Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto 1.2 75 -Проблем с охладителна система

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Punto 1.2 75 -Проблем с охладителна система

    Здравейте,Нов съм в форума .Колата е Пунто 1.2 75 бензин/метан с климатик . Имам от преди 3 седмици.Още първите дни ми направи впечатление ,че държи температура малко по висока от нормалната ,но нищо фрапиращо може би защото беше студено.След няколко дни времето се позатопли и след продължително градско каране без задръствания и много сфетофари температурата достигна до тук преди перката да се пусне(отбелязал съм го с черно).(1-а снимка)След извесно време четене из интернет разбрах ,че този модел има 2 степени на перката и вероятно ми работи само втората .Смених датчека ,който е долу на радиатора и перката започна да се пуска тук(2-а снимка)(отбелязал съм го с черно),което на мен пак ми се вижда много висока температура.Всичко беше долу горе добре до ония ден,кога ми се наложи да ида до София , температурата подмина предпоследната черта и се наложи да спра оказа че перката не тръгва. Свързах я на късо се прибрах.Днес си поиграх с колата и разбрах къде е проблема перката едното от релетата явно е залепнало и затова не се е пускало.Сега перката се пуска отново като на снимка 1.Та Въпросите ми са:1. Не ли малко висока тази температура и нормално ли е да се пуска чак там перката?2.Има ли разлика (имам предвид видима ) с която да различа 1-ва и 2-ра степен на вентилатора,защото за мен той върти еднакво?3.Разбрах , че първата степен минава през резистор.Къде се намира той,защото аз не го откривам?4.При пускане на климатика вентилатора не трябва ли да заработи веднага(защото при мен не тръгва ,а климатика си духа студено)?
    Прикачени файлове

    #2
    Малко развитие по темата.Колата беше няколко дни в сервиз.Там сменихме термостата,стария беше измушен(нямаше го),сменихме го.Като я замерваха се оказа ,че двигателя стига 100 градуса,а радиатора едва стига 60.От там перката не може да се вкл и колата прегрява.По пътя на логиката запушен радиатор.Новият е близо 400 лева,взех един 2-ра ръка от моргата,сложихме го и отново същата работа.Сваляха ми и водната помпа ,казаха ,че е стара но работила и не била проблемна.Казаха ми ,че най-вероятно е гарнитура или направо пукната глава,НО КОЛАТА не си хварля водите,водата не се губи и за мен няма принаци да е е глава или гарнитура.Също друго впечатление ,което ми прави е че колата не загрява повече от нормалната работна темп като е вкл парното на макс.Тогава нито загрява нито прегрява нито води хварля.Помагайде,някой имал ли е подобна ситуация.Мисля да сменя и водната помпа преди да дам да ми отворят главата.

    Коментар


      #3
      Предлагам ти първо да промиете системата и обезвъдушите хубаво.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Малко анти реклама на един реномиран сервиз в Стара Загора,сервиза ,който всеки хвали-става въпрос за BOSH сервис.Тва е сервиз ,в който монтъорите му знаят май само да разришават проблемите на пробра и грешка,като пробата е да сменим всички възможни части с нови докато проблема не се смени.Добре ,че не ги послушах да си разглобя двигателя за няма нищо.Закарах им колата като им казах какви са проблемите ,още след бърз оглед отговора беше -няй-вероятно гарнитура,но може да е заседнал термостат.Ще го сменим и ще видим.Два пълни дни колата беше при тях.Смениха термостата-без да има нужда.После казаха радиатора ти е запушен-най-добре си вземи нов-260 лв имаме го в наличност.Вземах си 2-ра ръка за 50 лв от една морга,сменихме го -оказа се отново без да има нужда.После последва водната помпа,била старичка въртяла ама можело да се смени.Отказах ,защото ми се видя че работи както трябва и добре че го направих,щяхме да я сменим и нея ей така.И окончателното им мнение беше 100% гарнитура на главата или пукната глава.Вземах си колата с оговорката ,че ще търся глава,казаха ми да събирам пари и за клапани ,че от метана 100% ще има изгорели и тай тай отваряме двигателя да ги сменим.Още първият ден ми направи впечатление ,че изпарителя ми остава студен почти почва да кристализира и ми дойде на акъла,че не маркучите на парното ами изпарителя ми е най-високата точка и колата е обезвъздушена като хората в сервиза.Извадих маркучитена изпарителя и я обезвъздуших.След това ми направи впечатление ,че ония тънкият маркуч ,който трябва да връща водата независимо отворен ли е големият кръг или не не връща грам вода дори когато колата прегрява.Махнах му скобата надух го с помпа и се отпуши.От снощи насам колата не вдига повече от 1-вата черта или 60-70 градуса,което ме навеждана мисълта ,че и термостата ,който са ми сложили е ментак и отваря по рано.Ето как от един запушен маркуч как щяха да ме накараха да сменя радиатора и термостата и щяха да ме накарат да сменя водна помпа,гарнитура на глава ,глава и клапани.--БОШ сервис

        Коментар


          #5
          кола

          Така е с прехвалените сервизи дори повечето са проба грешкаима два вида термостати едните отварян на по студено другите на по топло.Повечето се продават за по студено и после стрелката седи на 1/4 от деленията.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            точно там ми седи стрелката сега

            Коментар


              #7
              кола

              Е повечето им седи там на Пунто а иначе разхода нормален ли е да не гори много .
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Здравей колега, има ли някакво развитие по проблема ти, че и моя проблем е със загряване, но май ще е гарнитура или глава. Имам Палио Уикенд 1.2 , и от 3-4 дни загрява до червения сектор и хвърля водата през капачката. Термостата работи, обаче в един момент не се отваря, предполагам от газовете в системата и нивото в казанчето се вдига и антифриза тече през капачката, а стрелката в червения сектор
                кара PALIO WEEKEND

                Коментар


                  #9
                  смени водната помпа -там ти е проблема предполагам.най вероятно има счупени витла

                  Коментар


                    #10
                    От коагато го отпуших тоя маркуч аз нямам проблем повече.А иначе за горене нямам наблюдения още тъй като не съм изхабил бутилките с метан и няма как да я засега.Предполагам ,че ще се вдигне малко разхода.

                    Коментар

                    Working...
                    X