Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа комби загрява

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Извърших процедурата по измиването на радиатора, но ефекта отново е минимален- на извънградско при над 100 км. в час започва да си загрява и това е. Възможно ли е радиатора да е запушен по някакъв начин и как да го тествам. Махах го един път и вече не се притеснявам защото процедурата след обясненията на колегите е доста елементарна. Ако трябва ще го сваля пак. Дайте някакви идеи . Възможно ли е от този прословут датчик на термостата да се оплескват нещата?
    Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
    Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
    Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

    Коментар


      #17
      колега другото което се сещам е да имаш някъде затлачване...Не знам как е при твоят модел, но при мен има две пробки за обезвъздушаване по маркучите, и двете са с едни пластмасови винтове. Те тези винтове се чупят и обикновено се заменят с метални! Ако те са по дълги и навити много, може да правят преграда по маркуча и да не минава достатъчно течност...Другият вариант е източваш антифриза и започваш инспекция и продухване на системата....
      Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

      Коментар


        #18
        veselin10 написа:
        Извърших процедурата по измиването на радиатора, но ефекта отново е минимален- на извънградско при над 100 км. в час започва да си загрява и това е. Възможно ли е радиатора да е запушен по някакъв начин и как да го тествам. Махах го един път и вече не се притеснявам защото процедурата след обясненията на колегите е доста елементарна. Ако трябва ще го сваля пак. Дайте някакви идеи . Възможно ли е от този прословут датчик на термостата да се оплескват нещата?
        Едва ли е датчика - той наистина би могъл да дава грешни показания на ECU-то, но извънградско при тези скорости, двигателя трябва да се охлади без необходимост да се пуска вентилатора (при твоя мотор последното се прави от компютъра). Във всеки случай, това не пречи с мултимер да измериш какво съпротивление има датчика и да разбереш дали е изправен. Освен това до колкото разбрах в града нямаш проблеми, което вероятно значи, че вентилатора се пуска правилно и успява да охлади мотора. Другото, което се сещам е ремонта на главата. Провери ли дали надува маркучите?
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #19
          Главата е тествана и шлайфана и с нова гарнитура. Надуване няма. При мен болтовете за обезвъздушаване са на радиатора. Възможно ли е радиатора да е запушен някакси така че да не се забелязва от вън и от там да е проблема. Егати и филма, то един радиатор 80 лв. Да не взема да го сменя?
          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

          Коментар


            #20
            Аз предлагам да видим какво точно се случва с диагностичен софтуер? Например в неделя?

            Коментар


              #21
              ogi28b написа:
              Аз предлагам да видим какво точно се случва с диагностичен софтуер? Например в неделя?
              Ако успея ще дойда.
              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

              Коментар


                #22
                Ако знаеш от предния ден дали ще идваш, драсни ми едно ЛС да ме подсетиш да си взема кабела и компютъра.

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  Ако знаеш от предния ден дали ще идваш, драсни ми едно ЛС да ме подсетиш да си взема кабела и компютъра.
                  Аз ще те подсета,че мойта на климатик в жегите е на една-две чертичка от червното..Да видиме и при мене какво ще покаже.Трябва да събираш точки,че тея дни да извършиме операцията,която отлагаме от година
                  Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

                  Коментар


                    #24
                    Скоро НЯКОГА свалял ли си радиаторите да ги миеш? Специално за компютъра - съжалявам, но не мога да ти помогна, защото софтуерът ми има нужда от 2 серийни порта за да си "говори" с твоята кола, а хардуерът ми разполага с един.

                    Коментар


                      #25
                      Оги, няма да идвам в неделя защото ще съм извън София. Ще я изпържя хубаво да видя как ще се държи след промивките...ще я пазя от прегряване де.
                      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                      Коментар


                        #26
                        Да споделя аз каква теория имам за тези симптоми, макар че го нямам точно този проблем. Говоря за 1.8 моторите, понеже моята марея беше с такъв. Та значи кокото и да е добро хитачито има едно нещо, което според мен не е добре направено - управлението на перката-взима инфо от датчика който е за управление на впръскването. Тя се включва при загряване на двигателя над определена температура, а не на радиатора. Ако обърните внимание радиатора няма датчик за управление на вентилатора (както е примерно при 1.4/12в) Значи радиатора може да е студен като камък, двигателя ако е 100 градуса, перката ще се върти та ще се скъса и ефекта ще е никакъв. Поне на тези коли които имат датчик на самия радиатор, ако прегрява, а перката не върти при изправна инсталация, подсказва че няма достатъчна циркулация през радиатора, т.е. не добре отворен термостат, изядени лопатки на пропелерa (турбинката) на помпата (особенно ако е чугун) от кавитацията на водата в следсатвие на което и се намаля дебита и или задръстен радиатор. Значи за да грее колата извънградско, тогава двигателя е натоварен повече и не му стига охлаждането заради намалена пропусквателна способност на системата заради някоя или няколко от горните три причини. Ако някой иска да се увери в това което казвам, има електронни домакински термометри до 120 градуса при които датчика им е изведен от самия уред с кабел - закрепвате го някаде на радиатора а самия уред вътре в купето и гледате какво става - дали температурата на радиатора отговаря на тази на двигателя. От цялото това нещо дето написах исках да кажа, че ако има разлика в температурите, да наблегните на тези три неща - термостат, помпа, вътрешно състояние на радиатора.P.S. Това се получава и при надуване на системата, но пък колеката казва че няма такъв проблем.
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #27
                          От трите неща които изброи двете са нови: термостат и водна помпа. Как да проверя дали радиатора е запушен отвътре. Така или инъче пак ще го свалям. В неделя на магистрала Тракия пак си загря и трябваше преди тунела да пускам парното на макс, че нещо ми беше хладно в купето Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
                          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                          Коментар


                            #28
                            Няма да се очудя термостата дори и да е нов да прави чакмаци. Аз ако бях на твое място бих изтърбушил стария термостат и бих сложил само корпуса му за да видя как ще се държи колата като няма карантиите вътре.
                            https://www.cialispascherfr24.com/

                            Коментар


                              #29
                              ами радиатора.... освен да го пипнеш далис е загрява равномерно. Имам стар радиатор от 1,6, който прокапваше. Колкото да си тестваш обаче ще свърши работа, ако става за твоята кола ще ти го дам да го сложиш и да караш с него да тестваш. маркучите одървят ли се като почне да загрява?
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #30
                                Joro написа:
                                Няма да се очудя термостата дори и да е нов да прави чакмаци. Аз ако бях на твое място бих изтърбушил стария термостат и бих сложил само корпуса му за да видя как ще се държи колата като няма карантиите вътре.
                                за съжаление стария термостат остана в сервиза
                                Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                                Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                                Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                                Коментар

                                Working...
                                X