Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатик на Темпра SW 1.9td

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатик на Темпра SW 1.9td

    Може ли някой да ме насочи от къде да намеря информация колко фреон трябва да има в системата на климатика и колко масло за компресора. Иначе климата иска ремонт изпуснал е фреон и е разбит лагера на ремъчната шайба, това е на първо четене. Сигурно ще изскочи и още нещо като сваля компресора ама да стигнем до там. В момента карам курс за хладилна и климатична техника и мисля сам да си го ремонтирам и затова питам.

    #2
    На Типото е 700гр,на Темпрата би трябвало да е същото количество
    Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
    EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
    EX.Fiar Ritmo 105TC

    Коментар


      #3
      Ясно, а иначе информация само в аутодата ли може да се намери. Интересува ме колко масло по принцип трябва да има в системата.

      Коментар


        #4
        Аз защо си мисля че машината сама си прави съотношениета
        Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
        EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
        EX.Fiar Ritmo 105TC

        Коментар


          #5
          Колега,ти хвърли боба и отсече 700грама фреон...без дори да знаеш коя година е колата и с кой фреон е,дали е с R12 или R134a!?Като за пример ще ти дам моята Тeмпра,тя е с R12 и е 900 грама,а за маслото трябва да се знае и с какъв компресор е колата,че се монтират две марки и разликите в количеството когато фреона е R12 е почти двойна...При тази техника боба не върши работа има книги с данни,а най-лесно е в Аутодатата,че си има точно за това данни.А какво се случва с предозиран климатик без датчик за високо налягане се сетете сами,поне в обратния случай просто няма да духа студено,че датчика за ниско налягане ще спира компресора.
          FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

          Коментар


            #6
            Така сега да докладвам какво става с климатика ми. Значи след демонтажа на компресора се оказа че иска смяна и осевия уплътнител, и решихме да разглобим компресора за да сменим всички уплътнения. Компресора е готов и вече е монтиран на колата, остава само да се направи пробата за херметичност и да се зареди с фреон. Климатика е за фреон R-12 но тъй-като не можах да намеря такъв ще го заредим с R-134а, сменил съм филтър-дехидратора, всички уплътнения по тръбните пътища, налял съм около 280 грама масло за R-134а, малко изтече тъй като се наложи да демонтирам компресора втори път защото първия път го поставихме след смяната на лагера на ремъчната шайба, и се оказа че иска смяна на осевия утплътнител, затова мисля да долея около 50 грама и да го заредя с фреон. Само дето не мога да намеря никъде данни колко фреон е необходим за да работи системата добре, ауто датата не мога да си я инсталирам дава ми някаква грешка и дотам. Та ако може да ми каже някой от майсторите във форума колко колко фреон трябва да се зареди системата ще съм много благодарен. Темпрата е 92 година с двигател 160А600001059240.Благодаря предварително на всичко отзовали се.

            Коментар


              #7
              аутодата показва, фреон тип R12 850-950 грама, а за маслото зависи с кой компресор си, излиза два модела единия Harrison V5-236 cmi. а другия е Scroll SCS 08 - 60-100 cmi.
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                #8
                Благодаря Бетик, компресора ми е Харисън за това вече съм сигурен намерих го в нета и там също пише че се полага 230мл. масло.

                Коментар


                  #9
                  Колега, щом ще сменяш фреона с R134, то той работи на по-високо налягане отколкото R12, а системата ти е пригодена да работи на по-ниското налягане и никога климатика ти няма да духа толкова студено, колкото със стария фреон. Но след като нямаш избор вече и не можеш да си намериш, то тогава зареди около 750гр. (винаги се слага по-малко) и от там на татък гледайте какво показват манометрите и по тях ще прецените дали има нужда от още фреон (гонете 0 градуса на изпаренията), но за целта ти трябва свестен майстор и то не някой с машина (защо никога няма да си закача колата и защо препоръчвам да не се закачат колите на прословутите машини е въпрос на друга тема или просто малко размисли).
                  FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                  Коментар

                  Working...
                  X