Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компресорът не включва .Няма записани грешки.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Компресорът не включва .Няма записани грешки.

    Привет, колеги. Колата е Мареа 1.6 97 и е с климатроник.При теста със 0-ауто-0-ауто-0 не излизат никакви грешки.Термодвойката в дясното огледало отчита нормално, според мен.Проверих бушоните в таблото, под конзолката отляво на водача.Няма изгорели. Отпред при големите бушони, също няма изгорели, както и в кутията пред акумулатора.Ако бушончето на компресора е другаде, моля да ме извините за загубеното време.До компресора не стига ток след, като се включи от копчето в купето.Приятел ми подхвърли, че релето е едно малко, черно и е в кутията пред акумулатора.Понеже не знам как да го замеря, а имам резервно , реших да го заменя с това на колата, но отново без успех.Замерих женските обувки в които влизат крачетата на релето, при пуснат и изключен климатик и се оказа, че стойностите остават без промяна.При запален двигател зглеждат така: При включване на климатроника, перката си се включва, а вентилаторът заработва ако вентилаторът е на положение "изключен" или "0" - тоест тук всичко е наред.Има нещо, което ме притиснява и не съм сигурен, дали има общо с проблема.Понякога при влизане в дупка, вентилаторът заработва за части от секундата, сякаш имам проблем по инсталацията.Дано съм бил изчерпателен в обясненията.Моля помагайте!

    #2
    Фреон има ли? Питам, защото е възможно при липсата му да НЕ отчита грешка и уж всичко да е перфектно, но да нямаш клима.
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #3
      Нормално е при работеща кола да измериш тези стойности на женските крачета на релето. Нормално е вентилаторът в купето да заработи. Нормално е и перката на радиатора да заработи, предвид годината на колата ти и типа инсталация в нея. Бобината на релето на компресора винаги е захранена, на краче 85, а ЕКУ подава маса през 86. На 30 имаш постоянен плюс от акумулатора, а 87 е изход към електромагнитния съединител. Значи проблемът е че ЕКУ не подава маса. ЕКУ не подава маса ако не са изпълнени условията на датчика за външна темпратура, или на пресостата. Д-к Вн. Темп. е наред, както казваш, остава сигналът от пресостата. Той може да е извън нормите, ако нямаш фреон, или ако пресостатът не работи нормално. Имаш ли фреон? Ако да - насочи се към пресостата. Ако нямаш фреон - това не се счита за грешка в системата, като цяло Грешка е ако дадена стойност от някой датчик е извън нормите или даден диапазон. А липсата на фреон не е извън нормите, просто е нула. Извън нормите ще е ако ти показва, че имаш 6 кг фреон, при максимално възможни 3, примерно, или ако отчита че имаш -2 кг, при минимално 0. Но ако си отчита 0, или 80 грама - това не е грешка. (Той отчита налягане де, не килограми, просто дадох пример). Ако минималното налягане за сработване е 1.0 бар, а ти имаш толкова малко фреон, че той създава налягане от едва 0.7 бар в системата - значи си под минимума за сработване на пресостата. Не съм си чел поста, който публикувам, защото пих няколко бири, извинявай, ако едно и също съм го казал няколко пъти, както и за правописни грешки. .

      Коментар


        #4
        Да допълня Оги. Друг вариант също е изгоряла бобина на съединителя на компресора, т.е. всичко е наред откъм датчици и фреон. ЕКУ-то си подава маса към съдинителя, но там нищо не се случва. Съединителя не сработва, шайбата на компресора не се върти. Абе варианти много

        Коментар


          #5
          Mupo написа:
          Да допълня Оги. Друг вариант също е изгоряла бобина на съединителя на компресора, т.е. всичко е наред откъм датчици и фреон. ЕКУ-то си подава маса към съдинителя, но там нищо не се случва. Съединителя не сработва, шайбата на компресора не се върти. Абе варианти много
          Колега, можеш ли да ми кажеш как да сменя бубината (соленоида) на съединителя. При мен е повреден. Не искам да свалям целия компресор, защото трябва да се източи и фреона.
          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

          Коментар


            #6
            Затова съвет трябва да даде някой който е свалял шайбата на компресора. Например за смяна на лагер. Аз лично не знам как става, не ми се е налагало. Но не вярвам да е нещо с което да не може да се справи човек.

            Коментар

            Working...
            X