Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

след зареждане на климатика проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    след зареждане на климатика проблем

    Привет днес отидох да преслушат климатика (пълна програма ) източване, филтриране ,дозареждане ,масла едно трето пето. Момчето което я прявеше ми каза че перката ми включва много късно и това е предпоставка да прецакам климатика. Под късно включване ми обесни нещо от сорта че перката трябвяло да включи между 60 и 80С (така и не разбрах тия градуси на фреона на компресора или на радиатора са) мойта перка се пускала чак на 80 което не било редно. Все пак да кажа в момента климатика работи , но ме притесни това което ми каза че съм на границата и има вероятност нещо да се прецака.Предлложи ми следния вариант за решение на проблема: да ми направят перката да се пуска със стартирането на копчето на климатика посредством изграждане на паралелна верига. - До колко това е удачно и правилно??? Това означава че когато съм на климатик перката ще върти нонстопИзвинявам се ако не съм го обяснил както трябва но мойте познания за хладилна техника са достатъчни само да си отворя хладилника
    weekend hlx 2.0 20v

    #2
    Проблема ти е че не се пуска първа степен на перката на радиатора. Когато стартираш климатика, се стартира перката на 1-ва степен с цел да охлади газът в радиатора на климатика. Тъй като тя не се пуска, прегрява се газът, отчита се голямо налягане в системата, и всичко принудително спира. най-вероятно климатика ти работи в движение и при напълно загряла кола, тогава работи втората ти степен на вентилатора. Какво може да се направи, подмяна на резистора за 1-ва степен или поставяне на мост (непрепоръчително) с цел тръгване директно на 2-ра степен. Сега не ми се търси дали мареата е с една или две перки, но принципа е същият. Това, ако всичко друго е ок.

    Коментар


      #3
      Mupo написа:
      Проблема ти е че не се пуска първа степен на перката на радиатора. Когато стартираш климатика, се стартира перката на 1-ва степен с цел да охлади газът в радиатора на климатика. Тъй като тя не се пуска, прегрява се газът, отчита се голямо налягане в системата, и всичко принудително спира. най-вероятно климатика ти работи в движение и при напълно загряла кола, тогава работи втората ти степен на вентилатора. Какво може да се направи, подмяна на резистора за е 1-ва степен или поставяне на мост (непрепоръчително) с цел тръгване директно на 2-ра степен. Сега не ми се търси дали мареата е с една или две перки, но принципа е същият. Това, ако всичко друго е ок.
      не е точно така можеби аз не съм се изразил правилно. пуска си се първа степен и си работи. проблема е че се пуска много късно(по думи на момчето дето я прави) . Реостата и радиатора(големия) са нови. както и температурния датчик на радиатора.и още нещо което ми направи впечатление- перката не се стартира веднага след старта на климатика а някаде чак след 30 секунди. това на загряла кола го видях и именно там бил проблема прекалено късно се пуска перката. Относно това че газът прегрява поради непускане на перката - и това не е така -пуска си се перката но е на границата на прегряване и нищо не си се изключва работи си нормално климатика . И не е пробвана в движение, на место незагряла пак същото отчитаха уредите на момчето (че перката сработва в горната допустима граница на температурата) .
      weekend hlx 2.0 20v

      Коментар


        #4
        Тогава проверете пресостата

        Коментар


          #5
          Тогава проверете пресостата
          на същото мнение съм и аз. Точно пресостата пуска и спира перката, когато се повиши налягането т.е. температурата на кондензация, се стартира перката, обдухва кондензатора (радиатора) на климатика и спира. Ако е много топло на вън, може да работи по-дълго, и дори да не спира.
          Fiat Stilo 1.9 JTD 115 hp 2004 год. март

          Коментар


            #6
            Иди си измий радиатора на климатика хубаво и ще видиш какъв голям ефект има.
            Обичам си работата.

            Коментар


              #7
              vanyo_83 написа:
              Тогава проверете пресостата
              на същото мнение съм и аз. Точно пресостата пуска и спира перката, когато се повиши налягането т.е. температурата на кондензация, се стартира перката, обдухва кондензатора (радиатора) на климатика и спира. Ако е много топло на вън, може да работи по-дълго, и дори да не спира.
              Много се извинявам за невежеството си ,но до тук разбрах че пресостата е вероятния проблем . Ако може да ме ориентирате за какво става въпрос сменяем ли е , и колко парички е горе долу и дали си заслужава да се смени пресостата или да ми извършат процедурата от първия пост ( връзване на първа степен на перката към копчето на климатика). Искат ми към 50-80 лева да ми го направят така , а не ми се иска да ги дам парите и после да се окаже че съм можел да сменя пресостата на приемлива цена и да реша проблема без да се правят превръзвания на инсталацията.
              weekend hlx 2.0 20v

              Коментар


                #8
                Наистина е добре първо да измиеш радиатора (кондензатора) на климатика, както каза колегата Valentin_V
                Fiat Stilo 1.9 JTD 115 hp 2004 год. март

                Коментар


                  #9
                  Ако ми кажеш колко бара са ти измерили ще ти кажа дали трябва да правиш изобщо нещо по системата. Все пак това ми е работата http://www.klimatici-pleven.com/autoklima.html
                  Обичам си работата.

                  Коментар


                    #10
                    Valentin_V написа:
                    Ако ми кажеш колко бара са ти измерили ще ти кажа дали трябва да правиш изобщо нещо по системата. Все пак това ми е работата http://www.klimatici-pleven.com/autoklima.html
                    за съжаление не мога да ти кажа за налягане колко са измерили понеже бях с щерка ми докато ремонтираха колата и не обърнах много внимание на това което показваха уредите ,смениха ми 1 игла с някакво оплътнение изтеглиха фреона и напълниха нов. но тогава момчето ми каза че много късно се пуска перката и се притеснява данеби да се прецака климатика но никаде не спомена налягане а ми даде пример с температура - цитирам- перката трябва да се включи между 50 и 70-80 грдуса твойта се включва на 80 което е рисковано .за миенето сте прави всички ,но преди 2 месеца сменях големия воден радиатор и помолих хората да поизчистят там за това мисля че с миене няма да стане, но знае ли човек дали са си свършили работата ще поогледам пак
                    weekend hlx 2.0 20v

                    Коментар


                      #11
                      Лошото е че не си запомнил наистина колко бара са измерили. Нещата са вързани - пресостата отговаря за перката + още неща, перката пък спомага да се държи определено налягане в системата, и т.н. За да си на 100% сигурен отиди на качествена диагностика, ако те притеснява. За качествена диагностика препоръчвам Рея Мп мисля се казваше фирмата на Ботевградско шосе. Проблема е че е "леко" скъпо. На мен преди 3 години ми взеха 50лв. само за диагностика.

                      Коментар


                        #12
                        Mupo написа:
                        Лошото е че не си запомнил наистина колко бара са измерили. Нещата са вързани - пресостата отговаря за перката + още неща, перката пък спомага да се държи определено налягане в системата, и т.н. За да си на 100% сигурен отиди на качествена диагностика, ако те притеснява. За качествена диагностика препоръчвам Рея Мп мисля се казваше фирмата на Ботевградско шосе. Проблема е че е "леко" скъпо. На мен преди 3 години ми взеха 50лв. само за диагностика.
                        Не е проблем че не съм запомнил просто утре ще мина през сервиза и ще го питам момчето какво са показвали горе долу уредите и ще ви кажа .Относно цената и аз се изръсих към 60 лева , и 50 лева не ми се виждат много.Така че утре след като мина през сервиза ще напиша прясно инфо и вече знаещите биха могли да дават предположения .
                        weekend hlx 2.0 20v

                        Коментар


                          #13
                          70-80градуса на фреона са 20-25бара което си е доста, нормално трябва да е 15-18бара които са 57-63градуса. Виж при какво налягане сработва перката това е важно.
                          Обичам си работата.

                          Коментар


                            #14
                            Я да питам и аз нещо да не отварям нова тема.И аз се опитах да си оправя климатика ама ръц...Тънката тръба където е датчика за налягането се е протрила и се чудя дали да я заварявам или да търся втора употреба и колко би струвала тя? Мога ли да ползвам стария датчик ?
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Valentin_V написа:
                              70-80градуса на фреона са 20-25бара което си е доста, нормално трябва да е 15-18бара които са 57-63градуса. Виж при какво налягане сработва перката това е важно.
                              сега му се обадих на момчето и ми каза че перката включва на 17 бара или приблизително 70 градуса а трябвало нормално да включи на 55-60 градуса
                              weekend hlx 2.0 20v

                              Коментар

                              Working...
                              X