Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване при висока скорост

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Много мнения и всички възможни. Гадна ситуация. Виж аз какво направих, когато имах съмнения във водната помпа(при мен имаше и все още има едно противно виене, което не изчезва, когато сваля пистовия ремък, т.е. остава само водната помпа, двигателя ми е 1.8 и помпата се задвижва от ангренажа). Аз взех за 30лв втора ръка помпа с уговорката да я върна, ако няма ефект. Джамбазина дълго се колебаеше, но когато му казах, че ще го компенсирам с 10лв за услугата, веднага се съгласи. Направих си опитите, установих, че проблема НЕ е в помпата и му я върнах. Помисли за подобно действие. А колкото до опасенията, че ще те остави на пътя, ами основателни са. Ако турбината се скъса или избие антифриза, няма какво да правиш, ще се прибираш на прибежки. При теб поне няма опасност за ангренажа.P.S. Антифриза разяжда перките на турбинката на водната помпа, така че е напълно възможно именно тя да е. Ако са тексотолитени при загряване се получава превъртане в оста, което води до същия проблем. Успех.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #17
      Ако е водна помпа ще има намален дебит и съответно само ще загрява и трудно ще се охлажда.Ако е радиатор положението е същото...........................При колегата проблема е, че загрява в повече и в един момент се охлажда до нормална температура.Ако стрелката на температурата е изправна на 100% и може да и се вярва то тогава остава термостата. Защото термостата веднъж като отвори това не означава, че си стои само отворен докато не изгасите двигателя. Също така е напълно възможно колкото и невероятно да ви се струва да се включва перката и тя да охлажда течността. Няма никаква гаранция, че обдухването на радиатора е добро, дори и при 200км.

      Коментар


        #18
        Както каза колегата малко по - нагоре мнения много и всички вероятни. В началото на темата писах, че съм сменял термостат. Да вярно е, че преди три години, но мисля, че нямам симптоми на термостат. Колата загрява що годе бързо сутрин и когато теромостата отвори, стрелката слиза малко надолу - т.е. осезаемо забележима е работата му.Радиатора е възможна причина, но миналата година го смених с нов. Да, лятото карах доста, но не мисля, че е замърсен толкова много. При посещение в сервиза ще го проверя. Относно водната помпа си мисля, че тя може би е причината защото: 1. При каране с нормална скорост до 100 - 105 км в час (независимо от външната температура) стрелката си стои на едно деление под средата. Т.е. двигателя работи на по - ниски обороти и помпата не се товари - не превърта оста й;2. При поддържане със 140 км/ч стрелката се вдига до една черта над средата и после пак пада до средата (по същия начин се държи колата, когато я карам градско в задръстванията - с включването на първа степен на перката).3. Никога не съм й обръщал внимание - за 60 000 км и 3-те години експлоатация.Имам едно притеснение само - ако се окаже водна помпа ще го преглътна, но ако наистина се окаже някаква "въздушна възглавница" в двигателя, тогава ще ми се доплаче, защото лекарството на това май е основен ремонт....
        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

        Коментар


          #19
          Пиши, когато намериш решение. Не мисля, че двигателя ти е заминал. По точно, че загряването при висока скорост е сигурен показател за това. Казваш, че не е имало интервенция по разпределението, но загряване може да се получи и при прескачане на ангренажа. Тогава обаче няма да е само при висока скорост. Все пак, имай го в предвид.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #20
            Благодря на Rokambol за съветите. Вчера пропътувах доста километри (около 500) със закачено ремарке и 150 кг допълнително в него. От внимателното наблюдение на стрелката на температурата стигнах до следните изводи. 1. Например когато поддържам постоянна скорост от около 100 км/ч нямам колебания в температурата. 2. Когато започна да качвам баир и в началото му влизам със 105 км/ч, а в края излизам с 95 км/ч без да превключвам от пета предавка, температурата започва да се вдига, т.е. когато напрягам двигателя с много газ (влиза много гориво в цилиндрите) той започва да загрява. Незнам дали има значение, че колата я карам на газ и смея да кажа, че не усещам разлика между газ и бензин. Обикновена ми е газовата.Да не би това второ гориво да загрява прекалено много двигателя и затова той да не може да се охлади? Или пък е нормално, когато стигна определена позиция на педала на газта (примерно 65% от хода му) с обикновена газова да се получава този ефект.От друга страна като гледам аватара на Rokambol при 100% натиснат педал на газта температурата му не се влияе!
            Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

            Коментар


              #21
              dvoinikat написа:
              Благодря на Rokambol за съветите. Вчера пропътувах доста километри (около 500) със закачено ремарке и 150 кг допълнително в него. От внимателното наблюдение на стрелката на температурата стигнах до следните изводи. 1. Например когато поддържам постоянна скорост от около 100 км/ч нямам колебания в температурата. 2. Когато започна да качвам баир и в началото му влизам със 105 км/ч, а в края излизам с 95 км/ч без да превключвам от пета предавка, температурата започва да се вдига, т.е. когато напрягам двигателя с много газ (влиза много гориво в цилиндрите) той започва да загрява. Незнам дали има значение, че колата я карам на газ и смея да кажа, че не усещам разлика между газ и бензин. Обикновена ми е газовата.Да не би това второ гориво да загрява прекалено много двигателя и затова той да не може да се охлади? Или пък е нормално, когато стигна определена позиция на педала на газта (примерно 65% от хода му) с обикновена газова да се получава този ефект.От друга страна като гледам аватара на Rokambol при 100% натиснат педал на газта температурата му не се влияе!
              измий си отвън радиатора
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #22
                Искам колеги да Ви напомня че всеки производител на термостати ,освен температура на започване на отварянето и температурата на пълно отваряне на термостата дава и максималното отваряне на термостата в милиметри при постиганена максималната температура ,а това че термостата държи нормална температура изобщо не означва че постига максималните си милиметри на отваряне/дебит/ когато е нужно.

                Коментар


                  #23
                  alvanovo написа:
                  измий си отвън радиатора
                  Вчера радиаторът беше проверен в Ауто Италия - чист е. Замерваха и въглеродният диоксид в разширителното казанче при много загрял двигател, но не установиха нищо. Това означава, че няма изпуснала гарнитура или нещо от този род. Мнението им е за водна помпа или термостат. Като сменям ангренажа ще се проверява и водната помпа. Термостатът за момента ми остава като краен вариант.
                  Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                  Коментар


                    #24
                    chaveto написа:
                    Ако е водна помпа ще има намален дебит и съответно само ще загрява и трудно ще се охлажда.Ако е радиатор положението е същото...........................При колегата проблема е, че загрява в повече и в един момент се охлажда до нормална температура.Ако стрелката на температурата е изправна на 100% и може да и се вярва то тогава остава термостата. Защото термостата веднъж като отвори това не означава, че си стои само отворен докато не изгасите двигателя. Също така е напълно възможно колкото и невероятно да ви се струва да се включва перката и тя да охлажда течността. Няма никаква гаранция, че обдухването на радиатора е добро, дори и при 200км.
                    Ако помпата не върти достатъчно бързо се получава точно това не може да се върти водата и се загрява в една точка след това отваря термостата и от налягането рязко нахлува студена. Аз така си го обяснявам. Иначе двигателя, при движение, дори само от въздушната струя си се охлажда макар и малко.
                    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                    FIAT Punto sx 75 '94

                    Коментар


                      #25
                      колеги имам следнич проблем даже не съм сигорен дали е проблем или е нормално при пунтото. Колата е фиат пунто мк1 55кс наскоро ми се наложи да смена радиатора и перката на радиатора и сега дори навън да е под 0 дори и колата да е работила две минути след като вдигна малко пове4е от 70км/4ас индикатора за перката на таблото светва, падне ли под тази скорост угасва, това нормално ли е или ....?

                      Коментар


                        #26
                        wof1234 написа:
                        колеги имам следнич проблем даже не съм сигорен дали е проблем или е нормално при пунтото. Колата е фиат пунто мк1 55кс наскоро ми се наложи да смена радиатора и перката на радиатора и сега дори навън да е под 0 дори и колата да е работила две минути след като вдигна малко пове4е от 70км/4ас индикатора за перката на таблото светва, падне ли под тази скорост угасва, това нормално ли е или ....?
                        Най карая отцели раздела , сега по темата НЕ е нормално, огледай си инсталацията и виж къде замасява.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #27
                          тя и с старата перка миналата година лятото към морето над 80 и постоянно си въртеше, поне така си мисля защото лампичката светеше ( възможно ли е при по висока скорост перката сама да си се завърта от въздушния поток и лапичката да си светва ?)

                          Коментар


                            #28
                            То е възможно да се върти ама да ти кажа отцелели очевидци при тая скорост няма. Иначе лампата от точно това въртене няма да светне, това да не е ветрогенератор Огледай си инсталацията и виж къде е проблема, търси оголен, кабел който се люлее при висока скорост.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #29
                              колега то според теб ако хвана да разлюлея кабелите тя ще се включки перката :D :D

                              Коментар


                                #30
                                а и нямам оголени кабели

                                Коментар

                                Working...
                                X