Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с температурата на фиат браво 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: проблем с температурата на фиат браво 1.4

    signala написа:
    Здравейте колеги,имам проблем с бравото и се надявам,на съвети къде да търся проблема.Най-на кратко,Като карам извън града стрелката която показва температурата на двигателя пада с 3 чертички под средата.В града е почти обратно с 2-3 над средата,след което се включва перката и долу горе закрепва средата до следващия светофар.Значи като най логично смених термостата,забелязах,че перката включва директно на втора скорост,оправих и това,но промяна няма почти никаква.Само дето вместо на 3 чертички над средата се включва на първа скорост на 1-2 чертички
    Да си кажа и моито мнение.По назад съм пуснал снимка. Предполагам е за повечето коли е едно и също.Тоест принципа на охлаждане на двг е почти един и същ.Не мога да кажа точни градуси защото се водя от практиката.Намирате коя тръба излиза от темостата и влиза в радиатора .Палите колата и пипате докато отвори термостата и пусне да охлажда големия кръг.После поглеждате на таблото каде е стрелката.Това положение ще ви бъде приблизително за каране извън градско с около 90клм на 5 скорост 2700 оборота.На тази температура двг-то се чувства наи-добре.Може малко да се повлияе но не за далго.При много студено време може да падне малко по надолу 2-3мм .При топло малко по нагоре 2-3мм.Така колата продалжава да си работи на място и чакате докато се вклучи перката на 1 степен.1 степен на перката е много слаба и не се чува много . Може дори да се загледате дали е включена.Поглеждате пак на таблото.Стрелката трябва да е малко над средата 2-3-4 мм .Тази температура щте ви баде за градско.Перката се вклучва леко за да свали температурата малко под средата 2-3мм.Ако не се вклучи значи неработи .Изклу4ете колата няма смисъл повече да работи.2 степен на перката е показана на снимката.Тя върти барзо и се чува много .Тя е за да охлади когато малката скорост е развалена или неможе да охлади.Може да се вклучи в топло време и задръствания.Успех виждам, че си техничар.
    Fiat Bravа'96 1,6 16v 90к АГУ LOVATO

    Коментар


      #17
      Първо да се извиня,че не съм пуснал темата в правилния раздел,виждам че сте я преместили.Сега благодаря на всички за отговорите,явно нямам проблем и наистина както си мислих стрелката е много по чувствителна от на повечето коли които съм карал.Някои колеги се съмняват ,че термостата не е наред,но аз го смених,въпреки,че оказва се излишно защото и с стария се държеше по описания начин.Колата работи точно по снимката на колегата dinobg ,и наистина преди да оправя първа степен на вентилатора,стигаше точно до отбелязаното от него място.Ще кача и снимки да покажа,не гледайте ,че скоростта на движение е малка,колата е абсолютно загряла,просто спирах за да мога да снимам.Написал съм и описание към снимките.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #18
        Колега, не се притеснявай, показанията са нормални. Когато се движиш извън града, подържаш приблизително една и съща скорост, и то два пъти по висока отколкото в града. При това положение не тъпчеш яко гориво за ускоряване през 50 метра, а имаш един спокоен режим на работа на ДВГ, при който и консумацията на гориво е по-малка и съответно генерира по-малко топлина. Термостата отваря малко преди стрелката да стигне средатана скалта, при което въздушната струя породена от движението на автомобила, започва моментално да охлажда течноста която циркулира през радиатора. Охлаждането на ДВГ не заиси единствено от радиатора зад маската, а от това колко топлина консумира парното, каква въздушна струя охлажда самия блок на ДВГ (той също отдава доста топлина) и всеки път когато отпуснеш педала на газта, спира подаването на гориво към цилиндрите и ДВГ засмуква само студен въздух без да има горене, което може да го хлади до доста ниска температура. Особено когато се спускаш по дълъг наклон надолу на скорост, тогава температурата може да падне много под работната. И обратно - в градски условия често ускоряваш, движиш се с ниска скорост при което въздуха обдухващ радиатора и директно ДВГ е значително по-малко и съответно температурата на ДВГ се повишава. Термостата отваря малко преди стрелката на датчика да достигне средата, и ако температурата продължи да се покачва, защото въздушната струя през радиатора е слаба, тогава чак се включва първа степен на вентилатора за охлаждане, и евентуално втора степен, ако се покачи още. От всичко казано до тук става ясно защо стрелката на уреда за температура на ДВГ, се движи по скалата при изправна охладителна система на автомобила и защо това е нормално и показателно за правилната работа датчиците за температура и уреда на арматурното табло.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Мерси за отговорите,съгласявам се,че няма проблем колата,поне не с охладителната система,за другото ще пусна нова тема :D И все пак ще остане да ме тормози въпроса защо са го направили с толкова чувствителна стрелка(датчик).Смея да твърдя ,че съм карал много коли,но такова нещо не съм виждал.Дори на приятелката ми колата е Фиат Пунто 1.2 2004г при нея като загрее до оптимална температура и закове стрелката в средата,не мърда от там при каквито и да е условия,не мърда и с милиметър.....

          Коментар


            #20
            Може да е от водната помпа,аз имах същият проблем и се оказа водна помпа,смених термостата,но не беше от него.

            Коментар


              #21
              Хайде да не се вкарва във филми колегата, всичко си му е в изправност. Моя датчик също шари доста по скалата, но това е защото отчита температура в малък диапазон и засича и най малката промяна. Отлепа стрелката, едва когато ДВГ достигне работна температура. Това означава че цялата скала обхваща диапазон от около 25 градуса, и е нормално да реагира на промяна от 2 градуса. Описах по-горе как се мени температурата на ДВГ според режима на работа, няма смисъл да спорим повече.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #22
                Dido_Lyubenov написа:
                Отлепа стрелката, едва когато ДВГ достигне работна температура. Това означава че цялата скала обхваща диапазон от около 25 градуса, и е нормално да реагира на промяна от 2 градуса.
                А буквата C(Cool) какво значи? Работна температура? Обяснението на SEV звучи по-логично - скалата да е нелинейна по средата. От цялата работа е ясно едно. Тези ДВГ-та са си така и може би е нормално. Ясно, е и че не са термостатирани добре и затова си дават и завишен разход, спрямо други подобни екземпляри на други производители.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  началото са скалата е 50 оС, до тогава стрелката не помръдвакраят е 130 оСно в началото едно деление е повече грасуди, отколкото едно деление в средата на скалата...като гледам снимките единствено извън града ми се струва малко ниско
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #24
                    Danchojn написа:
                    Dido_Lyubenov написа:
                    Отлепа стрелката, едва когато ДВГ достигне работна температура. Това означава че цялата скала обхваща диапазон от около 25 градуса, и е нормално да реагира на промяна от 2 градуса.
                    А буквата C(Cool) какво значи? Работна температура? Обяснението на SEV звучи по-логично - скалата да е нелинейна по средата. От цялата работа е ясно едно. Тези ДВГ-та са си така и може би е нормално. Ясно, е и че не са термостатирани добре и затова си дават и завишен разход, спрямо други подобни екземпляри на други производители.
                    С - cool - студеноH - hot - горещоТова са част от задължителните маркировки на измервателните уреди. Нито едно от тях не означава работна температура. Ако имаше зелен сектор на скалата, той щеше да е индикация за това каква температура ТРЯБВА да държи ДВГ. Но на скалта има само червен и бял сектори - бял - нормална температура, червен - превишена температура.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      проблем с температурата на фиат браво 1.4

                      Моля колегата signala за извинение , че ползвам темата му , но искам да обрисувам и моят проблем :От началото на месеца при карането ми извънградско стрелката не мърда от отметката С .При движение в градове със сериозен трафик нещата си идват на мястото - вентилатора си включва навреме .Аз моят го и усещам защото ми липсва едното ухо на радиатора и вибрира при действието на вентилатора Имам проблем с термостата ли или просто да сложа в едната страна на радиатора я вестниче , я кашонче .Притеснява ме фактът , че за първа зима се държи така колицата .Предварително благодаря на всички отзовали се .
                      FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                      FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                      Коментар


                        #26
                        Re: проблем с температурата на фиат браво 1.4

                        Румен_Хинчев написа:
                        Моля колегата signala за извинение , че ползвам темата му , но искам да обрисувам и моят проблем :От началото на месеца при карането ми извънградско стрелката не мърда от отметката С .При движение в градове със сериозен трафик нещата си идват на мястото - вентилатора си включва навреме .Аз моят го и усещам защото ми липсва едното ухо на радиатора и вибрира при действието на вентилатора Имам проблем с термостата ли или просто да сложа в едната страна на радиатора я вестниче , я кашонче .Притеснява ме фактът , че за първа зима се държи така колицата .Предварително благодаря на всички отзовали се .
                        Ти си си за термостат.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          Само да вметна - всички показания на температурата на загрял двигател различни от стрелка в средата на скалата говорят за проблем. Най-лекият проблем е термостат, а по-тежките проблеми включват цялостна инспекция на измервателен-показателен уред. Говоря от личен опит: когато закупих автомобила в първата година нямах НИКАКВИ отклонения от средата - леко дори да се "качи" стрелката се включваха вентилаторите и я вкарваха в правият път. След това явно термоса се скапа и започна да показва температури по-ниски от нормалното, дори като я назоря с яка стъпка - се охлаждаше доста сериозно. След смяна на термостата с чисто нов - отново температурата ми е само в средата. Няма колебания. Това, че се пускам 5 километра или 7 километра на скорост без газ не оказва влияние на показанията, съответно на температурата. Термостата на 1.9JTD е консуматив, както се оказва в практиката, а според това, което чета - и на повечето фиати също.
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #28
                            jenshen73 написа:
                            Само да вметна - всички показания на температурата на загрял двигател различни от стрелка в средата на скалата говорят за проблем. Най-лекият проблем е термостат, а по-тежките проблеми включват цялостна инспекция на измервателен-показателен уред. Говоря от личен опит: когато закупих автомобила в първата година нямах НИКАКВИ отклонения от средата - леко дори да се "качи" стрелката се включваха вентилаторите и я вкарваха в правият път. След това явно термоса се скапа и започна да показва температури по-ниски от нормалното, дори като я назоря с яка стъпка - се охлаждаше доста сериозно. След смяна на термостата с чисто нов - отново температурата ми е само в средата. Няма колебания. Това, че се пускам 5 километра или 7 километра на скорост без газ не оказва влияние на показанията, съответно на температурата. Термостата на 1.9JTD е консуматив, както се оказва в практиката, а според това, което чета - и на повечето фиати също.
                            Колега, не бъркай консуматив и резервна част. Като си толкова убеден за стрелката по средата, закачи си един един дигитален термометър на подходящо място по ДВГ, така че да мери максимално вярно температурата и ела да ме убедиш, че ДВГ държи една и съща температура при всички рвжим на работа.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #29
                              То е ясно, че не държи постоянна температура и в това е проблема.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                Е нали на неговия ФИАТ не мърда стрелката ? Искам да видя това бутиково изпълнение. За 25 години съм карал какви ли не машини, е такова чудо на техниката няма. Вече го казах : Първо при достигане на работна температура, започва да работи термостата. Когато термостата отвори, първото нещо на което се разчита за охлаждане е въздушната струя през радиатора, породена от движението на автомобила. При покачване на темпертурата с още няколко (около 5 ) градуса, включва 1-ва степен на вентилатора. При покачване с още няколко градуса (още около 5 ) включва 2-ра степен на вентилатора. До тук имаме поне 10 градуса толеранс. Като си пуснеш парното да ти топли, то също отнема топлина от антифриза, сответно охлажда ДВГ, а не минава през термостат. Когато пък се спускаш по надолнище на скорост в продължение на 3 км примерно, и няма постъпване на гориво в цилиндрите, а само студен въздух, кой ще генерира толкова топлина,че да се запази работната температура на ДВГ ? и парното да дможе да ти топли ? и да компенсира отдадената от блока топлина ? Само с едно триене няма да се получи.
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X