Колеги, ясно е, че ще се ходи на сервиз за климатици, но да посъбера и малко мнения.Преди зимата климатика си работеше. Сега обаче не се включва компресора.Според мен най-вероятно се нуждае от дозареждане с фреон, но знам че тук има и специалисти, дето разбират от автоклиматици...Какви изненади да очаквам и как биха се отразили на джоба ми?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Климатикът наесен работеше, а сега не.
Collapse
X
-
nedialk00
и според мен, ти е изтекъл фреона, когато това се случи, натискаш копчето - то светва, обаче комперсора не се стартира, вътре доколкото знам има нещо като съединител, който когато няма необходмиото налягане, не включва компресора, нещо такова ми бяха обяснявали като пълнихме на един приятел колата с фреон, а иначе зависи колко ти събира системата, и колко има нужда от допълване, мисля че миналата година за пълно зареждане около 700 грама беше 50 лева, ако не ме лъже паметта
-
И аз нещо такова си мисля, ма да видим.Другото, което се сетих преди малко е, че като си оправях вентилатора на парното, бъзиках бушоните, дето са до чистачките на Капата (едни грамадни като огромни хлебарки - не знам от де ми хрумна това сравнение )... Довечера ще проверя първо тях, да не би да съм извадил някой и да не съм го сложил, че май точно там са бушоните и релетата за компресора...
Коментар
-
Дидо, системата на климатика е "херметична" за да ти е "изтекъл" фреона означава, че се е разхереметизирала. Това не се случва от само себе си - обикновено е удар или проблем в самата система. Дозареждането с фреон е дърварски метод - пари се наливат, но проблема стои. Ако няма кой да ти свърши работата и ако ти се разхожда - имам хора и за тази дейностSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
По принцип наистина,липсата или намаленото количество на фреона са най-честата причина да не тръгват климатиците,все пак това са стари автомобили и това,че доскоро не е изпускал фреон не означава че е невъзможно сега да изпуска,все пак той работи на доста високо налягане.Може и при някакъв ремонт евентуално да сте разбутали нещо,огледай колкото е възможно за евентуални омаслявания по системата най вече около радиатора.Разбира се може и нещо друго да е,но първо се почва от това.Fiat Marea 1.8 16v HLX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI
Коментар
-
Ами напълно възможно е да е станало така,миналото лято на един колега на волвото така му избяга фреона,тръбите за климатика минават точно пред акумулатора,та вадил го той за нещо и ги побутнал леко,но не обърнал никакво внимание и след време изненада не работи,та надухме системата с компресора и с една гъбичка с веро почнахме да пеним наред къде има връзки и така намерихме теча,сменихме о-пръстените на връзката която беше разбутал,стегнахме,напълнихме фреон и оттогава няма проблеми.Може да пробваш и това преди да си даваш парите по майстори.Fiat Marea 1.8 16v HLX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI
Коментар
-
В този раздел преди време, мисля си колега от Плевен, беше дал линк към един флакон. Та флакона се впръсква в климатичната система преди зареждането с фреон, като по този начин уплътнява малки пропуски. Това може да ти свърши работа при теб, както и при други колеги. Наскоро и аз я търсих темата, но не я открих.
Коментар
-
На мен пък не ми включваше компресора заради понижено налягане на фреона. Има датчик, който следи, ако падне налягането в системата, да не позволява на компресора да се включи, за да не се прецака. На стилото го има тоя датчик, предполагам, че може да го има и на бравото.Е, разбира се по-добре да е от бушона, деПРОДАВАМ ДЖАНТИ СТИЛО
Stilo JTD 115 2003 бегачка
Brava 1,4 12V 1997 на газ
Tempra 1,4 1993 и тя на газ
i dr. та като се почне от 125р ... и те на газ
Коментар
-
И аз залагам на бущона, но за всеки случай.... има начин за тестване на климатика....даже и тема имаше, но не я намирам.Ако е с автоматичния климатик де. 1. парното на HI2. на къде да духа - MAX DEF3. силата на духане - позиция 04. ключа на контакт и в рамките на 10 сек. се завърта ключето за силата на духане от 0 към АУТО после пак 0 пак АУТО и посла пак 0през цялото време колата си стои на контакт.почват да се тестват компонентите на климатика и когато всичко приключи на тисплея за километите изписва ако има грешки и парното почва да духа на макс.ако изпише ERR 00 всичко е наред.успех и дано е само бушона.п.с.мен пък като си купих колата и за първи път я закарах да проверят фреона в един сервиз ми казаха че се водело за нормално на 2 години да ти изчезне положината фреон. ако е повече тогава е зле нещо. Макар, че с който и да говоря на 3-4-5 години коли непипвани си им стои пълен фреона.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
климатик на Punto 1.9 JTD 2003
Здравейте!И аз да се оплача и да получа мнения от по-компетентните от мен Два пъти ми зареждаха климатика, като времето между двете зареждания е три месеца.При второто зареждане в сервиза ми казаха, че трябва да сменя радиатора на двигателя.Реших да потърся второ мнение и то се оказа същото.Въпроса ми е каква е връзката на климатика с радиатора на двигателя? Нали си има климатичен радиатор.Благодаря предварително!FIAT Punto 1.9 JTD 2003
Коментар
-
Първо и на двете места не са ти го проверили първо за пропуск а ми са те одрусали за зареждане. Може да имаш теч в радиатора на климатика но това се открива или с пропускотърсач или при зареждане се слага ув оцветител и после се търси с ув лампа. Предполагам са ти казали така защото да им се махнеш от главата.Обичам си работата.
Коментар
-
Благодаря за отговора Valentin_V!При първото зареждане ми го заредиха с оцветен фреон. След седмица ходих да го погледнат в сервиза и нямаше проблем. Карах си септември, октомври и април. Май - вече нямах климатик. Отидох пак в сервиза. Тогава го провериха с пропускотърсач и ми казаха, че трябва да се смени радиатора, защото пропуска. Заредиха ми го, защото щях да пътувам, а времето беше топло.На мен въпросът ми беше каква е връзката на климатика с радиатора на двигателя!FIAT Punto 1.9 JTD 2003
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар