Извърших процедурата по измиването на радиатора, но ефекта отново е минимален- на извънградско при над 100 км. в час започва да си загрява и това е. Възможно ли е радиатора да е запушен по някакъв начин и как да го тествам. Махах го един път и вече не се притеснявам защото процедурата след обясненията на колегите е доста елементарна. Ако трябва ще го сваля пак. Дайте някакви идеи . Възможно ли е от този прословут датчик на термостата да се оплескват нещата?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мареа комби загрява
Collapse
X
-
колега другото което се сещам е да имаш някъде затлачване...Не знам как е при твоят модел, но при мен има две пробки за обезвъздушаване по маркучите, и двете са с едни пластмасови винтове. Те тези винтове се чупят и обикновено се заменят с метални! Ако те са по дълги и навити много, може да правят преграда по маркуча и да не минава достатъчно течност...Другият вариант е източваш антифриза и започваш инспекция и продухване на системата....Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
veselin10 написа:Извърших процедурата по измиването на радиатора, но ефекта отново е минимален- на извънградско при над 100 км. в час започва да си загрява и това е. Възможно ли е радиатора да е запушен по някакъв начин и как да го тествам. Махах го един път и вече не се притеснявам защото процедурата след обясненията на колегите е доста елементарна. Ако трябва ще го сваля пак. Дайте някакви идеи . Възможно ли е от този прословут датчик на термостата да се оплескват нещата?Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Главата е тествана и шлайфана и с нова гарнитура. Надуване няма. При мен болтовете за обезвъздушаване са на радиатора. Възможно ли е радиатора да е запушен някакси така че да не се забелязва от вън и от там да е проблема. Егати и филма, то един радиатор 80 лв. Да не взема да го сменя?Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
ogi28b написа:Ако знаеш от предния ден дали ще идваш, драсни ми едно ЛС да ме подсетиш да си взема кабела и компютъра.Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...
Коментар
-
Да споделя аз каква теория имам за тези симптоми, макар че го нямам точно този проблем. Говоря за 1.8 моторите, понеже моята марея беше с такъв. Та значи кокото и да е добро хитачито има едно нещо, което според мен не е добре направено - управлението на перката-взима инфо от датчика който е за управление на впръскването. Тя се включва при загряване на двигателя над определена температура, а не на радиатора. Ако обърните внимание радиатора няма датчик за управление на вентилатора (както е примерно при 1.4/12в) Значи радиатора може да е студен като камък, двигателя ако е 100 градуса, перката ще се върти та ще се скъса и ефекта ще е никакъв. Поне на тези коли които имат датчик на самия радиатор, ако прегрява, а перката не върти при изправна инсталация, подсказва че няма достатъчна циркулация през радиатора, т.е. не добре отворен термостат, изядени лопатки на пропелерa (турбинката) на помпата (особенно ако е чугун) от кавитацията на водата в следсатвие на което и се намаля дебита и или задръстен радиатор. Значи за да грее колата извънградско, тогава двигателя е натоварен повече и не му стига охлаждането заради намалена пропусквателна способност на системата заради някоя или няколко от горните три причини. Ако някой иска да се увери в това което казвам, има електронни домакински термометри до 120 градуса при които датчика им е изведен от самия уред с кабел - закрепвате го някаде на радиатора а самия уред вътре в купето и гледате какво става - дали температурата на радиатора отговаря на тази на двигателя. От цялото това нещо дето написах исках да кажа, че ако има разлика в температурите, да наблегните на тези три неща - термостат, помпа, вътрешно състояние на радиатора.P.S. Това се получава и при надуване на системата, но пък колеката казва че няма такъв проблем.
Коментар
-
От трите неща които изброи двете са нови: термостат и водна помпа. Как да проверя дали радиатора е запушен отвътре. Така или инъче пак ще го свалям. В неделя на магистрала Тракия пак си загря и трябваше преди тунела да пускам парното на макс, че нещо ми беше хладно в купето Yellow_Flash_Colorz_PDT_29Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
ами радиатора.... освен да го пипнеш далис е загрява равномерно. Имам стар радиатор от 1,6, който прокапваше. Колкото да си тестваш обаче ще свърши работа, ако става за твоята кола ще ти го дам да го сложиш и да караш с него да тестваш. маркучите одървят ли се като почне да загрява?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Joro написа:Няма да се очудя термостата дори и да е нов да прави чакмаци. Аз ако бях на твое място бих изтърбушил стария термостат и бих сложил само корпуса му за да видя как ще се държи колата като няма карантиите вътре.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар