Изчетох половината интернет и не разбрах има ли фиат браво 1.4 12в версия без климатик втора степен на радиатора...по корпуса на перката никъде не виждам да има реостати или нещо подобно....но понеже си сложих климатик и тая перка идва слаба с тая скорост с която се въртъ за да охлажда климатични радиатор...а като карам без климатик перката се включва на 2 чертички над средата
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за втора степен на перката на радиатора
Collapse
X
-
Re: Въпрос за втора степен на перката на радиатора
mitkosoft написа:Изчетох половината интернет и не разбрах има ли фиат браво 1.4 12в версия без климатик втора степен на радиатора...по корпуса на перката никъде не виждам да има реостати или нещо подобно....но понеже си сложих климатик и тая перка идва слаба с тая скорост с която се въртъ за да охлажда климатични радиатор...а като карам без климатик перката се включва на 2 чертички над средатаFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
да...днес напавих едно побългаряване което върши голяма работа...понеже кожуха в който се намира перката - самия кожух отдалечава перката от водния радиатор на около 3-4 сантиметра..и днес свалих кожуха и перката и със шайби доближих максимално перката до водния радиатор....като скасих разстоянието до малко над 1 сантиметър и сега обдухването е много по-добро, звука се промени когато работи перката като застана пред колата на вдигнат капак се чува много по силно как засмуква въздух отпред...мисля да купя по дълги болтове на перката с които се закрепя за кожуха и така да приближа още перката...до няколко милиметра от радиатора...така ще си реша веднъж за винаги проблема с охлаждането на климатичния радиатор...перката не мисля да я сменям понеже в глупавите морги ми искат цени от 60 лева за перка която не се знае колко е мощна....Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Re: Въпрос за втора степен на перката на радиатора
[quote="ilko-gd"]mitkosoft написа:Колите без фабричен климатик нямат ПЪРВА степен на перката, имат си само втора - директно се подава напрежение на моторчето без да минава през резистор.
Коментар
-
Sev този извод го правя от бившата ми Брава. Тя нямаше климатик и перката беше свързана директно през датчика на радиатора. Така като се пусне (някъде към 93-94 градуса гледано с Виза) се въртеше на максимални обороти докато не стигне 91 градуса и изключва. Това при колите с климатик е точно втора степен - перката е директно захранена. Стрелката никога не ми е подминавала средата, дори в най-голямата жега лятото в Гърция с 4 човека и багаж.Друг е въпроса, че на кола с климатик може би моторчето на перката е по-мощно и/или самите витла на перката са различен брой и са с различен наклон, така създава по-голяма тяга.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
mitkosoft написа:а ти като я гледа на компютър не забеляза ли че на фиатите средата не е 90 градуса а е 86 поне при мене е така а перката ми по компютър тръгва около 97 градусаFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Аз на мойта Брава още като я взех си махнах резистора за първата степен щот ми правеше магарии, беше много окислен и смачкан... и направо перката тръгва на 2ра степен... така си спестих ядовете с този резистор и малко офтопик колеги: Фият са с най-доброто охлаждане на кола която съм карал... в подкрепа на думите ми ще Ви представя следният пример който ми се случи миналото лято:Аз съм от Варна и с Бравата си вадя хляба, обикалям из североизточна България доста... При едно ходене до Бургас и по точно на връщане в най - голямата жега спирам на бензиностанцията да заредя и гледам нещо виси отпред ,отдолу.. отварям капака и гледам перката се откъснала от моторчето и почти изпаднала.. гледах пулих се ама няма как да я закрепя. Викам си тръгвам да се прибирам аз а пак ако почне да загрява спирам...И тръгнах аз от Бургас до подножието на прохода за Варна стрелката на температурата не мръдна от средата на скалата, обаче предстои доста здрав баир и си вика ако ще оставам тука ще да е то, ама аз тъп и упорит газ нагоре.... по средата на баира който е доста дълъг една колона автомобили и няма изпреварване ... Колата почна да загрява сериозно ама не спрях... Стигнах върха и стрелката беше в червения сектор но после надолу се поохлади и така до Варна и се прибрах в адска жега. Разбира се не влязох в града, а спрях преди него и звъннах на авери да ми донесат една перка от някоя морга... Та така колата се обдухва перфектно когато е в движение! Бравата ми никога не е загрявала повече от 1 деление, когато ми се пуска вентилаторът на 2 степен и веднага пак спада стрелката по средата! Аз обикалям доста с нея, и никога не ме е притеснявало колко е топло навън и да не би в някой баир да загрее!Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар