Колеги гледам на последък колата си я карам да речеме на разстояния от 6-7км в София и почти не загрява на датчика показва макс до втората чертичка, но парното си духа топло. Нормално ли е?И на дълъг път рядко си стои горе долу на същото ниво да не кажа че отдоста време не съм виждал да стигне до дебелата стрелка която май е 90 градуса.Как мога да разбера дали има проблем или всичко си е нормално?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Имам ли проблем или е нормално?
Collapse
X
-
Re: Имам ли проблем или е нормално?
NOVA написа:Колеги гледам на последък колата си я карам да речеме на разстояния от 6-7км в София и почти не загрява на датчика показва макс до втората чертичка, но парното си духа топло. Нормално ли е?И на дълъг път рядко си стои горе долу на същото ниво да не кажа че отдоста време не съм виждал да стигне до дебелата стрелка която май е 90 градуса.Как мога да разбера дали има проблем или всичко си е нормално?
Коментар
-
Колеги днеска съмненията ми се оказаха лъжливи, причината е явно разстоянието на което я карам колата и разбирасе условията (като липса на задръстване и т.н.)Днеска реших да проследя работата на термостата и всичко се оказа наред. При мен кофти роля ми изиграва момента, че след отваряне на големия кръг колата се охлажда с доста голяма разлика и аз в този момент стигам крайната точка и затова съм останал с впечатлението, че е студена и е блокирал на отворено положение.Запалих двигателя на място изчаках да загрее и да видя кога отваря термостата, по каталог го дават да е на 86-88 градуса. По посочената по-горе снимка при мен става около 82 градуса (което разбира се на око не може да е с точност но границите са близки което не ме притеснява). След отварянето колата достига температура около 74 градуса което е нормално като се има напрдвид количеството на антифриза в големия кръг. Изчаках колата още и перката на радиатора се включи около 94градуса охлади си я и се изключи!Подобен беше и резултата при по-продължително каране в центъра с значително задръстване колата след... с разликата, че след като загря до включване на перката и стъпих на цар борис и я позасилих колата температурата си падна до 80 (заради и въздушната струя която все пак играе роля при охлаждането).Надявам се да съм бил полезен на хората които още се чудят дали не им е повреден термостата... ето и една снимка:
Коментар
-
Здравей колега,обяснението ти на загряването на колата със снимките е много добро и полезно аз съм с Брава и на таблото нямам толкова чертички като при теб но като мислено си разделям скалата според твойте снимки - при мен загряването е абсолютно същото! И тези дни почнах да мисля че имам проблем с термостата но явно не е така. Не мога да намеря време да го пробвам тоя варянт със загряването на място и пипането на тръбите към парното, но като го направя ще пиша. Може да ми е малко тъп въпроса, но като чакам да загрее колата на място, маркучите към радиатора трябва да почнат да се затоплят малко преди средата на скалата, нали така? На извънградско например стрелката седи както е при теб на номер 4.Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
кола
Моята стрелка показва между 4 и 5 дори и в градски условия като карам на почти къси разтояния ама в задръствания за около 40 минути на дълаг път е 5 рядко е над 4 а ако е на 6 колата вече е завряла например ако не работи перката на 2 ра стерпен сменял съм термостат чистил съм радятора датчици съм сменял ама пак същото
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар