Чета си аз, чета си и викам да почна да чета темата от 39 страници за термостата и дано там пише, но след първите 5 страници не намерих решение. Четах какво са отговаряли на други колеги, но при мен не помага.Стига с предисловието сега на въпроса. След смяна на термостата, и наливане на антифриза (по всички правила които знам, а именно: колата леко под наклон с предницата нагоре, отворени всички пробки, наливам си и като започне да тече от най -долната затварям, доливам докато потече от най-горната пак затварям и пълня до МАКСа, колата загрява и всичко е ОК). Да но при мен не беше ОК! пробвах при напълно загряла кола и включваща се перка да отворя пробките, но от там въздух не излиза (и от двете, на предния радиатор и на тръбата за купето). Пробвах с помпане с ръка на долния маркуч на радятора - пак нищо. Като колата е загряла и подам рязко газ и си се чува балбукане в парното в купето и това си е. Ааааа пробвах и колата без да е под наклон Та ще ви помоля за някакви други идеи как да го обезвъздуша (уж се води самообезвъздушаващо се ама Ц) отварям си от време на време капачката ама и това няма ефект.По въпросът за самото парно. Как ви грее на вас?При мен след смяна на термостата колата загрява за норматив, има няма 2 мин. и е отлепила стрелката а след още 2 е почти до 80 градуса.от въздуховодите излиза сравнително топло ама не ще да се сгрее това купе и това си е. След 30 мин примерно градско каране вътре не се диша, "жега в центъра на София" ако се сещате за песента иначе до тогава духа ама не става топло вътре.Струва ми се странно пък и е подходящ сезона за подобен въпрос Благодаря предварително!!!п.с.забравих да кажа, че радятора в купето съм го сменал преди година и нещо с нов.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
да си премерим парното и съвети за обезвъздушаване!
Collapse
X
-
Здравей колегаЕто ти последователността:Да приемем че двигателя е с източена охладителна система и наливаш антифриз.1.развиваш 2-те пробки на радиатора и започваш да наливаш антифриз .... (след като протече и от двете(първо лява след това дясна) ги затваряш)2.Доливаш антифриз до МАКС и продължаваш с следващите 2 пробки които се намират на маркучите от термостата посока питата на парното (от задната страна на двигателя)3.пак доливаш антифриз в разширителния съд ... малко над МАКС ,затваряш го и започваш да стискаш и отпускаш трабите от двигателя към радиатора (това се прави с цел избутване на въздуха към най-горната точка на дигателя(казанчето на антифриза) ... след като спадне малко течността в казанчето .... доливаш отново до МАКС и така докато не спре да поема течност и нивото си остане дова което си налял.4. Палиш дивателя .... капачката на казанчето ти е ОТВОреНа. изчакваш известно време на 2-3 мин да поработи на тихи обороти .. след което и даваш зор (2000-3000 оборота)за да може додната помпа да направи по голямо налягане и да избута въздуха от питата на парното .... (през това време следиш нивото на антифриза и ако трябва доливаш)и така докато не изчезне бълбукането което се чува в купето.5.След като колата загреее на нормални градуси започваш да следиш топлината на 2-та дебели маркуча от двигателя към радиатора ... с цел да разбереш дали термостата ти работи коректно. Ако загряват и двата след 86гр. всичко е ОК.6. Включи ли Перката .... значи всичко е ОК. и можеш да затваряш казанчето. Скачаш в колата и потегляш Ако имаш допълнителни въпроси питайAUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
-
1,6 трябва да има 2 пробкиедната на маркуча към парнотодругата на радиатора...отоплението на тази кола е доста сериознооще при 60-70 оС започва да топли много добреначина е следния...колата трябва да е на равно място, а не с вдигната муцунаотваряш двете пробкизапочваш да пълниш докато протече от радиатора - затваряш япродължаваш да пълниш докато протече от маркуча без балончета - затваряшпълниш казанчето до минимумапалиш и оставяш 2-3 мин на празен ход, наблюдавайки казанчето...ако е нужно допълваш, така че да има течност до минимумана всеки 30 секунди даваш газ до около 4000 оборота, като продължаваш да следиш нивото в казанчетослед около 5 мин гасишкато изстине проверяваш нивото, допълваш и си готов
Коментар
-
Sev написа:1,6 трябва да има 2 пробкиедната на маркуча към парнотодругата на радиатора...започваш да пълниш докато протече от радиатора - затваряш япродължаваш да пълниш докато протече от маркуча без балончета - затваряш...Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Ох улекна ми че и аз се втрещих за 4те пробки, ама е с 2 и най - странното е че като наливах антифриза, както каза колегата на тънка струйка (и аз така съм чул че се налива за да може да излиза по - лесно въздухът) и почна едновремеенно да ми тече от двете пробки и аз докато завивах тази за купето другата си течеше стабилно без мехури. Сещате се че не мога дете едновременно да ги завивам та и от двете си излизаше чиста течност. След това съм го пробвах същото и на агряла и на студена кола и все чеиста тече и тоа е странното! май пак ще пробвам това с помпането на студена кола.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Да и при мен първо протича пробката на маркуча на парното, затварям я. После протича тази на радиатора, а на Бравата от подписа имах и трета пробка на един маркуч като този за парното, който минава покрай капака на ангренажният ремък.Друго, което съм забелязал е че идва момент в който гледаш уж че казанчето е на максимум, но ако продължиш да наливаш нивото му не се покачва и продължава да поема. Така можеш да се заблудиш, че е пълна системата, а тя да не еFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
След поредните 500мл антифриз ефекта е по - добър. Първо пробвах с помпането на маркуча и като че ли от него влезна повече въздух. Пак почна да надува маркучите и да балбука силно. Като изтина нощеска хубаво оставих да изтече доста първо от долната пробка после от горната и сега почти не се чува нищо, след 1-2 пак ще пробвам и дано излезе целиа въздух най-накрая Та май единственото решение е каране известно време с балбкането и после като изтине яко източване.п.с.забравих в най - първия пост да напиша, за това на кой, колко му духа топло, че на маркучите за изпарителя съм монтирал 2 втулки ръчна изроботка за намаляване на дебита през изпарителя. Ама пак не духа много топло.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
nedialk00
-
Е да ама как година и нещо(от както съм с новото радиаторче) нямаше проблеми пък сега чак се появиха. А иначе за балбукането, знам но след като намалее балбукането и маркучите не се надуват толкова, да не говорим че не харчи течност не пучи от ауспуха и не мирише на изгорели газове от казанчето и аз се стреснах така в началото но всичко е под контрол само не мога да разбера друго нещо, защо като колата е студена и течноста е ОК а като загрее и почти препълва казанчето. като изтине пак си се нормализира нивото. Уж с парафлу карам пък чак толкова да се разширява е странноп.с.не, не балбука в казанчето ами вътре в парното в купетоФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар