Днес реших да сменя антифриза на Мареата, която купих преди месец и нещо. Отидох в сервиз. До този момент нямаше никакви проблеми с охлаждането. Държеше точно средата на скалата. След смяната, непрекъснато наблюдавах температурата, защото си имах дно на ум. И проблемите започнаха някъде след 10 км градско каране - температурата пред очите ми се качи за секунди до 3/4 от скалата(последното бяло деление, преди червената част). После след 5-6 секунди падна на средата. И така няколко пъти. Спрях пред къщи и отворих казанчето при работещ двигател. Изпаднах в ужас!!! Обилно вкарване на мехури, с изливане на поне 2 литра скъпа смес от там - за около 3-4 минути. Мехури, все едно е издухана гарнитура или спукана глава - много обилни. Изгасих колата и се прибрах. След малко се върнах. Течността се беше прибрала и казанчето беше празно. Долях до максимума и направих едно кръгче в квартала. Стрелката бързо се качи почти до червеното. Така оставих колата пред нас. Останалите признаци: Всички маркучи горещи, едва мога да ги държа. Налягане в казанчето. След гасене, течността постепенно се връща. Гледах как смениха антифриза, ако това помогне: отвиха пробката на радиатора и отвориха казанчето. Така източиха, каквото може. Затвориха пробката. После доляха, но казанчето почти нищо не пое. Свалиха маркуча между радиатора и термостата(горния вляво). Доляха антифриз. Ако можете - помагайте, че моите диагнози са 3 - лошо обезвъздушаване, повреден термостат, при самата смяна - нямам идея защо или... издухана гарнитура/глава - това пък хич не ми е ясно как, ако не е вдигала в червеното...---------------------------------------------Жив и здрав да е този, който е качил сервизното ръководство тук! Оказа се, че има две места за обезвъздушаване. Обезвъздуших системата и температурата заспа, където си беше! Заспа и течността в казанчето. Майсторът се изложи много яко този път и вече започвам сериозно да се замислям да намаля разходите за майстори...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем след смяна на антифриз Фиат Мареа
Collapse
X
-
Как въобще си помислил да идеш в сервиз за подобно нещо Предполагам мареата е 1.6? На 1.8 май беше само една пробката."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
Ако е 1.8 пробките са две от горе на радиатора. Така както го описваш ми прилича на лошо обезвъздушаване.При наливане на антифриза всички пробки трябва да са отворени и при протичане на антифриз от съответната пробка я затваряш. След това палиш с отворена капачка на разширителния съд и я оставяш да загрее и да включи перката. След като спре перката гасиш и затваряш казанчето.Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
няма значение какъв е двигателя .... това което прави колата е симптом на (лошо) необезвъздушаване.разгледай тая тема вътре пише почти всичко!http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%E2%E0%ED%E5AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
M5kov написа:Как въобще си помислил да идеш в сервиз за подобно нещо ...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар