Здравейте колеги, днес както си карах колата забелязах, че започна да загрява повече от обикновеното (2 чертички над средата) и след пускане на парното температурата спадна. От това установих, че перката не иска да се включва.Порових се из форума за подобни неща, правих някои тестове и установих, че имам проблем или в датчик или в реле, но не мога да разбера кое къде се намира.Проверил съм бушоните, както и всички кабели и букси. Дадох ток директно от акумулатора и перката тръгна. Пусках климатика, чаках известно време, но перката не включи.От разглеждането по колата видях, че имам релета пред акумулатора, но в кутията не знам кое точно е за перката(надписа на кутията и мястото на релето в нея се разминават тъй като няма нищо на отреденото по надписа на кутията), другото което е до перката (от ляво ниско като съм с лице към колата) има също реле, което мисля, че е за скоростите на перка и под самата перка има 2 букси, които не знам за какво са.От форума разбрах, че и на термостата има датчик, който е за вентилатора(или не съм разбрал).Та питането ми е - къде точно да търся проблема с неработещия вентилатор - реле/датчик и къде точно да ги търся?Благодаря предварително за съветите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Перката не се включва
Collapse
X
-
ogi28b написа:Преди всичко - дай повече подробности за колата? Каква марка е, кой модел, с какъв двигател, коя година... Колкото повече подробности кажеш, толкова по-вероятно е да получиш помощ.браво 1.6 16v 1997 103hp
колкото повече,толкова повече
Коментар
-
След проверка установих, че проблемен е датчика, който променя съпротивлението си спрямо температурата на охладителната течност(антифриза).Тъй като при мен е малко по-различно, датчика трябва да е на радиатора, но там нямаше дупка за него, имаше малко побългаряване и е сложен на един от маркучите през които циркулира течноста, питането ми е като го търся този датчик трябва ли да гледам дали резбата е еднаква или стандарта за всички е един? Четох и че самият датчик е ~2500 oма когато течноста е студена и ~250 oма когато температурата е около 90 градуса, но не знам дали става дума за този датчик.Също така искам да питам дали е по-добре да го купувам нов или може и 2ра ръка?браво 1.6 16v 1997 103hp
колкото повече,толкова повече
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар