягане в системата, при достигане на максимална работна температура, но то е в рамките на нормалното. Ако тази капачка е качествена, няма да ти пренадуе системата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Няма проблем, антифриза кипва на по-висока температура от водата. С новата капачка, ще се задържа по-ниско налягане в системата, при достигане на максимална работна температура, но то е в рамките на нормалното. Ако тази капачка е качествена, няма да ти пренадуе системата.Bravo HGT
Коментар
-
И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Важни са и още как. Защо смени оригиналната ? Да не си я згубил някъде ?Bravo HGT
Коментар
-
Точно от големия радиатор е рябвало да започнеш. От външната страна си го измил, но особено след смесване на вода и масло, вероятноста да са му запушени половината тръбички е голяма. Тази капачка има клапан като на тенджра под налягане примерно, който не позволява да се вдигне налягането в охадителната система над посоченото на капачката. Но за да се стигне до такова налягане, е необходима определена температура, която е над работната. Тоест течноста трябва се нагрее до температура по-висока от температурата на кипене. Демек, от капачката не зависи дали ще ти държи 90 или 95* в охладителната система. В случай обаче че температурата превиши 110 - 115 * , при такива температури кипва антифриза, за разлика от водата - 100 *, нялягането в системата ще се повиши и клапана на капачката ще отвори и го изпусне. Ще има разлика със и без капачка, като без капачка ще ти изкипява охлаждата течност при по-ниска тампература. Това в общи линии е ролята на капачката. Промивал ли си охладителната система след като хвърли гарнитура на главата и смеси маслото ? Ако не си, направи една промивка да излязат мизериите и промий радиатора вътрешно, за да няма останало пресечено масло в тръбичките и да ги запушва. Обаче нямам идея какви препарати да ти препоръчам, освен да налееш към литър обезмаслител и останалото гореща вода, да оставиш този разтвор да престои в системата около 30 минути и после обилно да я изпланеш с течаща вода, да не остане обезмаслител вътре и да се разпени докато работи ДВГ. Маслото в охлаждаждащата течност също предизвиква кипване. Докато престоява с обезмаслитела, припали 1 - 2 пъти, но съвсем за кратко - около 5 - 10 секунди да работи на празен ход, колкото водната помпа да раздвижи течноста, да се измие по-добре. За колко градуса ти е термостата ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ilko-gd написа:И с капачка и без все тая. При изправна система никога не се подминава работната температура. Радиаторите са достатъчно големи, преоразмерени са. Друг е въпроса че на доста коли системата е пълна с тиня и какво ли не още.А пък на стари кошници дето ги караме за какво ви е налягане в тази система, да се измъкне някой мъркуч когато не трябва.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар