Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за втора степен на перката на радиатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за втора степен на перката на радиатора

    Изчетох половината интернет и не разбрах има ли фиат браво 1.4 12в версия без климатик втора степен на радиатора...по корпуса на перката никъде не виждам да има реостати или нещо подобно....но понеже си сложих климатик и тая перка идва слаба с тая скорост с която се въртъ за да охлажда климатични радиатор...а като карам без климатик перката се включва на 2 чертички над средата
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    втора степен има само при колите с фабричен климатикпреди да сложиш климатика пак ли толкова късно се включваше?
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Re: Въпрос за втора степен на перката на радиатора

      mitkosoft написа:
      Изчетох половината интернет и не разбрах има ли фиат браво 1.4 12в версия без климатик втора степен на радиатора...по корпуса на перката никъде не виждам да има реостати или нещо подобно....но понеже си сложих климатик и тая перка идва слаба с тая скорост с която се въртъ за да охлажда климатични радиатор...а като карам без климатик перката се включва на 2 чертички над средата
      Колите без фабричен климатик нямат ПЪРВА степен на перката, имат си само втора - директно се подава напрежение на моторчето без да минава през резистор.Като караш без климатик не е нормално да ти подминава стрелката средата както и с пуснат климатик. Провери си датчика на радиатора, смени го ако трябва. Също така трябва да направиш така, че да се пуска перката заедно с климатика и да работи постоянно докато е включен независимо от температурата на мотора.Имайки в предвид каква въздушна струя създава перката директно свързана ме съмнява да не може да охлажда и двата радиатора.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        да...днес напавих едно побългаряване което върши голяма работа...понеже кожуха в който се намира перката - самия кожух отдалечава перката от водния радиатор на около 3-4 сантиметра..и днес свалих кожуха и перката и със шайби доближих максимално перката до водния радиатор....като скасих разстоянието до малко над 1 сантиметър и сега обдухването е много по-добро, звука се промени когато работи перката като застана пред колата на вдигнат капак се чува много по силно как засмуква въздух отпред...мисля да купя по дълги болтове на перката с които се закрепя за кожуха и така да приближа още перката...до няколко милиметра от радиатора...така ще си реша веднъж за винаги проблема с охлаждането на климатичния радиатор...перката не мисля да я сменям понеже в глупавите морги ми искат цени от 60 лева за перка която не се знае колко е мощна....
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #5
          да перката я вързах през реле което управлява минуса на перката и винаги като пусна климатика тръгва и перката.. но сега с побългаряването на слух обдухването е по силно
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #6
            Re: Въпрос за втора степен на перката на радиатора

            [quote="ilko-gd"]
            mitkosoft написа:
            Колите без фабричен климатик нямат ПЪРВА степен на перката, имат си само втора - директно се подава напрежение на моторчето без да минава през резистор.
            не е много логично, кола без допълнителен топлинен товар да има т.нар бърза степен на вентилаторатова че няма резистор не означава, че вентилатора се върти със същите обороти както на кола с климатик на бързата степен...освен това във всички случаи охлаждането трябва да се включва по едно и също време независимо дали има климатик или неза бензинова Брава това е около 90 оС
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Sev този извод го правя от бившата ми Брава. Тя нямаше климатик и перката беше свързана директно през датчика на радиатора. Така като се пусне (някъде към 93-94 градуса гледано с Виза) се въртеше на максимални обороти докато не стигне 91 градуса и изключва. Това при колите с климатик е точно втора степен - перката е директно захранена. Стрелката никога не ми е подминавала средата, дори в най-голямата жега лятото в Гърция с 4 човека и багаж.Друг е въпроса, че на кола с климатик може би моторчето на перката е по-мощно и/или самите витла на перката са различен брой и са с различен наклон, така създава по-голяма тяга.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                а ти като я гледа на компютър не забеляза ли че на фиатите средата не е 90 градуса а е 86 поне при мене е така а перката ми по компютър тръгва около 97 градуса
                Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                Коментар


                  #9
                  mitkosoft написа:
                  а ти като я гледа на компютър не забеляза ли че на фиатите средата не е 90 градуса а е 86 поне при мене е така а перката ми по компютър тръгва около 97 градуса
                  Започнах от напълно студен мотор, цяла нощ колата не беше карана. Термостата и синият датчик за компютъра бяха чисто нови. Този за таблото не го бях сменял - при моята Брава бяха два датчика, защото беше от по-старите модели. Съответно температурата, която гледах с Визата е от синият датчик на термостата, а не от този за таблото, който е навит на главата.Стрелката започва да се движи някъде около 45-48 градуса, като в средно положение застава на 80-82 градуса. От там до 93-94 градуса не мърда въобще и перката се включва, съответно температурата пада до 91 градуса и изключва перката. Това се повтаря след няколко минути, като включванията на перката са за много кратко време, охлажда доста бързо. За да става това обаче системата трябва да е идеално чиста и вътре и вън, колата да не карана с вода, защото блока на мотора се запушва, става вътре като стара водопроводна тръба с едни налепи, който е отварял мотор знае за какво става въпрос. За пример на служебният Голф перката почти не спира да върти и сега в жегите стрелката подминава 90 градуса та правете си сметка каква гняс е в системата. Ама те Голфовете нали не се чупят
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    Аз на мойта Брава още като я взех си махнах резистора за първата степен щот ми правеше магарии, беше много окислен и смачкан... и направо перката тръгва на 2ра степен... така си спестих ядовете с този резистор и малко офтопик колеги: Фият са с най-доброто охлаждане на кола която съм карал... в подкрепа на думите ми ще Ви представя следният пример който ми се случи миналото лято:Аз съм от Варна и с Бравата си вадя хляба, обикалям из североизточна България доста... При едно ходене до Бургас и по точно на връщане в най - голямата жега спирам на бензиностанцията да заредя и гледам нещо виси отпред ,отдолу.. отварям капака и гледам перката се откъснала от моторчето и почти изпаднала.. гледах пулих се ама няма как да я закрепя. Викам си тръгвам да се прибирам аз а пак ако почне да загрява спирам...И тръгнах аз от Бургас до подножието на прохода за Варна стрелката на температурата не мръдна от средата на скалата, обаче предстои доста здрав баир и си вика ако ще оставам тука ще да е то, ама аз тъп и упорит газ нагоре.... по средата на баира който е доста дълъг една колона автомобили и няма изпреварване ... Колата почна да загрява сериозно ама не спрях... Стигнах върха и стрелката беше в червения сектор но после надолу се поохлади и така до Варна и се прибрах в адска жега. Разбира се не влязох в града, а спрях преди него и звъннах на авери да ми донесат една перка от някоя морга... Та така колата се обдухва перфектно когато е в движение! Бравата ми никога не е загрявала повече от 1 деление, когато ми се пуска вентилаторът на 2 степен и веднага пак спада стрелката по средата! Аз обикалям доста с нея, и никога не ме е притеснявало колко е топло навън и да не би в някой баир да загрее!
                    Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      Друг е въпроса, че на кола с климатик може би моторчето на перката е по-мощно и/или самите витла на перката са различен брой и са с различен наклон, така създава по-голяма тяга.
                      мисля че това е истината
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        и да ви се похваля днес отново ми изпусна климатика...за 3 седмици 2 пъти...вероятно пак е от тръбата която заваряваха
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                        Коментар


                          #13
                          а някой случайно знае ли каква е мощността на перката на водния радиатор на 1.4 12в мотора версия без климатик...трябва да ми да знам щото искам да сложа по-мощна перка заради климатика
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар

                          Working...
                          X