В сезона на жегите, всеки се оплаква от подобен проблем. Въпреки, че положих огромни усилия да изчета повечето теми по въпроса, ми останаха много въпросителни. Надявам се с това конкретно заглавие, темата да се намира лесно и в google и да помогне и на други колеги.Става въпрос за Marea 1.6 - 103 коня с обикновена газова.За по ясно, кой компонент, как изглежда ще използвам картинки и снимки от теми на колеги.Проблемът е ясен - перката се включва само на втора степен, след червената чертичка от картинкатаднес свалих и почистих обувките на реостата, свалих окисленото и ръждата със спрея за развъртане на клеясали болтове и след това напръсках с WD 40 примерна снимка, как изглежда реостатаСлед това свалих и релето, намиращо се в черната кутия, прикрепена към перката - почистих и него, замерих съпротивлението - на лявата и дясната пластина беше 70 ома, на горната и долната 0.1 (използвам някакъв измислен китайски уред, така че един Господ знае дали показателите са верни) примерна снимка, как изглежда релетоВърнах всичко на мястото, почистено и напръскано с контактен спрея. Запалих колата (вече беше изстинала), пуснах климатика, след около 20 секунди се пусна първата степен, след още 10 се пусна и втората. Оставих да работи на място и мина средата на скалата, достигна до втората черта след средната (червената черта от графиката по-горе) и си остана там - доколкото съм запознат около 92 градуса. Изключих компресора, втората степен продължи да работи още 20-30 секунди и перката спря. Остана си на същото място, където е обозначено на графиката с червената стрелка и не пада под нея - под 92 градуса. Ако мине въпросната стрелка се включва директно втора степен, охлажда до 92 градуса и спира. Няма я първа степен, която да свали температурата до средата на скалата (87-86 градуса).___________________________Въпросът ми е кой или какво решава кога да се пусне перката и на коя степен - реостата намиращ се до перката или датчика за температурата в радиатора. Ако е датчикът, ще трябва да го свалям и да го заменям, ако е реостата, пак същата процедура но малко по - евтина. Това, че на място загрява толкова бързо също е доста голям проблем, но съмненията ми там са свързани със запушен радиатор (преди време ми течеше малкия радиатор за парното и направих грешката да сипя някаква течност за запушване на течове а после един пишман майстор ми беше сипал и червен пипер в радиатора, та тотално омаза нещата, и се наложи да сменя малкото радиаторче за парното).Остава ми само да проверя съпротивлението на реостата, дали е 30 ома и ако е, ще трябва да сменявам 1 по 1.Ако имате някакви идеи и предложения пишете. Дано помогнем и на други колеги с подобни проблеми.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Перката на радиатора не включва първа степен
Collapse
X
-
Привет, първо смени си реостата, ако си в София ела ще го вземем с отстъпка. Съветвам те да вземеш 50 ома а не 30 ома. НА една цена са. Този твоя от снимката най вероятно е с изгоряло термосъпротивление и за това е с намотана тел която да включва директно втора степен. Лошото обаче е че най вероятни и релето е заминало след тази манипулация. Миналата събота и ние с Веселин10 и СОК1 се мъчихме да побългаряваме ама за 18лв. не си струва риска.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Според мен проводника е съпротивителен и дублира най-вероятно изгорелия мощен резистор. Терморезистора е последователно на мощния резистор. С един ом-метър ще се разбере дали има проблем. Но релето и без да го меря бих го сменил.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Колега, имах същия проблем и го открих случайно. Не ми работеше първа степен и прекалено късно охлаждаше. Започнах да замервам всеки кабел и всяко нещо и се оказа, 4е имам прекъснати кабели на фабрични спойки по тях, ОКИС, и разкофтен реостат ( раздрънкан от всякъде ) Замери си всеки кабел и смени реостата 20на лв е . Успех в начинанието !CSI in the CAR !!!
Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.
ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"
Коментар
-
Вчера, когато разглобих въпросните елементи, нямах възможност да ги снимам и затова в началото на темата написах "За по ясно ще използвам картинки и снимки от теми на колеги. ", и май това беше голяма грешка :D, но сега въпросния текст го "блъднах" и наклоних, за да се вижда по-ясно.Със снимките просто исках да уточня кой компонент, как изглежда, за да могат и други закъсали колеги, да имат визуална представа какво да търсят когато имат подобен проблем. Иначе моя реостат изглежда напълно нормален, без нагорели или корозирали букси, без нарушено покритие (въпросната тел от снимката на колегата, при мен е плоска и е покрита с някакъв тънък слой подобен на оризова хартия. Релето също изглежда безупречно, само че не зная какви стойности на съпротивление трябван да показва. Доколкото разбрах от стари теми, ЕКУ-то използва данните от термодатчика, който стои в радиатора и според температурата определя кога и коя степен да се пуска. Ако е така, какъв е смисълът от реостата? Въпреки че изглежда читав, ще трябва пак да го сваля за да замеря съпротивлението, дали е 30 ома, защото имам съмнение, че въпросното съпротивление е сменявано. Тук искам да отбележа, че на много компоненти от охладителната система, имам мацната зелена боя - перка на радиатор, реостата, перка на вентилатор - някакво обозначение ли е това, или са сменявани от някоя морга, където са си ги "маркирали".Днес ако имам възможност, ще кача реални снимки на компонентите.Колкото до закупуването на нов реостат с отстъпка, S_BANKOV, благодаря ти, ще видя какви стойности ще ми отчете съпротивлението на реостата, и ще изчакам още малко ако някой колега даде друга идея или изтъкне друг възможен проблем и след това ще се разберем.
Коментар
-
За 20-тина лв не бих рискувал с кантал. Интересното е, че когато пусна климатика, първата степен на перката се пуска за около 10 секунди и след това втората. Значи има някаква първа степен, но не зная в този случай дали има връзка и логика със съпротивлението на реостата. Уж всичко по въпросния реостат ми изглеждаше наред. Има ли смисъл да търся проблем в датчика за температурата?
Коментар
-
Това което ми прави впечатление е червената линия на първия пост. При мен от там започва рискората (червената) зона на скалата. При мен втората степен се пуска едно деление след средата, а първата 1-2 мм. над средата.В събота така или инъче ще закачам колицата в събота на FES-а и ще запиша точните температури на първата степен, кога включва и кога изключва. втората няма как защото на място няма как да вдигне толкова. Все се каня да си вкарам кабели в купето от буксата ама....Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Ха мойте снимки Само искам да уточня че реостата беше изгорял и след ремонта изглежда така. На нов не се вижда проводник защото е боядисан със зелена боя. А относно коментари от сорта" ми дали ще издържи тва ,опасно е ,няма да се охлажда,мъртъв е :D искам да кажа че реостата работи безупречно. При положение че имам нужните инструменти,уреди и знания за да си го ремонтирам защо да не си спестя някои лев? А който няма възможност да го направи отива и дава 30 лв за нов . Това е. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...794&highlight=Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
Първа степен при мен включва половин деление след средата за втора нямам наблюдения но забелязвам че във сравненията на колеги от форума винаги има разлики можеби от самите уред на таблото. А относно градусите - те са описани на самия термошалтер На 92 включва първа и изключва на 87. Ако при натоварване температурата продължи да се покачва на 97 включва втора и при охлаждане до 92 се изключва и остава само първа. ето снимки:Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
ПРОБЛЕМЪТ Е РЕШЕН ! ! ! Оказа се многокомпонентен !Първо - капачката на разширителния съд не беше за тази кола - (клапана на оригиналната отваря на 0.7 бара, а капачката, която аз използвах беше от рено 19 - 1.1-1.2 бара)Второ - тръбичката излизаща от термостата, която връща водата в разширителния съд се беше запушила - някакво остро камъче беше запушило алуминиевата тръбичка, още в самия модул в който стои термостата. Трето - термостата беше издал багажа - отваряше твърде, твърде късно и то не напълно...Резултатът - стрелката за температурата, стои милиметри под средната черта, дори и при пуснат климатик в жегата, не преминава повече от няколко милиметра над средата. На място вече не загрява. Форсирах я на място, мина малко над средната и се пусна първата степен До първата стрелка, над средната, вече дори не достига (а преди работеше между първата червена и последната бяла )Наистина, новият термостат не е никак евтин, изисква си време за смяна (особено като старите скоби на маркучите са тотално идиотски, а самите маркучи са се залепили за алуминиевият корпус, в който стои термостата )С този ремонт, просто се родих! Ако някой има въпроси, да пита ! Не е сложно, просто е малко скъпичко, но пък резултатите са видими 3 години карам с нередовен термостат и сега просто не мога да свикна, че стрелката ми стои по средата!!!!
Коментар
-
Ma®tin написа:ПРОБЛЕМЪТ Е РЕШЕН ! ! ! Оказа се многокомпонентен !Първо - капачката на разширителния съд не беше за тази кола - (клапана на оригиналната отваря на 0.7 бара, а капачката, която аз използвах беше от рено 19 - 1.1-1.2 бара)Второ - тръбичката излизаща от термостата, която връща водата в разширителния съд се беше запушила - някакво остро камъче беше запушило алуминиевата тръбичка, още в самия модул в който стои термостата. Трето - термостата беше издал багажа - отваряше твърде, твърде късно и то не напълно...Резултатът - стрелката за температурата, стои милиметри под средната черта, дори и при пуснат климатик в жегата, не преминава повече от няколко милиметра над средата. На място вече не загрява. Форсирах я на място, мина малко над средната и се пусна първата степен До първата стрелка, над средната, вече дори не достига (а преди работеше между първата червена и последната бяла )Наистина, новият термостат не е никак евтин, изисква си време за смяна (особено като старите скоби на маркучите са тотално идиотски, а самите маркучи са се залепили за алуминиевият корпус, в който стои термостата )С този ремонт, просто се родих! Ако някой има въпроси, да пита ! Не е сложно, просто е малко скъпичко, но пък резултатите са видими 3 години карам с нередовен термостат и сега просто не мога да свикна, че стрелката ми стои по средата!!!!CSI in the CAR !!!
Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.
ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"
Коментар
-
Да повдигна темата
Повдигане на въпросЗдравейте колеги,днес реших да проверя какво става под капака,че наскоро имах проблем с охлаждането.Та бях врътнал 20-30 км и си спрях пред нас.Вдигнах капака да погледна как е водата в разширителя.Беше се поразшерила водата бая-бая и си викам "ай пак е глътнало въздух".Отвих малко пробката на радиатора горе в ляво излезнаха балончета и перката си тръгна.Стрелаката на температурата си е закована в средата и не мърда от там.Само че ме загложди ,че тръгна направо на втора степен.Викам си дай да пусна климатика щото само така мога да проверя дали работят и двете степени.Та пускам климата и след 10-15 секунди тръгна няква степен ,като си мислех че е първа ,но дори и след около 5 мин на място не си промени оборотите вентилатора на охлаждането.Взех мултицета да видя дали ще мога да хвана някаква зависимиост и се получи това-на празен ход без фарове е 14,01В,с пуснат климатик без перка става 13,91 В ,вече с пусната перка става 13,61.Викам си тва трее да е втора степен,пак се е окислило тва реле или на реостата термозащитата е изгоряла.Загасих ,пак ги разглобих(че доста есто го свалям за проверка),зачистих ,контактен спрей и грес и пак монтирах.Замерване имаше и си мисля ,че всичко е точно,а и нямаше видими аномалии.Както винаги става,като отвориш капак да си провериш маслото се събират всички махленски философи,та се изказаха мнения ,че всичко е ток и жици и тая перка не бучала толкова като за втора степен и според комшиите тва била бавната.Макар преди ,100 пъти съм тествал с климатика -винаги тръгва първа и втора след секунди,а днес само едната и може би бавната и то на климатик.Също пробвах да извадя буксите от реостата и си завъртя по същия начин и тва ме навежда на мисълта,че не работи някоя степен.Но не си спомням на тоя термо мост как се проверяваше .Дали не трябваше да има съпротивление на двата му края или трябваше???Дали толкова добре да работи това охлаждане ,та да няма нужда да се включи и втората степен или имам проблем и не мога да го хвана.Утре пак ще пробвам,че днес ми писна,че и изпарителя настройвах и не можах да го докарам да пали на газ от първия път.Та колеги дайте идея какво и как да тествам и да съм сигурен в автомобила през жегите.Имаше една тема за закъсяване на нещо си да се тества втората степен дали бачка с мост,ще я потърся да видя поне как трее да е само втора и ако има осезателна разлика да не се чудя какво става.Може и всичко да е нормало ,а аз да се вкарвам във излишни филми(ама така става като на всяко спиране проверяваш под десния калник за антифриз изтекъл).Прегряване няма за сега.По-скоро въпроса ми е може ли да се пуска само бавната степен на климатик ,или се пуска втора като прескача първа и аз си мисля че е бавната? Поздрави Редакция:намерих я тази прясна тема Къде се замостява за проверка на степените на перката на охлаждането фиат Колегата е дал много хубав призив в края на темата,но уви глас в пустия.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар