Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подробност за климатика?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Подробност за климатика?

    Писах и в друга тема но без резултат затова отварям нова.Може да изглежда глупав въпроса, но може ли климатика на колата да се пуска да духа топло?Не парното не климатроника а климатика.
    Прикачени файлове

    #2
    Колега да си накараш климатика на колата да духа топло е все едно да си накараш фризера да пече пържоли. Доколкото аз знам климатика е един компресор с два радиатора, два вентилатора и няколко датчика. Той работи като ти охлажда радиатора в купето, като за сметка на т ова загрява външния радиатор. До колкото знам и климатроника не може да духа топло. Той прави комбинация между климатик и парно докато нагоди зададената от теб температура.Само на някои автомобили, като по новите модели на мерцедес примерно, имат ел. печка, която се вкючва ако колата е студена.

    Коментар


      #3
      Прав е колегата.
      преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

      Коментар


        #4
        А каква е целта на упражнението?Или просто климатика ти духа топло и се чудиш що така?

        Коментар


          #5
          Принципно може да се направи трябва да се монтира четирипътен клапан който да обръща режима но проблема е че трябва и система за размразяване понеже радиатора ще почне да заскрежава интензивно.
          Обичам си работата.

          Коментар


            #6
            Не казвам че е невъзможно да се направи. Все пак домашните климатични системи са на този принцип. С четирипътник обръщат работата на климатика, но тук говорим са фабричниq климатик на колата до колко разбрах аз. А тои си е обикновен хладилник само дето нqма врата с магнитно уплътнение.

            Коментар


              #7
              кола

              Що нямаш ли парно
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                аз парно имам и не е развален климатика нито ще преправям каквото и да било.просто изкам да знам дали може да се ползва на топло като домашните и ако го пусна на топло мога ли да го разваля.

                Коментар


                  #9
                  Със сигурност ще успееш да го преработиш , ако не ти някой специалист . Въпросът е защо е нужно да произвеждаш топлина с климатика за сметка на допълнително гориво като и така си имаш излишък , който да отнемаш от двигателя и да оделяш без никаква полза в околната среда .
                  Brava 1.6 16V 103 10/97
                  http://www.aardvark.co.nz/hho.shtml
                  http://www.msnbc.msn.com/id/29899191/

                  Коментар


                    #10
                    дори и да сложите четирипътен вентил пак няма да духне топло с този фреон. 134а на охлаждане вдига около 17-20 а домашните климатици с фреон 22 примерно вдигат 5-6 бара а с 410 8 бара тоест, а на отопление примерно един инверторен прави 30-38 бара напраи си сметката щом фреона на колата вдига 20 бара на охлаждане а на топлене като се вдигне още налягането дали ще ти издържат маркучите
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                    Коментар


                      #11
                      mitkosoft написа:
                      дори и да сложите четирипътен вентил пак няма да духне топло с този фреон. 134а на охлаждане вдига около 17-20 а домашните климатици с фреон 22 примерно вдигат 5-6 бара а с 410 8 бара тоест, а на отопление примерно един инверторен прави 30-38 бара напраи си сметката щом фреона на колата вдига 20 бара на охлаждане а на топлене като се вдигне още налягането дали ще ти издържат маркучите
                      Колега пишеш за барове ама всеки един от тези фреони има рзалични температурни характеристики при различни налягания. Един пример фреон р22 при 23 бара прави 60градуса а с р410 при 23 бара прави едва 40градуса. А р134 при 15 бара прави 60градуса. А на охлаждане р134 държи 2,5-3,5бара, Р22 3,5-5бара . р410 8-10бара. Та по объркал си нещата.
                      Обичам си работата.

                      Коментар


                        #12
                        bigshefff написа:
                        аз парно имам и не е развален климатика нито ще преправям каквото и да било.просто изкам да знам дали може да се ползва на топло като домашните и ако го пусна на топло мога ли да го разваля.
                        Колега, фабричен климатик не можеш да го пуснеш да ти произвежда топло. Ако обаче имаш предвид да го включиш, но вместо на студено, нагласиш градусите на топло - това няма никакво значение. Компресорът си работи и си произвежда студ, после клапата, която си завъртял на максимално топло - насочва този студ към отоплителното радиаторче и студът се нагрява. Т.е. двете неща са независими в случая и едното не пречи на другото.

                        Коментар


                          #13
                          оги точно тва ме онтересуваше.Благодаря за изчерпателното инфо

                          Коментар


                            #14
                            Valentin_V написа:
                            Колега пишеш за барове ама всеки един от тези фреони има рзалични температурни характеристики при различни налягания. Един пример фреон р22 при 23 бара прави 60градуса а с р410 при 23 бара прави едва 40градуса. А р134 при 15 бара прави 60градуса. А на охлаждане р134 държи 2,5-3,5бара, Р22 3,5-5бара . р410 8-10бара. Та по объркал си нещата.
                            колега как ше прави 5 бара на охлаждане като ти зареждат колата с фреон забележи колко бара показва машината лятно време в жегите достига 20 бара...не спори моля те работил съм такава работа + сам съм си сложил климата, монтирал съм климатици домашни и знам кое как е
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                            Коментар


                              #15
                              mitkosoft написа:
                              Valentin_V написа:
                              Колега пишеш за барове ама всеки един от тези фреони има рзалични температурни характеристики при различни налягания. Един пример фреон р22 при 23 бара прави 60градуса а с р410 при 23 бара прави едва 40градуса. А р134 при 15 бара прави 60градуса. А на охлаждане р134 държи 2,5-3,5бара, Р22 3,5-5бара . р410 8-10бара. Та по объркал си нещата.
                              колега как ше прави 5 бара на охлаждане като ти зареждат колата с фреон забележи колко бара показва машината лятно време в жегите достига 20 бара...не спори моля те работил съм такава работа + сам съм си сложил климата, монтирал съм климатици домашни и знам кое как е
                              Ако погледнеш под написаното кадето е и сайта ми WWW ще разбереш че точно това ми е работата.
                              Обичам си работата.

                              Коментар

                              Working...
                              X