Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с климатика - тръгва и спира на всеки 15-20 сек.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с климатика - тръгва и спира на всеки 15-20 сек.

    Здравейте Колеги,В края на миналото лято климатика започна да се държи странно. Включвам от копчето, започва да духа студено и след 20-на сек. се гаси изчаква 20-30 сек и пак се пуска. През това време в купето започва да духа доста топъл въздух (разбирай с темп. на външния въздух). Днес го карах на сервиз с идеята че фреона е посвършил. Източиха го с машина премериха го - беше си ОК почти 600гр. Майсторът закачи датчици да гледаме налягането. Значи завърта компресора започва да вдига налягане и духа студено по едно време се пуска първата степен и малко след нея 2-та степен на перката на радиатора и след не повече от 3-5 сек. компресора се гаси а с него и перката?!?! Чака 20-30 сек и пак същото. Човека каза че налягането не е голямо стигаше някъде до 16-18 (не слагам мерна единица да не се излагам). Замести с кламер един датчик, който има куплунг до самия компресор - каза че бил за прегряване на компресора - пак така. Каза че трябвало да сменя датчик дето следял за налягане на фреона и пускал перката (може би пресостата), евентуално бил нещо нагорял на клемите за пускане на перката ?!!? ама цената беше някаква красива а и не можа да ме убеди каква точно е причината да се гаси всичко след като перката е тръгнала и налягането не е превишено. Някакви идеи от какво може да е проблема. Прочетох няколко теми - един колега за едно реле до акумулатора е споменал, ама не разбрах дали то е само за пускане на втората степен на перката при климатик или изобщо за пускане и при загрят двигател.

    #2
    ами ако си чел нещо от мен то аз имах проблем в релето което управлява 2 рата степен на вентилатоа и то когато си с 2 вентилатораако етака то тези релета се намират под един железен капак пред акумулатора
    Bravo 1.9 jtd 1999 г

    Коментар


      #3
      По-скоро ето това: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E%F7%E2%E0Ще пиша едно лично на Колегата да видя дали му е тръгвала втората степен при загрят двигател. Може да се опитам да пусна перката да върти известно време ръчно на 2-ра степен да видя дали ще се изгаси пак компресора.

      Коментар


        #4
        Днес пробвах това онова. Значи на дълъг път с около 90-100 постоянна скорост се случва абсолютно същото - работи 10-15 сек 15-20 не. Теоритично тогава не му трябва да върти перката. Пробвах с релетата на 1 и 2 степен. Като извадя това за 2-ра - климатика изобщо не тръгва. Смених местата на 2-те релета - тръгва и отново спира като завърти перката. Може и да трябва да се сменя пресостата... Хубаво е че все пак успява да охлади горе долу и става за път.

        Коментар


          #5
          Shebeka написа:
          Днес пробвах това онова. Значи на дълъг път с около 90-100 постоянна скорост се случва абсолютно същото - работи 10-15 сек 15-20 не. Теоритично тогава не му трябва да върти перката. Пробвах с релетата на 1 и 2 степен. Като извадя това за 2-ра - климатика изобщо не тръгва. Смених местата на 2-те релета - тръгва и отново спира като завърти перката. Може и да трябва да се сменя пресостата... Хубаво е че все пак успява да охлади горе долу и става за път.
          Иди да ти проверят фреона. Като остане малко се получава точно този ефект. Дори съм 90% сигурен че е от това.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            Както написах в първия пост - вчера 2 часа бях в сервиз, фреона 3 пъти го точиха и източваха с машина за да се прочисти системата и наляха точно 600 гр. Иначе и аз се надявах да е от това. Майстора каза че преостата сигурно нещо се е скапал може да не отчита вярно налягането. Но все пак да видя какво ще кажат колегите преди да скоча едни 160 лв за ремонт

            Коментар


              #7
              Малко съм пропуснал за смяната на фреона. И аз съм с Мареа HLX, компресора ми изключва когато климатика си достигне зададената температура в купето. ЕКУ на ДВГ също го изключва, когато подам газ по- рязко - тоест, когато ми трябва мощност ... Има датчик на охлаждащия радиатор, против замръзване, да не би да е задръстен дренажния отвор и да има вода покрай радиаторчето, това да е проблема ? Като поставиш врътката за температурата да духа постоянно студено, какво се случва ?
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                По принцип точно така го тествах - Темп на Low, вентилатора на 3. Цяла зима не беше пускан и веднага почна да го прави т.е. едва ли е имало време да се събере вода. Аз също се замислих да не се е нещо ошашкал датчика на радиатора и да мери глупости. Дали ако направя онзи номер с врътките за диагностика на климатика ще покаже ако датчика не е ОК?

                Коментар


                  #9
                  Shebeka написа:
                  По принцип точно така го тествах - Темп на Low, вентилатора на 3. Цяла зима не беше пускан и веднага почна да го прави т.е. едва ли е имало време да се събере вода. Аз също се замислих да не се е нещо ошашкал датчика на радиатора и да мери глупости. Дали ако направя онзи номер с врътките за диагностика на климатика ще покаже ако датчика не е ОК?
                  Би трябвало да си покаже, опитай, нищо не губиш.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Нищо не дава диагностиката - т.е. няма грешки, но ако си е изменил стойностите едва ли ще излезе. Прочетох в една друга тема че може да е и от релето дето пуска климата пред акумулатора. За жалост колегата не е написал дали наистина е от него... ама му писах едно ЛС. Моето реле не успях да го извадя - или е ужасно спекло или има някаква контра. Тея за степените на перката излязоха лесно. Има ли някакъв начин да го изключа този датчик за обледяване ... или да се замери - на някакво супер гнусно място е.

                    Коментар


                      #11
                      Shebeka написа:
                      Нищо не дава диагностиката - т.е. няма грешки, но ако си е изменил стойностите едва ли ще излезе. Прочетох в една друга тема че може да е и от релето дето пуска климата пред акумулатора. За жалост колегата не е написал дали наистина е от него... ама му писах едно ЛС. Моето реле не успях да го извадя - или е ужасно спекло или има някаква контра. Тея за степените на перката излязоха лесно. Има ли някакъв начин да го изключа този датчик за обледяване ... или да се замери - на някакво супер гнусно място е.
                      Ако го изключиш може и да не тръгне климатика, а за замерване ... нямам идея какви стойности трябва да дава.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Мерси за съветите Колега, реших първо да извадя релето, проверка пръскане с контактен спрей, същото и на буксата на преостата. Ако не помогне - карам на по сериозен сервиз - намерих един в красна поляна - доста го хвалят, вече да си проверят нещата както трябва, че другото е гадаене. Като и ако се реши проблема ще напиша какво е било.

                        Коментар


                          #13
                          днес заредих фреон при един от най препоръчаните в Бургас, и момчето каза:При подаване на цялата газ , за изпреварване и тем подобни, компресора спира, за да ти даде повече сила.
                          Punto JTD
                          http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                          Коментар


                            #14
                            jimi69 на каква кола? Щото при мен това го няма. При пуснат климатик колата е скопена като такси на метан...
                            Alfa 159 SW 2.4 Ti
                            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                            Коментар


                              #15
                              gamma написа:
                              jimi69 на каква кола? Щото при мен това го няма. При пуснат климатик колата е скопена като такси на метан...
                              Примерно FIAT MAREA WEEKEND HLX - демек с управляем климатик. В моя случай TD100 . При рязко подаване на газ, не е нужно да е до ламарината, дори и на място си изключва компресора. Компресора ми изключва и когато си достигне зададената температура в купето и няма смисъл да работи. Но при колегата, щом и на позиция LO изключва често, значи нещо не е наред.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X