Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

режим на работа на климатик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    режим на работа на климатик

    въпросът ми е...при пуснат климатик нормално ли е компресора да спира и тръгва автоматично...все едно следи някаква температура в купето или трябва да работи непрекъснато докато не го изключа. става дума за нормален климатик а не за климатроник.питам защото днес пътувахме с фиатката на климатик и приятелчето беше много учуден от факта, че компресора се изключва и включва. според него ако всичко било на ред не трябва да изключва компресора. иначе си духа доста студеничко но като се изключи и понамирисва на нещо между влага и застояло
    брава 1.4 12в 1997 моно инжекция, но радиото е стерео
    http://www.picvalley.net/v.php?p=u/22/21929_450.JPG

    #2
    Да, нормално е компресора да спира и тръгва. Редактирал си мнението и аз.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #3
      благодаря за бързия отговор...бях се притеснил, че някаква защита го спира аварийно
      брава 1.4 12в 1997 моно инжекция, но радиото е стерео
      http://www.picvalley.net/v.php?p=u/22/21929_450.JPG

      Коментар


        #4
        Ако колата е с обикновен климатик, а не климатроник, не виждам кое му е нормалното за да спира и тръгва.Включваш бутона - тръгва, изключваш бутона - спира. Няма кой да го управлява, за да спира и тръгва.Аз по-скоро подозирам, че колегата има климатроник, а не климатик. Обърни внимание на врътката за топло/студено... ако има написани градуси там, значи е с климатроник и е ясно защо включва и изключва.На нашето Браво, което е с обикновен климатик компресора не спира докато аз не му кажа да спре.

        Коментар


          #5
          нормално е, спира...но не за толкова дълго време че да усетиш по миризмата на въздуха
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            Да и при мен се усеща да спира, за много кратко. Предполагам на вътрешното тяло има датчик за обледяване и за да не го допусне е направено това. Също и някой път като ускорявам го усещам как се изключва компресора, там предполагам това става по команда от ЕКУ-то.Системата си ми е напълно изрядна, нямам течове и си има 550 гр. фреон както е по книжка - тествана е преди две седмици.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              Sev написа:
              нормално е, спира...но не за толкова дълго време че да усетиш по миризмата на въздуха
              Сев, обясни по-подробно. Не съм запознат с автоклиматиците много, и ми стана интересно.Не съм го чувал на Бравото да спира, затова питам.Пресостат ли го спира при повишено налягане на парите на фреона?

              Коментар


                #8
                При изряден климатик, компресора спира само от резистора за обледеняване иначе ще стане една бучка лед радиатора в купето... напълно нормално е да спира особено при отворена клапа на купето...
                Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

                Коментар


                  #9
                  ilko-gd написа:
                  Да и при мен се усеща да спира, за много кратко. Предполагам на вътрешното тяло има датчик за обледяване и за да не го допусне е направено това. Също и някой път като ускорявам го усещам как се изключва компресора, там предполагам това става по команда от ЕКУ-то.Системата си ми е напълно изрядна, нямам течове и си има 550 гр. фреон както е по книжка - тествана е преди две седмици.
                  Да колега когато ускоряваш рязко, ЕКУто го спира за да имаш по - добро ускорение....
                  Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

                  Коментар


                    #10
                    ilko-gd написа:
                    Да и при мен се усеща да спира, за много кратко. Предполагам на вътрешното тяло има датчик за обледяване и за да не го допусне е направено това. Също и някой път като ускорявам го усещам как се изключва компресора, там предполагам това става по команда от ЕКУ-то.Системата си ми е напълно изрядна, нямам течове и си има 550 гр. фреон както е по книжка - тествана е преди две седмици.
                    Как се разбира,че имаш точното количество фреон,което е дадено по книжката?
                    Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                    "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                    Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                    Коментар


                      #11
                      Immortal написа:
                      Sev написа:
                      нормално е, спира...но не за толкова дълго време че да усетиш по миризмата на въздуха
                      Сев, обясни по-подробно. Не съм запознат с автоклиматиците много, и ми стана интересно.Не съм го чувал на Бравото да спира, затова питам.Пресостат ли го спира при повишено налягане на парите на фреона?
                      не знам със сигурностмисля, че е по налягане
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        ivannik написа:
                        ilko-gd написа:
                        Да и при мен се усеща да спира, за много кратко. Предполагам на вътрешното тяло има датчик за обледяване и за да не го допусне е направено това. Също и някой път като ускорявам го усещам как се изключва компресора, там предполагам това става по команда от ЕКУ-то.Системата си ми е напълно изрядна, нямам течове и си има 550 гр. фреон както е по книжка - тествана е преди две седмици.
                        Как се разбира,че имаш точното количество фреон,което е дадено по книжката?
                        По налягане не е точния начин най добрия е източване с ей тази машинария.
                        Прикачени файлове
                        Обичам си работата.

                        Коментар


                          #13
                          Колегата Valentin_V е дал инстинският отговор. Защото като я закачихме на машината при пускане на климатика пак си вдига налягане 15-16 атмосфери и си охлажда, но след като издърпа всичкият фреон и масло от системата се оказа, че има 380 грама вместо 550.Машината прави и друг много важен тест - след като изсмуче всичко от системата и раздели фреона от маслото следва проверка за херметичност. Създава вакуум в системата и след това в продължение на 5 минути чака да види дали изспуска от някъде. Ако теста е успешен чак тогава зарежда с фреон от бутилката, като в него си има и масло и предполагам добавя и малко от казанчето пропорционално на количеството на върнатият в бутилката фреон от първата фаза на програмата.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            nikawr написа:
                            Да колега когато ускоряваш рязко, ЕКУто го спира за да имаш по - добро ускорение....
                            Сигурен ли си?
                            Alfa 159 SW 2.4 Ti
                            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                            Коментар


                              #15
                              gamma написа:
                              nikawr написа:
                              Да колега когато ускоряваш рязко, ЕКУто го спира за да имаш по - добро ускорение....
                              Сигурен ли си?
                              Мисля че всички автомобили с климатик са така. Поне тези които съм имал а и някои хора споделят като докакто им зареждам климатика.А относно това дали включва и изключва компресора така е при по старите автомобили, по новите модели дори са зацепени постоянно и там се регулира обема на компресора така са направени с променлив обем.
                              Обичам си работата.

                              Коментар

                              Working...
                              X