Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бълбукане в радиатора на парното

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бълбукане в радиатора на парното

    колеги не мога да разбера,защо понякога като запаля се чува бълбукане в купето от радияторчето на парното,обезвъздошил сам я , понякога стрелката на водата отива на макс и като я одаря отгоре по таблото се оправя,ако някой има същия проблем да помага :DМодерирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Колега, бълбукане ми се чуваше, само когато имах въздух в системата. Ако ти тече радиаторчето, трябва да имаш вода в караката(от шофьорската страна). Изпотяват ли ти се стъклата?
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    Коментар


      #3
      Чист ли ти е антифризът. Ако някъде по системата имаш запушване може да не се получи добре обезвъздушаването. И въздухът в системата може да е причина стрелката ти за водата да отива на макс. При всички случаи не е добре. За стрелката също си провери конектора на термодатчика, този който е за стрелката защото има и друг който е за компютъра.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        антифриза ми е чист,не ми се изпотяват прозорците и не ми тече радиятора в краката,парното работи долу горе добре.за обезвъздушаването го направих като загря колата развих двети пропки на трабите на парното,имали от друго място да се обезвъздушава ,това е за сега

        Коментар


          #5
          Riki888 написа:
          За стрелката също си провери конектора на термодатчика, този който е за стрелката защото има и друг който е за компютъра.
          Ако става въпрос за колата в гаража на автора - твърде вероятно е да е само с един датчик на термостата, който е за стрелката и за ЕКУ.

          Коментар


            #6
            да колата е браво 1,2 16в. 1999год.но каде е термостата с датчика и от този датчик да бълбука

            Коментар


              #7
              Това с датчика се отнася за стрелката и поведението и, а не за бълбукането. Бълбукането е ясно - въздух.

              Коментар


                #8
                ludia75 написа:
                да колата е браво 1,2 16в. 1999год.но каде е термостата с датчика и от този датчик да бълбука
                Да съживя стара тема за същото браво със същите проблеми Колата е след ремонт на глава ново радиаторче за почти 2 години от ремонта не се е налагало доливане на антифриз и е с антифриз, не надува водната система (и топла да отвориш казанчето е безопасна) Как да изгоня този въздух ??
                мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

                Коментар


                  #9
                  Ако колата е същата се обезвъздушава от 2-те пробки зад дросела, започваш от по-ниската.Колко се вдига нивото на антифриза като отвориш капачката на топла (и карана) кола? Ако е много - лошо, гарнитура, глава...
                  Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                  Коментар


                    #10
                    не ми мени нивото на антифриза, оставих я да загрее и отвих леко високата пробка за обезвъздушаване. Взе да тече от там и я затворих, и вече няколко дни го няма този шум все съм си мислел, че ако има малко въздух ще си го изгони сама
                    мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

                    Коментар


                      #11
                      тези системи се обезвъздушават сами,но трябва да знаеш как.маркучето ,което влиза в разширителния съд е най на високо,за целта трябва да има антифриз и палиш мотора на отворена капачка,даваш няколко пъти газ и през това тънкото маркучяе системата се обезвъздушава.дотук добре,обаче напоследък забелязвам,че на няколко голф4 и един пасат4 тези маркучета се запушват и тогава става да ужас.колите са идвали повечето за ангренаж и водни помпи и след това няма обезвъздушаване.след като отворя казанчето и видя ,че не върви антифриз от тънкото маркуче,разглобявам назад отпушвам го от ръждилките и го поставям обратно,след което естествено системата се обезвъздушава.та проверявайте си тези тънките маркучета да не са запушени.

                      Коментар


                        #12
                        1.2 16В което се монтира и при пунто и при ипсилон, не се обезвъздушава сама. Има тия 2 те пробки на маркучите за и от радиатора на парното, които са от задната страна под колектора. Ако имаше тоя малкия маркуч, и да се обезвъздушава сама, надали щеше да има толко много теми. Иначе аз точно онзи ден се занимавах с това, понеже ми сълзеше от датчика, който е на радиатора. А сълзенето не ме притесняваше толко, колкото, че от там влизаше въздух в системата и парно иок.....Поради кофти слагането на тоя тъп датчик( понеже е забит директно до разширителния съд, който е част от самия радиатор) и невъзможността да се използва камък за гедоре, а може само с отворен ключ се наложи махането на кутията за въздушния филтър, левия фар( пречеше да се извади вентилатора) и самия вентилатор. Сваляне на датчика източване на цялата гняс вътре. С маркуч и струя вода пълних 10-20 пъти по тръбите да излезне възможно най- много ръждилка. Датчика с малко тефлонова лента, стягане Слагане на радиатора, маркучите обратно по местата. Наливане на 4 литра антифриз -70С + 1.5л вода. Бавно и мъчително загряване. ( поне се видя, че и термостата работи като хората. И гадното обезвъздушаване от 2 те пробки. Както казаха колегите първо по- ниската после другата. И сега резултата е че след 3 мин вече почва да духа въздух различен от студения и след още няколко минути, вече се води топъл въздуха, нищо че пунто уж имало скапано парно.Принципно има един феномен, който не го разбирам особенно. Дори при напълно загряла кола парното духа доста топло ( работейки на място визирам), но в момента в който вдигна оборотите на 4000 примерно, започва да хвърля направо горещ въздух. Това поради факта, че в тоя момент колата работи на по- големи обороти и генерира повече топлина ли ще да е? Или има вариант самата водна помпа, да не успява да върти достатъчно добре водата?

                        Коментар


                          #13
                          Според мен си е конструктивно така,на високи обороти минава повече вода.На ритмо и регата слагах водна помпа от застава,при нея единия маркуч за парното е директно на помпата и духа еднакво горещо при всички обороти
                          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                          Коментар


                            #14
                            Insane написа:
                            1.2 16В което се монтира и при пунто и при ипсилон, не се обезвъздушава сама. Има тия 2 те пробки на маркучите за и от радиатора на парното, които са от задната страна под колектора. Ако имаше тоя малкия маркуч, и да се обезвъздушава сама, надали щеше да има толко много теми. Иначе аз точно онзи ден се занимавах с това, понеже ми сълзеше от датчика, който е на радиатора. А сълзенето не ме притесняваше толко, колкото, че от там влизаше въздух в системата и парно иок.....Поради кофти слагането на тоя тъп датчик( понеже е забит директно до разширителния съд, който е част от самия радиатор) и невъзможността да се използва камък за гедоре, а може само с отворен ключ се наложи махането на кутията за въздушния филтър, левия фар( пречеше да се извади вентилатора) и самия вентилатор. Сваляне на датчика източване на цялата гняс вътре. С маркуч и струя вода пълних 10-20 пъти по тръбите да излезне възможно най- много ръждилка. Датчика с малко тефлонова лента, стягане Слагане на радиатора, маркучите обратно по местата. Наливане на 4 литра антифриз -70С + 1.5л вода. Бавно и мъчително загряване. ( поне се видя, че и термостата работи като хората. И гадното обезвъздушаване от 2 те пробки. Както казаха колегите първо по- ниската после другата. И сега резултата е че след 3 мин вече почва да духа въздух различен от студения и след още няколко минути, вече се води топъл въздуха, нищо че пунто уж имало скапано парно.Принципно има един феномен, който не го разбирам особенно. Дори при напълно загряла кола парното духа доста топло ( работейки на място визирам), но в момента в който вдигна оборотите на 4000 примерно, започва да хвърля направо горещ въздух. Това поради факта, че в тоя момент колата работи на по- големи обороти и генерира повече топлина ли ще да е? Или има вариант самата водна помпа, да не успява да върти достатъчно добре водата?
                            Нормално е, при всички коли е така.
                            мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

                            Коментар

                            Working...
                            X