Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Температура 75 градуса.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Температура 75 градуса.

    Здравейте колеги.Снощи най-накрая закачих ЕКУ-то към лаптоп-а (чуството когато изписа КОНЕКТ е уникално )Та мисалта ми е следната .... поразходих се по града и наблюдавах данните на колата....... отчетените грешки бяха само дебитомер (който аз преди няколко дни разкачах и карах без него ) и ЕГР (който съм затапил)...... Най-Много ме притеснява факта че когато стрелката на температурата е на средата !!!!! ..... на ФиатЕкуСкан ми показва 75градуса.И се чудя заящо тъй ... ????? Термостата е от Ренде 5.Съмнявам се датчика за температурата да не е развален ... но все пак искам и мнението на някой от вас който се е зблъскал с подобен проблем
    AUDI 1.8 20V TURBO
    ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

    #2
    За да провериш дали ЕКУ-то получава вярна информация за Т на двигателя:1. Остави колата поне половин ден без да я палиш.2. Премери температурата.., с термометър или мултгимер дето има термо-сонда.3. Дай на контакт и пусни ФЕС и виж какво ще покаже. Ако не покаже вярно - датчика е за смяна. Ако покаже вярно - термостата не работи коректно (не затваря добре).Другия вариант е да свалиш датчика. Връзваш го към омметър. Топваш го в съд с вода и на котлона (да не се опира в дъното!). Като заври водата мериш съпротивлението. Взимаш потенциометър и го настройваш на същата стойност. Свръзваш потенциометъра на мястото на датчика и пак пускаш ФЕС. Ако не покаже 98-100*С, значи датчика не работи вярно.Това е начина, ако нямаш таблица или графика със зависимостта "съпротивление-температра".Иначе, ако се вярва на АутоДата - при 100*С съпротивлението трябва да е 186 ома, а при 20*С - 2500 ома (това за 105JTD)ПП/ Опс - сега видях че си писал, че стрелката ти стои на средата ... датчика ти е дал фира ... но все пак го премери преди да купуваш нов.
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #3
      Добре де ако датчика е дал фира .... тогава защо стрелката седи на средата на скалата, това нормално ли е???? и по същото време на PC-то да показва 75-6 C. ..... Интересно ми е на колко отваря стандартния термостат ? .... понеже освен стандартния има и допълнителен от рено5 който отваря на 86C. .... по тая логика температурата на двигателя трябва да е около 85-90C.,а показва 75C.
      AUDI 1.8 20V TURBO
      ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        ivan_dice написа:
        ..... Интересно ми е на колко отваря стандартния термостат ? .
        Трябва да започне да отваря при 86-90*С.Напълно отворен е при 101-105*С.Това за 105JTD ...
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          а с мултицет и термодвойка каде точно да я допра, че да е оптипално близо до реалната температура искам и аз да си измеря показанията
          Fiat Bravo TD100

          Коментар


            #6
            Нещо грешна информация виждам.Не помня как е при браво (със сигурност съм писал в не една тема,но не ми се търси), но при стило средата е 74-75гр.Термостата е напълно отворен при 88гр., поне заводския на jtd105Посочените по-горе 105гр. на JTD не съм виждал
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              Нещо грешна информация виждам.Не помня как е при браво (със сигурност съм писал в не една тема,но не ми се търси), но при стило средата е 74-75гр.Термостата е напълно отворен при 88гр., поне заводския на jtd105Посочените по-горе 105гр. на JTD не съм виждал
              88*С е нормалната температура на загрял двигател (измерено чрез ФЕС) ... и стрелката е точно в средата (по-скоро на няма милиметър по-нагоре ... термостата е почти напълно отворен, но може още малко ...Във Fiat Service Manual за термостата на 105JTD пише така ...
              Прикачени файлове
              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

              Коментар


                #8
                В каталога на Валео е 88гр. отворен.Наистина не съм виждал при нормална експлоатация 105гр.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  така ... по тази логика ... трябва да сменям термостата !!!НО ... понеже в системата има и допълнителен термостат от Рено ... при който шанса за дефект е по-малък от 5% .... логично е комбинирания датчик за температурата на оригиналния термостат да е заминал и да е за смяня. ОК?!?
                  AUDI 1.8 20V TURBO
                  ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                  Коментар


                    #10
                    ivan_dice написа:
                    така ... по тази логика ... трябва да сменям термостата !!!НО ... понеже в системата има и допълнителен термостат от Рено ... при който шанса за дефект е по-малък от 5% .... логично е комбинирания датчик за температурата на оригиналния термостат да е заминал и да е за смяня. ОК?!?
                    Аз бих пробвал именно със смяна на датчика. Според ел. схемата в датчика има два елемента, единия е отговорен за показанието на таблото, а другия дава сигнал на компютъра. И би трябвало показанието да е едно и също.
                    Brava 1.9 JTD 100, 2001

                    Коментар


                      #11
                      Темата продължава ТУКhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=74014
                      AUDI 1.8 20V TURBO
                      ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                      Коментар

                      Working...
                      X