Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилаторът на прното на Marea спира и се пуска сам?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вентилаторът на прното на Marea спира и се пуска сам?

    Fiat Marea 1.6. Имам проблем с вентилатора на парното - ту си работи, ту спира - обикновено за 1-2 часа и се оправя, но сега, от една седмица не се пуска. Опитах се да пусна климатика, да видя дали ще има промяна, но компресорът не се включва. Четох из форумите, че под 3 градуса и над 40 компресорът не се включва. След като проверих бушона за парното (надявам се, че е този, обозначен с перка -30A, вътре в купето) и не беше изгорял, се чудя от къде да започна - ключове, релета, термопрекъсвачи... толкова е сръткава тая работа, че вече ми иде да я залея с бензин и да и драсна клечката ... проблемът със спирането на вентилатора е повече от година, но го прави на 3 месеца за по 20-40 минути, но сега седмица без парно ми дойде в повече. Затова моля за мнение - от къде да започна - при положение, че проблемът се проявяваше много рядко - може би не е реле или бушон...

    #2
    Интересно, че когато направя Теста за грешки ми изписва [quote:19e613809a]

    Коментар


      #3
      Вентилаторът на парното се намира под жабката. Залягай и огледай там, раздвижи буксата, може да премериш дали не е изгорял мотора.
      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

      Коментар


        #4
        simeon3000 написа:
        Вентилаторът на парното се намира под жабката. Залягай и огледай там, раздвижи буксата, може да премериш дали не е изгорял мотора.
        Зная, зная... :D всички букси отдолу проверих, няма и следа от влага и клеясало... май ще трябва да разглобявам "духалката"

        Коментар


          #5
          Ако не работи на нито една степен сигурно е от нагоряла клема на ключа за степените. И аз го патих, мина през някоя дупка тръгва парното... и така до следващата
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Сваляй "потенциометъра", това нещо от което си управляваш силата на духане, разглоби го и го почисти.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              кола

              Виж и съпротивлението-реостата вътре като свалиш вентилатора към парното -едно зелено.
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                BO написа:
                Сваляй "потенциометъра", това нещо от което си управляваш силата на духане, разглоби го и го почисти.
                Точно така.При мен се пускаше и спираше като мина през дупка.Разглобих го и го почистих и се оправи.
                Fiat Brava 1.2,16в

                Коментар


                  #9
                  Втория пост на колегата прочетохте ли го? Щом успява да си направи диагностиката, значи поне позициите Ауто и 0 работят, а вентилаторът пак не тръгва.
                  Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                  Коментар


                    #10
                    При мен сам се пускаше като мина през неравност,а беше на позиция 0.Куриозното е че се пускаше на която си иска степен-ту духа силно,ту слабо.След разглабянето и почистването се оправи.Между другото при тест и на мен ми даваше грешка "00".
                    Fiat Brava 1.2,16в

                    Коментар


                      #11
                      Днес съвсем ненадейно, сутринта, както си карах по околовръстното ми се пусна парното... Без дупки, без нищо - блях го оставил на 4 и една седмица не съм го пипал. Натиснах копчето за климатика (въпреки, че знаех, че няма да се пусне при 0 градуса) - след това го изключих и след 5-10 секунди почна да духа. Пробвах всички степенни - работят. И мен ме съмняваше ключа, но си мисля, че щом успях да направя теста - от 0 до AUTO си е наред... Май за сега няма да го гася :D . Нека се пооправи малко времето и ще видя ключа дали е в ред, че сега когато работи не ми се занимава - от личен опита зная - ако нещо не се нуждае от ремонт - по-добре да не се ремонтира :D Проблема се проявява най-често (или на мен така ми се струва), когато сменям температурата - от най топло на 20 градуса, после на 25, после на най-студено, най-топло (поне последния път така стана) Възможно ли е някой температурен датчик да прави мизерии?

                      Коментар


                        #12
                        Температурния датчик играе роля когато си на "AUTO",а на 1;2;3 и 4 степен-не.Но може профилактично да го почистиш.Като дадеш на контакт чуваш ли вентилаторчето на датчика да се върти?Ако-не-пълна профилактика.
                        Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                        ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                        Коментар


                          #13
                          iliyan написа:
                          Температурния датчик играе роля когато си на "AUTO",а на 1;2;3 и 4 степен-не.Но може профилактично да го почистиш.Като дадеш на контакт чуваш ли вентилаторчето на датчика да се върти?Ако-не-пълна профилактика.
                          да, него съм го чистил преди време и вчера отворих да видя какво става - напълно чисто е. да не е друг датчик - този във въздуховодите например?

                          Коментар

                          Working...
                          X