Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перката на радиатора не включва първа степен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз да си кажа все пак...

    Днес продължението...Вчера се запознах по-отблизо с възможните причини за неработеща перка.Както всеки уважаващ себе си човек ,който разбира от инсталацията на фиат вече подозира проблемите са основно два.Както следва:-Релето на радиатора.-Реостата.Вече датчици матчица са друга бира,но тук говорим само за една работеща степен и тя по презумция може да е само втора(бързата).Да не се впускаме в обяснения защо ,но е така.Или все пак да кажем с две думи.Има директна верига и товар по нея ,който редуцира тока до по-бавна степен. Е аз съм се заблудил ,че ми работи само бавната,защото това е меко казано невероятно ,но все пак с толкова философи и разбирачи около теб не се работи лесно.Та днес на спокойствие и вече с мултицет и малко натрупано знание от снощното четене се заврях отдолу под колата и запретнах ръкави.При пробата с "моста" тръгваше перката на едното "краче" така да го кажа.На другото няма никой.При завъртане пак ми се струваше слаба духането ама нейсе.Последва сваляне на къде какви релета има и бушони,проверка зачистване ,контактен спрей и грес.Файда никаква,пак си тръгва на едното "краче"-това на буксата на температурния син датчик в левия долен ъгъл на радиатора с трите дупки-просто за оточнение на бъдещите читатели.Така вече малко озадачен и ядосан,пак го развих тоя реостат ,за всеки случай смених и релето 30А за степените на вентилатора с друго 20А в случая само за проба.Ама при правене на мост си цъкаше и си го върнах,а и м/у крачетата си имаше там няква верига та си казах че си е добре.При пробата на реостата нямаше никой в никакви режими на мултицета и си казах,патнал е тоя термо бушон.Сложих една жица само за пробата и показа няква верига (на снимката).Викам си ай разгеле готов съм).Монтирам всичко и прая пак мост -нищо пак само едната степен.Еле ко стаа тука вече са изнервих и пак свалям и вече гледам дет са вика под лупа.Оказа се ,че кантала от единия край(тая тъхката ламаринена намотка) е нагоряла много от единия край и я прави контакт я не.Застъргах го с макетния нож,като прво го отделих от корпуса.Пак спрей и грес,притиснах си го хубаво и при следващото мерене показа 45-48 ома.Значи мисля ,че не е 30 ома тоя реостат,ама не съм мноо на ти с тоците.Та проблема се оказа в тоя реостат,макар вчера пак го гледах ама нямаше видими повреди.Слагам и малко снимки.Използвах момента да почистя и всички други релета и бушони ,както и маса и букси.Та сега пак от време на време ще хвърлям по един поглед,че преди два месеца пак ги правих тея гимнастики.Ей такива малки проблемчета са мноо дразнещи по тая марка.Всички хубаво измислено, ама изпълненинето грог отвсякъде.Надявам се поне до края на лятото да не се налага да си играя с тоя реостат,ама в тея дупки е въпрос на време пак нещо да се размести и да спре да контактува или да нагори от недобър контакт,както е станало най-вероятно.
    Прикачени файлове
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    Коментар


      #17
      На самия реостат пише колко ома е и на снимките що не ти виждам термосъпротивлението ?
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #18
        Отговор

        S_BANKOV написа:
        На самия реостат пише колко ома е и на снимките що не ти виждам термосъпротивлението ?
        Малко правих,сменях и тука беше диагностиката,докато открия къде е проблема.И междувременно снимах.Сега всичко си е в оригиналното състояние.Просто не предполагах ,че и мен ще ме застигне "хлабава" връзка някъде,което е едно от най-трудно откриваемите неща за мен.И да допълня че сега с пуснат климатик и пусната първа степен на клемите на АБ е 13.76В и пада на 13.61В на втора,та така ги измерих.С работещ реостат и при двете "крачета" се включи перката А тоя бушон го махнах да видя да не е от него.Сега си е ОН дет са вика.Когато ми се занимава пак ще сменя и буксите с кабелни обувки,че днес просто нямах налични и ще взема един нов термо бушон за всеки случай,ако някой знае какви са му параметрите нека каже,че на стария нищо не се вижда
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #19
          Въпрос за термосъпротивлението на резистора за първа степен

          От днес...
          Когато ми се занимава пак ще сменя и буксите с кабелни обувки,че днес просто нямах налични и ще взема един нов термо бушон за всеки случай,ако някой знае какви са му параметрите нека каже,че на стария нищо не се вижда
          Ако някой все пак чете и е наясно,поне да каже дали това,което ми дадоха е подходящо или да търся друго.На него пише 110 Целзий,250 волта,10 ампера.Старото е много потъмняло и нищо не мога да видя на него.Мерси.
          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

          Коментар


            #20
            Вземи си направо нов реостат, термо съпротивлението няма да можеш да го монтираш, с калай не става, трябва да се точкува. Реостата комплект е 20лв.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #21
              Re: Въпрос за термосъпротивлението на резистора за първа сте

              pl4 8rp написа:
              Ако някой все пак чете и е наясно,поне да каже дали това,което ми дадоха е подходящо или да търся друго.На него пише 110 Целзий,250 волта,10 ампера.Старото е много потъмняло и нищо не мога да видя на него.Мерси.
              Колега, днес и аз направих това... купих си термо съпротивление и си го сложих ..... = 2лв Оказа се, че и релето ту залепва, ту въобще не държи (това което е до акумулатора). Поразходих се и си намерих на едно место оригинално (48лв), като след това на друго место си намерих едно което е 70А вместо 50А (моето)... все пак беше 10лв и го купих.Сега като го сложа в колата и го задействам (с едно мое си бутонче) се включва перката, но самото реле ЖУЖИ супер отвратително. Ако му пусна + и маса, без да е вързано към веригата си работи нормално Мисля, да не е станало нещо с платката под него? Нея няма как да я отворя, че нали е залепена ЕДИТОказа се, че новото жужащо реле, при 5-10 секунди под товар загрява Явно няма да го бъде с това реле...Някой може ли да ми каже какво реле ще ми свърши работа? В кутията има малки и големи релета, като това което ми трябва е от голямите....(да не е оригинално, че е малко скъпичко)
              Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

              Коментар


                #22
                Правя "важна" и тази тема, но няма да я сливам с другата подобна, че да не става хаос от мнения.

                Коментар


                  #23
                  Новото термосъпротивление ми изгоря - сега съм замостил там където стои то, но няма да карам така.... направих само колкото да се довлача до нас.Реших да си купя нов реостат и да се надявам, че ще работи като хората.1. Въпросът ми е относно релето за перката: Колко ампера трябва да е това реле? Старото (което едва ли е оригиналното) е 50А ... новото което купих е 70А, но под товар жужи и грее :@2. Как мога да проверя дали датчик температура на радиатора е наред?3. Мога ли, докато си оправя проблемите с охлаждането, да карам само на вода (без антифриз), че доста често я източвам (уж да се поизчисти ръждата) и ще ми излезе доста солено ако е с антифриз?Тъпото е, че баш на дълъг път ме хванаха тия проблеми... и в кола с климатик, в голямите жеги, съм се прибирал на парно :D
                  Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

                  Коментар


                    #24
                    Първо важно е да не настинеш че ако си болен няма да можеш да си оправиш колата КАрането на чиста вода няма да ти изчисти ръждата, но пък ще ти образува котлен камък. Реле от раздел продава или от някоя морга. А тома с монтажа на термобушона го забравете пробвано е и не сатава, нов реостат и калени обувки и да ти е мирна главата и твоята и на колата. Кабелите към обувките също можеш да ги подмениш със силиконови за готварска печка.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #25
                      Благодаря за бързият отговор.Аз съм с чиста вода, защото слагах на 2 пъти добавка за прочистване на охладителната система и още пуска яко ръжда... иначе ще си сложа антифриз, но малко по-нататък, като се позачисти Кабелните обувки вече са сменени! ... че не бяха много добре изглеждащи.А за релето - явно наистина ще е от морга... ще се обикаля Другото което забелязах е, че радиатора на климатика е леко извит - т.е. дъгообразен (като се погледне от горе) и опира в радиатора на охлаждащата система. Мисля си, да не е удряна колата и затова да е така поизвит?Трябва да се пробвам да го пръсна с вода да се позачисти (евентуално ако има боклуци помежду им).Даже май ще сваля радиатора на охлаждането (моя е с хоризонталното казанче)... та по-лесно да стане
                      Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

                      Коментар


                        #26
                        Днес разглобихме реостата, защото само втората степен включваше. Оказа се, че термосъпротивлението от едната страна беше се откачило.. с точкова заварка ли как е хванато не знам. Докато чистихме нагара с разни пилички съпротивлението се откави и от другата страна. Калай не държи и не може да се запои. Хванахме то отгоре с 2 U пластинки и стягане яко с клещи. Засега побългаряването работи, но какъв е начинът това съпротивление да се застопори като хората?
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар

                        Working...
                        X