Така е - освен това го прави на място без да подавам газ. Все пак имам съмнения за термодатчика на изпарителя в купето. Примерно се е омотал и да кажем мери с 10 градуса по малко. Паля работи климата 15 сек и датчика показва 0 градуса на комп. на климатика и той гаси компресора, после след 20-на сек загрява и хоп пак го пуска. Интервалите са почти като по часовник. Ще опитам да сложа едно съпротивление 10кОМ (отговаря на съпрот. на датчика при 25 градуса) на мястото където кабелите от датчика влизат в буксите и ще видя дали пак ще изключи. Малко кофти че трябва да поразглобя централната конзола ама няма идеално щастие. Като остане време ще се пробвам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с климатика - тръгва и спира на всеки 15-20 сек.
Collapse
X
-
Резултата Аз-Фиат Мареа = 1:0 Оказа се точно този датчик за обледяването. Едва ли е връзката към него защото като го разкачих от буксата и компа веднага даде Error. Купих си един резистор 10кОМ за 50 ст, и го сложих на мястото на датчика в буксата на компа на климатика. И всичко заспа. Както казва един колега от форума "замръзнаха ми сополите" като пуснах на 4 вътре. Топло - студено си работи, АУТО на вентилатора също. Като подам рязко газ се гаси климата - абе като по книжка. Отвън перката на радиатора се пуска прилежно 1-2 степен. В сервиза ми искаха 220лв да ми сменят преостат и дехидратор ... интересно дали щяха да ми ги върнат като не сработеше :D. Ако някой се интересува нещо по-подробно да пише. А най-тъпото е че онзи ми зареди 500гр фреон щото разбираш ли "контакторите на преостата" били нагорели, затова не успявал да пуска перката на радиатора и дай ще ти сложа по-малко фреон да не се налага да се пуска толкоз често перката, докато дойдеш да го смениш. Дали ще е проблем да я покарам това лято така пак напролет тъкмо ще долея повече?
Коментар
-
Shebeka написа:Резултата Аз-Фиат Мареа = 1:0 Оказа се точно този датчик за обледяването. Едва ли е връзката към него защото като го разкачих от буксата и компа веднага даде Error. Купих си един резистор 10кОМ за 50 ст, и го сложих на мястото на датчика в буксата на компа на климатика. И всичко заспа. Както казва един колега от форума "замръзнаха ми сополите" като пуснах на 4 вътре. Топло - студено си работи, АУТО на вентилатора също. Като подам рязко газ се гаси климата - абе като по книжка. Отвън перката на радиатора се пуска прилежно 1-2 степен. В сервиза ми искаха 220лв да ми сменят преостат и дехидратор ... интересно дали щяха да ми ги върнат като не сработеше :D. Ако някой се интересува нещо по-подробно да пише. А най-тъпото е че онзи ми зареди 500гр фреон щото разбираш ли "контакторите на преостата" били нагорели, затова не успявал да пуска перката на радиатора и дай ще ти сложа по-малко фреон да не се налага да се пуска толкоз често перката, докато дойдеш да го смениш. Дали ще е проблем да я покарам това лято така пак напролет тъкмо ще долея повече?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колега къде се намира този датчик че и намен ми прави проблем климатика.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88494фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври
Коментар
-
Тая глупост, дето си я направил с резистора да я разваляш, че ще си купиш нов компресор скоро! Трябваше да започнеш изначало с въпроса "Защо, аджеба, температурата в изпарителя пада до 0 градуса, нормално ли е?!". Ако майсторът ти беше хладилен техник щеше да му стане ясно къде е проблема... То тая работа не е за всеки гумаджия! Системата на браво, брава и мареа в тия години е с редуцир вентил. Това ще рече, че датчик на тип акумулатор за ниско налягане няма, а има темп. такъв за ниска температура на изпарителя, което и хубаво си открил. Трябваше да ти каже, че нормите на изпарителя са 31-36 psi ( 2-8 градуса темп. на изпарение ). Автоматичните машини, особено тия китайските за по 1-2 бона, с които се сдобиха 90% от гумаджиите, НЕ МОГАТ да достигнат необходимото под налягане, а именно 30 МИЛИБАРА! Проблемът при теб е наличие на влага в системата, която при ниско налягане предизвиква замръзване ( измръзване ), което предизвиква запушване, което обаче ти не виждаш! А то ще ти прецака компресора. Затова той се изключва, защото някоя умна глава го е програмирала и то не случайно! Отиди на място, където разбират какво правят и ще го направят като хората! Маслото също трябва да се сипе не какво да е, защото ако е неправилното ще се разложи на алкохол и други гадости, които предизвикват корозията в системата да се случва 10 пъти по-бързо! Успех!www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Ми да зададох си го - защо става 0 градуса след като високото и ниско налгане в двата кръга са си ОК (гумаджията ги замери). Ми може би не става а се е насрал датчика. Незнам дали споменах че го замерих и съпротивлението му клони към безкрайност, а този на огледалото да кажем си дава 6кОМ. А по високо съпротивлени = по-ниска температура. На системата нищо и нямаше почти 3 години и изведнъж се скапа. Не казвам че не си прав но мисля да си поема риска пред това да разглабям половината кола (само 15 годишна) за да сменя датчика (или има и по лесен начин?). Само не схванах идеята със запушването. Имам влага ОК. Запушването е къде? Предполагам имаш в предвид изпарителя. И като се запуши и намалее количестовото на постъпващия фреон в него, как точно ще се преохлади та гореспоменатия датчик ще изключи системата? Просто ако имаш малко време обясни на простобългарски.
Коментар
-
Както вече стана ясно, когато фреонът кондензира - отдава температура, когато се изпарява - отнема. Влагата в системата замръзва при ниско налягане ( обикновено след редуцир вентила ) или там, където има друго евентуално запушване, предизвикано от мръсна система или други неща. Т.е. налягането след запушването пада, кара влагата да замръзне, която от своя страна още повече запушва система и понижава налягането, а това води до недостиг на студени пари на компресора и той ПРЕГРЯВА. Компресорът се охлажда благодарение на постъпващите в него студено пари. Запушването и влагата най-често се хващат по това, че непосредствено след препятствието се появява скреж! И да, беше забравил да споменеш, че датчикът е клонял към безкрайност, което е важно. И да колата е твоя, правиш с нея каквото си искаш. Аз само помагам, където мога!www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Извинявай не исках да прозвуча грубо. Благодаря ти за информацията. Ще покарам малко така и ако има някакви странни ефекти - да започне да замръзва изпарителя ще се разглабя и слага нов датчик. А датчика за прегряване на компресора си е вързан и си е ОК. Него първо пробвахме да заместим с един мост, но продължи да се гаси - т.е. не идваше от прегряване проблема.
Коментар
-
Това не е датчик за прегряване, той не мери никаква температура. Мери налягане. Когато е прегрял разбираш чак когато спре да работи изобщо.www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Това е хубаво, ти глей да не се стига до там Успех!www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар