В сезона на жегите, всеки се оплаква от подобен проблем. Въпреки, че положих огромни усилия да изчета повечето теми по въпроса, ми останаха много въпросителни. Надявам се с това конкретно заглавие, темата да се намира лесно и в google и да помогне и на други колеги.Става въпрос за Marea 1.6 - 103 коня с обикновена газова.За по ясно, кой компонент, как изглежда ще използвам картинки и снимки от теми на колеги.Проблемът е ясен - перката се включва само на втора степен, след червената чертичка от картинката
днес свалих и почистих обувките на реостата, свалих окисленото и ръждата със спрея за развъртане на клеясали болтове и след това напръсках с WD 40 примерна снимка, как изглежда реостата
След това свалих и релето, намиращо се в черната кутия, прикрепена към перката - почистих и него, замерих съпротивлението - на лявата и дясната пластина беше 70 ома, на горната и долната 0.1 (използвам някакъв измислен китайски уред, така че един Господ знае дали показателите са верни) примерна снимка, как изглежда релето
Върнах всичко на мястото, почистено и напръскано с контактен спрея. Запалих колата (вече беше изстинала), пуснах климатика, след около 20 секунди се пусна първата степен, след още 10 се пусна и втората. Оставих да работи на място и мина средата на скалата, достигна до втората черта след средната (червената черта от графиката по-горе) и си остана там - доколкото съм запознат около 92 градуса. Изключих компресора, втората степен продължи да работи още 20-30 секунди и перката спря. Остана си на същото място, където е обозначено на графиката с червената стрелка и не пада под нея - под 92 градуса. Ако мине въпросната стрелка се включва директно втора степен, охлажда до 92 градуса и спира. Няма я първа степен, която да свали температурата до средата на скалата (87-86 градуса).___________________________Въпросът ми е кой или какво решава кога да се пусне перката и на коя степен - реостата намиращ се до перката или датчика за температурата в радиатора. Ако е датчикът, ще трябва да го свалям и да го заменям, ако е реостата, пак същата процедура но малко по - евтина. Това, че на място загрява толкова бързо също е доста голям проблем, но съмненията ми там са свързани със запушен радиатор (преди време ми течеше малкия радиатор за парното и направих грешката да сипя някаква течност за запушване на течове а после един пишман майстор ми беше сипал и червен пипер в радиатора, та тотално омаза нещата, и се наложи да сменя малкото радиаторче за парното).Остава ми само да проверя съпротивлението на реостата, дали е 30 ома и ако е, ще трябва да сменявам 1 по 1.Ако имате някакви идеи и предложения пишете. Дано помогнем и на други колеги с подобни проблеми.
![](http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1340219386h.jpg)
![](http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1340219641d.jpg)
![](http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1340220662m.jpg)
Коментар