Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с температурата на фиат браво 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    проблем с температурата на фиат браво 1.4

    Колега Любенов , колата ми се държи нормално единствено в градски условия .Но забелязах и друго : При показания на стрелката около С ( 2-3 мм. нагоре най-много ) отоплението е нормално.Но както каза колегата с ,,Панда’’ - та , явно съм си за смяна на термостат .Искам да питам аджеба , мога ли го сменя с двете си недотам сръчни ръце ?Поздрави на всички !
    FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
    FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

    Коментар


      #32
      В твоя случай - да за термостат си, и предполагам че ще се справиш със смяната му. Не е нещо сложно.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #33
        проблем с температурата на фиат браво 1.4

        Благодаря !
        FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
        FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

        Коментар


          #34
          Dido_Lyubenov написа:
          Само с едно триене няма да се получи.
          Не забравяй, че дори да няма впръскване на гориво и горивен процес, има компресия на въздух - сгъстяване, което частично помага. При добре термостатиран двг, ще трябва доста дълъг баир да спускаш, за да се охлади под 80гр. при работни 90гр. Старата ми кола беше Рено21 и никога не е мърдала толкова много, но си флуктоираше. Колега и мой приятел имаше Фиеста 1.1 и като се закотвеше по средата стрелката, да е мърдала милиметър нагоре и милиметър надолу. Мога да давам още доста примери. Също така мога да дам и примери, при които след определена намеса, се оправяше "нормалното " мърдане на стрелката.Конкретният двг, не го познавам и щом казвате, че си е така, добре, не споря за това, защото нямам опит с него. Но това си е чиста предпоставка за проблеми, най-малкото с гарнитури и тем подобни. Има много модели, на които се изписват различни по големина радиатори, в зависимост от това, в коя част на света ще се експлоатират. Та може и от тук нещо да има. Зависи от къде са внесени различните автомобили.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #35
            Вземи под внимание класа на точност на съответния измервателен уред, и диапазона в който работи - от каква до каква температура отчита. Ако имаш 50 мм скала и в нея трябва да поместиш диапазон от 50 градуса, на всеки милиметър ще имаш 1 градус, но ако трябва да поместиш 25 градуса, ще имаш по 2 деления за градус или ще ти мърда срелаката с 20 мм за 10 градуса срещу 10 мм за 10 драдуса в първия случай. Точноста зависи и от датчика който измерва дадения параметър. Ако говорим за компресията, то трябва да се вземат и други фактори под внимание - при бензиновия ДВГ има дроселова клапа, която при спускане на скорост без газ, пречи на въздуха да постъпва свободно към цилиндрите, което намалява в значителна степен количеството въздух който трябва да се сгъсти. При това положение, налягането в цилиндъра при ГМТ на буталото в такт сгъстяване е прскалено ниско, за да предизика отделянето на достатъчно топлина за подържане на работна температура. При дизелов ДВГ се получава друг ефект - нама дроселова клапа, и въздуха постъпва свободно, но постъпва голямо количество студен въздух и топлината която отделя при сгъстяване е по-малко от топлината която онема. По тези причини и на двта типа ДВГ поведението на температурата в зависимост от режима на работа е почти единтично.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #36
              Re: проблем с температурата на фиат браво 1.4

              Румен_Хинчев написа:
              Колега Любенов , колата ми се държи нормално единствено в градски условия .Но забелязах и друго : При показания на стрелката около С ( 2-3 мм. нагоре най-много ) отоплението е нормално.Но както каза колегата с ,,Панда’’ - та , явно съм си за смяна на термостат .Искам да питам аджеба , мога ли го сменя с двете си недотам сръчни ръце ?Поздрави на всички !
              И аз мисля,че си точно за термостат.Смяната му не е трудна,дори имаше някъде тема със снимки,мисля в раздела с важните теми.

              Коментар


                #37
                Dido_Lyubenov написа:
                jenshen73 написа:
                Само да вметна - всички показания на температурата на загрял двигател различни от стрелка в средата на скалата говорят за проблем. Най-лекият проблем е термостат, а по-тежките проблеми включват цялостна инспекция на измервателен-показателен уред. Говоря от личен опит: когато закупих автомобила в първата година нямах НИКАКВИ отклонения от средата - леко дори да се "качи" стрелката се включваха вентилаторите и я вкарваха в правият път. След това явно термоса се скапа и започна да показва температури по-ниски от нормалното, дори като я назоря с яка стъпка - се охлаждаше доста сериозно. След смяна на термостата с чисто нов - отново температурата ми е само в средата. Няма колебания. Това, че се пускам 5 километра или 7 километра на скорост без газ не оказва влияние на показанията, съответно на температурата. Термостата на 1.9JTD е консуматив, както се оказва в практиката, а според това, което чета - и на повечето фиати също.
                Колега, не бъркай консуматив и резервна част. Като си толкова убеден за стрелката по средата, закачи си един един дигитален термометър на подходящо място по ДВГ, така че да мери максимално вярно температурата и ела да ме убедиш, че ДВГ държи една и съща температура при всички рвжим на работа.
                Тъй нареченият компютър на колата, който следи датчиците достатъчно добър уред ли е? Ако да - мерили сме я - на магистралата и в града. Предвид, че скоро ще се виждам с човека с програмите и знанията - може пак да я разходя, че и да направя лог само на температурата. Специално за теб. Не знам каква е степента на грешка на уреда на таблото на автомобила, но не вярвам производителя да е заложил повече от 10% там. Специално за теб ще логна и температурата. Входящ въздух, работен въздух и температура на двигателя.
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #38
                  Моля да не спорите, колеги! Стрелката на 1.9 JTD се командва от процесор в таблото, който и казва да стои на средата в диапазона от 80 до 100 градуса. Това е положението. Пише го черно на бяло в сервизния документ. Тук в тази тема се говори за 1.4, той е от стария модел табло, при който стрелката е директно свързана с датичка за температура. Така че и двамата сте прави, но говорите за разлини двигатели, от различни гледни точки.

                  Коментар


                    #39
                    ogi28b написа:
                    Моля да не спорите, колеги! Стрелката на 1.9 JTD се командва от процесор в таблото, който и казва да стои на средата в диапазона от 80 до 100 градуса. Това е положението. Пише го черно на бяло в сервизния документ. Тук в тази тема се говори за 1.4, той е от стария модел табло, при който стрелката е директно свързана с датичка за температура. Така че и двамата сте прави, но говорите за разлини двигатели, от различни гледни точки.
                    Извинения за това че ползвам темата на колегата,но да попитам колеги и по-точно Оги,при моят двигател на бравата-1,2 16в,1998,182В2000, от кой тип е уреда.Питам защото стрелката все ми стои на 1-2 мм над средата,дори и сега при минусови температури при градско каране.Чудя се как да го тълкувам,ако има нещо нередно да го оправя навреме.Перката си включва навреме,но се съмнявам че термостата отваря късно-чак като мине средата на скалата и почва да затопля мъркуча към радиатора
                    Fiat Brava 1.2,16в

                    Коментар


                      #40
                      Термостата не ти се отваря късно, та дори рано се отваря. Напълно възможно е самата стрелкичка да е мръднала в оста. Най-добре да се провери с друг термометър.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #41
                        Днес свалих термостата и видях че улеите по които се движи клапичката са затлачени с какво ли не-варовик,Рад Уелд ,силиконови парченца-останали от майсторската намеса на ония "специалисти".Като резултат от това термостата отваряше само 1-1,5 мм.Купих нов Бер,промих системата с вода и налях нов антифриз,като го оставих в концентрация на -20 градуса.Обезвъздуших много старателно няколко пъти.Загрях колата и все тая-стрелката стои на 2мм над средното деление при всякъкъв режим на каране-градско и даже я пробвах 20-тина км извънградско.Доволен съм че смених термостата,защото си беше необходимо,но лошото е че все окото ми е втренчено с безпокойство в тъпата червена стрелка .Дано да е само от уреда.Като се върна седмица назад,преди ремонта,пак беше така.Това ме навежда на мисълта,че леко завишеното показание на уреда не е породено от лошо газоразпределение,сиреч от лошо зацепване.Как се мери с друг термометър и къде?Благодаря за отговорите ви колеги в тази и в другата тема за теча и ремонта .
                        Fiat Brava 1.2,16в

                        Коментар


                          #42
                          Ами аз лично, пипам с външен термометър по главата и местата където мери температурният датчик. Бъркам и в казанчето. Ако никъде няма висока температура, всичко е наред. Не е много точно но грубо може да те ориентира. Другият вариант е да набуташ една сонда през пробка да обезвъздушаване, но да прецениш как ще я херметизираш.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #43
                            Danchojn написа:
                            Ами аз лично, пипам с външен термометър по главата и местата където мери температурният датчик. Бъркам и в казанчето. Ако никъде няма висока температура, всичко е наред. Не е много точно но грубо може да те ориентира. Другият вариант е да набуташ една сонда през пробка да обезвъздушаване, но да прецениш как ще я херметизираш.
                            Днес мерих с дигитален мултицет с термодвойка температурата на мотора.Установих следното:термостата отвори при около 85-87 радуса,перката се включи при около 94-96.Мерих с термодвойка,локализирана на главата,точно под термостата.До тук добре,всичко съвпада горе-долу със стойностите от мануала.Само ме притеснява това,че установих че нормалното за мен постоянно показание на уреда на таблото-1-1,5 мм. над средата съответства на около 92-94 градуса.Стрелката все там си седи...не е ли множко тази работна температура?Дане скапя отново главата
                            Fiat Brava 1.2,16в

                            Коментар


                              #44
                              колеги а моя термостат отваря над средата между 1 и 2 чертичка и на 2 между 3 някаде ми се вклучва перката а как мога да разбера на коя степен се вклучва перката

                              Коментар


                                #45
                                viktor88 написа:
                                колеги а моя термостат отваря над средата между 1 и 2 чертичка и на 2 между 3 някаде ми се вклучва перката а как мога да разбера на коя степен се вклучва перката
                                Твоят уред сигурно е свързан директно с термодатчика и сигнала не се филтрира през ЕКУ.Това е причината за по-големите колебания.Първата степен на перката е безшумна и при затворен капак на ДВГ не се чува.Втората е шумна.Мисля,че колега от форума я беше описал като "хеликоптер" .
                                Fiat Brava 1.2,16в

                                Коментар

                                Working...
                                X