Аз съм с пръстени 14х3. нямам проблеми. За колегата който е сменял пръстените с 16х2.5 няма лошо че са такива щом сега не тече, проблема може да ти се появи зимата когато падне под нулата. Имай си едно на ум декември да направиш една проверка. АКо има сълзене изкарай я на студа за една нощ и сутринта ги донатегни.
Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97
Първо се мъчих със 17,12х2.62 .Не успях да вкарам тръбите. .Сложих 16х2,5 и заспаха идеално.
Аз първо пробвах 16x3, после 17x2.5, докато накрая не пробвах с 16x2,5 и работата заспа.Лошото е че чак сега видях тази тема и си беше голямо научкване.Иначе старото радиаторче, цялото е ръждясало, а и о-пръстените му буквално бяха разкъсани.Сега сложих радиаторa от JTD-то, който беше в перфектно състояние. Външно са много различни, но захващанеото е еднакво.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Днес и аз си поиграх с въпросните пръстени и установих ,че точният размер е 16/2.65 ,а до това заключение стигнах, след измерване на отвора където лягат пръстените и който е 21.3 , а размера на тръбите е 16.00 .Пръстените са с кръгло сечение и на оригиналните в колата ,но с течение на времето са се изпекли в формата в която ги виждаме.Правоъгълното сечение се получава от претискането м/у медната дифтунга и леглото в което лягат,вижда се много добре под лупа при по добре запазен стар пръстен.След поставянето на новите пръстени ,няма теч без мазане с каквито и да е било силикони или лепила.Цената на един пръстен 10 стотинки и ги има по железарските магазини.Дано сме били полезни на всички за отстраняването на досадният проблем.Забравих да добавя, че е много важно, правилно да се постави пластината с която се притягат тръбите,защото има едно ръбче на пластмасата която е води за правилно поставяне иначе в задния край не може да стегне хубаво.Посоката се усеща с напипване м/у двете тръби.Успех на всички.
Коментар