Колеги незнам вече за кой път имам проблем с перката на радиатора, климатика и загряване при пускането му. Вече направо незнам какво става и с колата и с майсторите, аз ли не съм в ред незнам ама ще се побъркам вече. Започвам отначало историята за проблемите. Значи миналата година ми спира перката, колата загрява. Отивам на най-близкия сервиз и ми казват, че тая перка са и изгорели някви клеми и не може да се сменят трябва да се смени цялата. Отивам, купувам перка от италианеца с кабели и всичко, купувам си нов реостат от AXM за всеки случай уж всичко да е наред. Сменят перката, но се оказва че нещо уж не била от същата кола и трябвало да се направи през реле да пуска 1ва степен. ОК правят го това с релето перката включва на първа степен, но загрява до 2 чертички над средата а 2ра така и не тръгва. Решавам, че уреда може да показва малко грешно и не стига до градусите за 2ра, и го оставям така. Добре обаче сега се появява проблема с климатика. Пускам аз климатика, перката след малко тръгва бавно, после се пуска бързата степен, значи уж всичко е ок. Да ама не, след малко каране на пуснат климатик при работеща перка изведнъж перката спира тотално. Виждам, че е изгорял главния бущон за нея, един от тия големите горе дето стоят. Отивам при майсторите казвам за проблема, според тях перката е стара и дърпа повече ток за това гори бушона. Пробват я не гори в тоя момент и ме пращат да си ходя. Примирявам се, че трябва да карам с поне два резервни такива бушони и продължавам. Добре ама не спират проблемите, при извънградско каране и пуснат климатик колата започва да си загрява-2-3 чертички над средата и не го ли спра климатика не се оправя. Няма перки, няма нищо в движение и си загрява и тва е. Примирявам се, че не може да се пътува с климатика и чакам с нетърпение зимата . Това е за миналата година. Сега да продължа за тази. Та решавам да продавам колата и проверявам всичко ли работи. Пускам климатика и изненада-не тръгва. Отивам на сервиз, оказва се че е изпуснал фреона от някакъв маркуч, на който не били стегнати скобите(подозирам, че тука имат пръст първите майстори на перката). Междувременно споделям на момчето за проблема с изгарянето на бушона и се разбираме да го провери, да напълни климатика и дай боже всичко да е наред. Връщам се да си зема колата, момчето е махнало релето за първа степен, като ми казва, че досега не ми е работила първа степен изобщо и, че са ми сменили реостата, който беше на 6 месеца с друг 2ра употреба, щото новия бил преебан. Не ми се верваше, но ок, ебал съм го само всичко да е наред и да не изгаря бущона. Е да ама пак не. Бушона не гори, но като пусна климатика и колата не е загряла до средата примерно перката тръгва за 3 секунди точно и спира, като това определено мисля, че е 2ра степен защото бучи адски много. Това пускане за по 3 секунди се повтаря през интервал от около 5-7 минути, през другото време няма никой. Междувременно вътре при пускането на климатика съска нещо от време на време(това днеска го забелязвам). Като стигне до средата перката пак се пуска със същото бучене, за малко повече време(20-30 секунди),което ме навежда на мисълта, че това е точно втора степен. Майстора ме убеждава, че съм в грешка, щото си включвала над средата, под средата и изобщо наоколо до средата Ама аз си знам колата и не бучи толкова на 1ва степен. По въпроса защо сега на климатика не работи както трябва, а само за по 3 секунди утре ще звъня, но момчето ми подхвърли нещо за пресостата, а аз съм го сменя по-миналата зима с чисто нов и нещо не ми се връзва. Та тия последните удоволствия с "оправянето" на перката и пълнене и диагностика на климата ми излязоха 150лв. И всъщност нещата са от зле, по на зле. Сега незнам има ли смисъл да се разправям с тия последните майстори. Въпреки, че колата все още се продава искам да я оправя, а и може и да я спра от продажба другия месец. Моля ви дайте съвети как да оправя тези толкова трудни за нашите майстори проблемни перки. Най-малкото някой да ме насочи към читави, наистина разбиращи си от работата хора, които могат да решат тези толкова сложни ел. проблеми на тая пуста инсталация. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Отново проблеми с перката на радиатора и климатика
Collapse
X
-
Леле - сериозна драма. Чакай да видя дали съм разбрал. В момента нямаш реле на 1 степен защото са ти го махнала, 2-та степен се пуска като загрее колата, без да гори бушона. Т.е. теоритично без да пускаш климатика всичко е ОК да кажем. С климатика не разбрах нещо - пишеш че перката си пуска 2-та степен за по няколко секунди само (то първата няма как да пусне без реле) а компресора спира ли през другото време или работи неопрекъснато? Малко вероятно да работи при спряла перка. Според мен поради някаква причина се гаси компресора а без него няма смисъл да работи перката и тя затова спира. Ако си сигурен че има фреон, нека замерят в някой сервиз на климатици как са наляганията в 2-та кръга на климатичната система. Да нямаш нещо запушено. Може и преостата да се е бъгнал и да не отчита вярно налгането на фреона. Той дава сигнал на компютъра дали има фреон да пусне компресора, после кога е вдигнал налягане да пусне перката и накрая спира компресора ако налягането стане много високо. Другия проблем може да е с някой температурен датчик. При мен се беше изгубила връзката с датчика за обледяване на изпарителя в купето и климатика се цъкаше на 10-15 сек работи,30-40 не. Перката същата работа тъкмо се включи на 2-ра степен за 2-3 сек и комп. на климатика спре компресора и перката също. Съскането на фреон се получаваше всеки път като се включваше климатика в първите 2-3 сек. В една тема доста спориха дали е нормално или не ...
-
Значи това реле за 1ва степен за което говоря, не е фабричното реле, а допълнително, което ония ми сложиха щото перката уж не била от същата кола и нямало как без него да работи. Явно била от кола без климатик. Сегя уж е вързано както трябва да е, но колата според мен няма 1ва степен, независимо с пуснат климатик или от температурата. Може и да бъркам, но все пак знам, че толкова силно бучеше 2ра степен. Компресора на климатика си работи постоянно. Не спира, перката все така си цъква за 3 секунди и спира. Гледах щото и аз си мислех нещо такова, но не. Компресора си върти и си изстудява вътре, но по слабо. Като се движи колата е маалко по-добре, но тва съскане до сега откакто я карам 5 години тая кола не се е чувало.Bravo HGT
Коментар
-
Направи самодиагностика на климатика. Има такава тема във форума. Другото което се сещам, за да няма гадаене, вържи я на FES и тествай 1-ва и 2-ра степен през софтуера. просто се чудя как не е направено до сега. Ако искаш ела в неделя на срещата и ще я прочетем. Какъв мотор е?Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Зарежи климатика сега, първо си оправи перката и степените. Можеш ли да направиш една снимка на перката на радиатора без да разкачаш нищо. и по скоро ме интересува има една кутиика закачена на в ляво до перкатаи вътре трябва да влизат едни дебели кабели.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
veselin10 написа:Направи самодиагностика на климатика. Има такава тема във форума. Другото което се сещам, за да няма гадаене, вържи я на FES и тествай 1-ва и 2-ра степен през софтуера. просто се чудя как не е направено до сега. Ако искаш ела в неделя на срещата и ще я прочетем. Какъв мотор е?Bravo HGT
Коментар
-
S_BANKOV написа:Зарежи климатика сега, първо си оправи перката и степените. Можеш ли да направиш една снимка на перката на радиатора без да разкачаш нищо. и по скоро ме интересува има една кутиика закачена на в ляво до перкатаи вътре трябва да влизат едни дебели кабели.Bravo HGT
Коментар
-
Срещите са тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498Драсни ми ако ще идваш да взема компа и кабеляцитеNissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
veselin10 написа:Срещите са тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498Драсни ми ако ще идваш да взема компа и кабеляцитеBravo HGT
Коментар
-
smokie написа:veselin10 написа:Срещите са тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498Драсни ми ако ще идваш да взема компа и кабеляцитеNissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
veselin10 написа:smokie написа:veselin10 написа:Срещите са тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498Драсни ми ако ще идваш да взема компа и кабеляцитеBravo HGT
Коментар
-
Вчера се установиха проблемите. Мисля, че нещата вървят към благополучен финал. Климатика беше изпуснал пак фреона, сега се установиха течовете,отстранени са допълнен е и перката работи, но само на 2ра степен. Както си и знаех 1ва не е работила и се оказа, че проблема е наистина в самата перка. Като се върже първа степен, веднага изгаря реостата, също и главния бушон. Като работи само 2ра няма проблеми. Намерил съм си перка от ХГТ с климатик, дано тоя път имам късмет и да се свърши с тая драма веднъж завинагиBravo HGT
Коментар
-
Колеги вече имам първа степен и работеща правилно инсталация без да изгаря нищо Сега можете ли да споделите каква температура ви държат колите в тия жеги да направя сверка. Моята пак си подминава средата и с включен климатик, и перка на втора степен, при по продължително каране в града стига до втората чертичка над средата. Пояснявам, че на хгт-то е с малките деления. Така и не можах да разбера едно деление колко градуса е. Предполагам 5, но ако е така колата на 100 градуса ли ми работи?Bravo HGT
Коментар
-
S_BANKOV написа:С какво караш с вода или антифриз концентратBravo HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар