Fiat brava 1.6 16v 2000g.Здравей те колеги, два пъти вече ми се случва, да кипи и избива вода от казанчето. Как почна: Малко по жегите взе да дига температура и вътре на таблото си отбелязва дигаше на две деления над средното. Следях го но, мислех че е от жегите.ТАка лека полека докато не загря до червената граница и за 10сек не замириса на изгоряло веднага спрях.Отворих погледнах казанчето оказа се че водата се е изпарила. Долях два литра и всичко беше ток. Главно вода съм слагал и по най-големите жеги колата не е спирала климатик пуснат и често гаснене и тръгване) . Предполагам от това се е изпарилаКачих се на Витоша ни прегрява ни нищо на 90 градуса държи ( и на дълъг път и къс в движение не прегрява, спра ли изключа ли връща вода почва да кипи и ври казанчето). Изключвам колата спирам и чувам казанчето ври . Отварям то избило и балбука и от маркуча горният на казанчето нещо като въздух бълбука.Пак долях вода и днес за втори път пак тъка, мисля си стрелката вътре си работи показва и температурата е нормална, но спра ли колата и изведнъж се връща водата и избива и почва да бълбука. Стрелката си седи на 90 градуса, а преди се е и загрявала, мисля точно показва стрелката.Идеи?Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ,проблем, кипи и избива казанчето за водата.
Collapse
X
-
pakumba написа:колега, първото нещо, което трябва да провериш е как се пише думата ТАКА.
Коментар
-
така е друго нещо. Капачката.... като загрее ако клапана не държи и директно си излиза водата. Най-лесния и надежден начин за откриване на теч е, след като е била загряла колата и изгасена и изстине се опипват заподозрените места.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pook написа:pakumba написа:колега, първото нещо, което трябва да провериш е как се пише думата ТАКА.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Махнах горния маркуч, от който влиза вода в разширителния съд, и видях, че има няколко малки пукнатини в основата на чучура, около който се слага маркучът. Директно си го дърпам и бутам обратно без проблеми. Възможно ли е от там да е проблема. Изгася ли колата след 5 секунди почва да ври и кипи в съда и като гледам е от този маркуч извадих го и духа от него вода и въздух.
Коментар
-
колега, първо си вземи нова капачка за разширителния съд. вътре в нея има един клапан който отваря при определено налягане. на твоята капачка пише какво е, вземи си за същото. при теб тоя клапан вероятно е залепнал. когато е горещ двигателя и го спреш, температурата и налягането се повишават. понеже клапана е запушен, ти изплюва капачката от резбата. затова като караш няма проблем, а спреш ли - капачката изплюва и от това почва да ври казанчето.
Коментар
-
Също така водата може да прецака водната помпа, охладителния радиатор и радиатора за парното Това го пиша от личен, горчив опит."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар