Колеги от известно време парното ми работи много странно когато колата е в движение парното работи но когато изключа от скорост и стоя на сфетофар примерно парното спира да духа топло и почва да духа хладен въздух в момента в който потегля и почва да си работи нормално ебахти парното мисла че тва не е нормално иначе антифриз има обезвъздуших го нямаше въздух дали не си е тръгнал термостата.Типото е 1.6мотор дайте акъл кво може да е имали датчици някаде по тва парно на типото не съм много запознат.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за Парното на Типо Странно Работи/Неработи
Collapse
X
-
За термостата лесно ще разбереш дали е от него. Колата ти нормално ли загрява, като загрее поддържа ли температурата? Ако това ти е ок е възможно водната помпа да няма достатъчен дебит на обороти на празен ход или пък , радиаторчето на парното ти да е запушено. Може и да е въздух в системата ама си мисля че при този вариант и при ниски и високи обороти няма да топли.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
-
Tihomir78 написа:За термостата лесно ще разбереш дали е от него. Колата ти нормално ли загрява, като загрее поддържа ли температурата? Ако това ти е ок е възможно водната помпа да няма достатъчен дебит на обороти на празен ход или пък , радиаторчето на парното ти да е запушено. Може и да е въздух в системата ама си мисля че при този вариант и при ниски и високи обороти няма да топли.Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Коментар
-
Не знам откъде си колега и какво е времето при теб,но преди дни като бяха големите студове и моето парно идваше малко бавно.В началото като спирах на първите светофари на празен ход отслабваше топлината като при теб.Като покарам 15-тина минути вече си духаше жегаво.Между другото съм си сложил един картон под маската и колата загрява доста по-бързо=>по-бързо идващо парно.Въпреки,че термостата си ми работи има ефект.Най-вероятно нищо и няма на колата,но ако искаш може да провериш дали кранчето се отваря максимално с врътката.Възможно е да не отваря максимално.Другото е да провериш радиатора за запушване като откачиш двата маркуча и да видиш дали като наливаш вода с фуния и бутилка през единия излиза на хубава струя от другия.Според мен нищо й няма.На почти всичките ми познати и приятели с най-различни коли като беше -10/15/18 парното беше по-слабо в началото и идваше чувствително по-бавноEX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
-
white_shark написа:Не знам откъде си колега и какво е времето при теб,но преди дни като бяха големите студове и моето парно идваше малко бавно.В началото като спирах на първите светофари на празен ход отслабваше топлината като при теб.Като покарам 15-тина минути вече си духаше жегаво.Между другото съм си сложил един картон под маската и колата загрява доста по-бързо=>по-бързо идващо парно.Въпреки,че термостата си ми работи има ефект.Най-вероятно нищо и няма на колата,но ако искаш може да провериш дали кранчето се отваря максимално с врътката.Възможно е да не отваря максимално.Другото е да провериш радиатора за запушване като откачиш двата маркуча и да видиш дали като наливаш вода с фуния и бутилка през единия излиза на хубава струя от другия.Според мен нищо й няма.На почти всичките ми познати и приятели с най-различни коли като беше -10/15/18 парното беше по-слабо в началото и идваше чувствително по-бавноМъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Коментар
-
Мисля си и аз
Аз понеже голям к.р ядох с тая врътка на парното, та ако може да се включа - ако кранчето на парното не се отваря докрай, или по друга причина потока за топла вода е стеснен, то тогава липсата на топло в купето е осезаема при всякакви обороти. Казвам го от опит, защото за тази зима се наложи да променя малко системата около кранчето, стесних диаметъра на маркучите и сега усещам резултата. От друга страна, на един познат Киа-та пак така духаше студено на тихи обороти и хвърляше огън през въздуховода, като и подадеш газ. Замериха му налягането на водната помпа и се оказа, че е малко позаминала. Нова помпа и парното му стана пушка. Та си мисля - хвани някой със съответния уред да видите колко тяга има твоята помпа на тихи обороти. Защото този проблем има още едно измерение - сега е студено, ама като почнат жегите може в градско движение помпата ти да няма капацитет да превърта толкова вода, колкото е нужно за ефективно охлаждане... Успех, дано съм бил полезен!
Коментар
-
Здравейте колеги, добре че вемето се постопли че с тея студове лоша работа. Когато е много студено първите 5-10 мин. затварям клапата да не влиза отвън студен въздух а да върти само вътрешен /но не на Темпрата защото с включване на вентилатора се отваря въпросната клапа, предполагам и при вас е така освен ако не сте с климатици/. Така се затопля по бързо, а когато започнат да се запотяват стъклата я отварям. А да използвам темата да попитам, някой от вас разглобявал ли е отоплителната система. По конкретно дали има кранче за парното, защото повечето статии които разгледах са за Брава/Марея и при тях няма такова и антифриза винаги циркулира през радиаторчето на парното. А за топло/студено съответно има някаква клапа. Питам защото миналата зима доста ми отслабна парното, че и тази зима така изкарах. Изключвам вариантите с обезвъздушаване, предполагам и че не е запушен радиатор защото антифриза ми е чист, а и двата маркуча са доста горещи. Другото което е лятото , пък и пролетта се усеща леко по топъл въздух от духалките , затова си мисля че или ако има кран е запушен и може да не отваря/затваря добре или ако е въпросната клапа и тя ако не затваря ефекта ще е същия.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар