Здравейте колеги,опитах се да намеря нещо по темата, но безуспешно, затова си задавам питанката. Проблема е следния - когато карам по магистрала (само там поддържам скорост от 140 км/ч и 4 000 оборота) колата ми загрява. Стига до една чертичка над средата и пада надолу, после пак нагоре и така. От шофирането ми градско знам, че на тази една чертичка над средата, ми се включва първа степен на перката и поради тази причина си мислех, че колата когато поддържа такива обороти е нормално да загрее въпреки околната температура. При скорост до 100 км/ч стрелката не помръдва от едно деление под средата. До тук всичко си ми изглеждаше нормално, докато вчера един гуру на Фиат ми каза, че при такава скорост със сигурност не ми се включва перката. Каквато и да е околната температура голямата площ на радиатора би трябвало да се справя със охлаждането без помощни средства. Спомена ми някакви възможни проблеми като въздушна възглавница в двг, лоша работа на водна помпа и още няколко други.Пояснявам какво съм сменял по колата:1. Смяна на термостат преди 3 години, когато купих колата;2. Смяна на радиаторче за парно преди 2,5 години;3. Смяна на радиатор и антифриз преди 1 година;4. Възстановяване на 1-ва степен на перката преди 6 месеца.Понеже си карам колицата доста интензивно (много километри) ми се иска да разбера ако има някакъв проблем, преди да ме остави на пътя.Да поясня, че колата я карам на газ (обикновена газова), но не мисля, че има някаква връзка с температурата. Оставам на компетентните колеги да се изкажат. Фиат Браво 1,6 16V 1997 година.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване при висока скорост
Collapse
X
-
Моята кола е Мареа 1.8. Като карам на магистрала - лятото при температури над 22-25гр и скорот над 140 се получава същото. Колата загрява над 92гр. Маслото отива понякога до 120-125гр. - имам уред.И тогава малко намалявам докато се охлади и пак.Но преди да сменя таблото /сменяно е/ и да сложа уреда съ имал случаи при 35гр цялата магистрала /варна/ да минавам пад 160 км /ч без да помръдне стрелката. Явно таблото е било с изравняване на температурите към средата.Преди 2 години свалях радиатора да го мия отвъвън. Имаше голяма полза. Миналото лято не го мих, но се каня тази пролет да го измия пак.Съветвам се да си измиеш водния радиатор отвън , но като го свалиш и измиеш. И да видиш какво става.Мисля, че в при ниски температури не трябва въобще да загрява.Перката дори и да се включва при скорост над 140км/ч тя не създава допълнителен въздушен поток, защото скоростта на въздуха едоста над създаваната от нея.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
-
Rokambol написа:Първо си проверете зареждането от алтернатораalvanovo написа:Съветвам се да си измиеш водния радиатор отвън , но като го свалиш и измиеш. И да видиш какво става.Мисля, че в при ниски температури не трябва въобще да загрява.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Защо да го проверяваме алтернатора за този проблем?Лятото моя го замервах - 14,1В.Моя доста бързо се замързява основно в долната част. Бронята ми е от дизел и е доста отворена отдолу.Много боклюци се събират между двата радиатора.Това правих аз, опитай и ти.Сега зимата не загрява. Карал съм го на дълго с висока скорост - няма проблеми.Даже сега съм сложил два картона пред радиатора, да загравя по-бързо.Явно термостата ми не затваря плътно и леко пропуска.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
На магистрала се включва само 1- ва степен на перката и ако тя не работи- колата се охлажда при 130 км/ч само от насрещната струя и много зависи от точката на отваряне на термостата и се колебае, на градско колата загрява бързо и включва направо втората степен- трябва да се провери дали включват последователно 1- ва, после 20 ра степен, но сега на студено е трудно да се установи.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Зареждането се проверява, тъй като има случаи когато при високи обороти заряда се променя; това води до грешни показания на уредите, които на практика не са нищо повече от обикновени волтметри. Естествено това не е единствената причина за "загряването". Позапушен радиатор или намален дебит на водна помпа също са причина за такова поведение.
Коментар
-
КИМИ написа:На магистрала се включва само 1- ва степен на перката и ако тя не работи- колата се охлажда при 130 км/ч само от насрещната струя и много зависи от точката на отваряне на термостата и се колебае, на градско колата загрява бързо и включва направо втората степен- трябва да се провери дали включват последователно 1- ва, после 20 ра степен, но сега на студено е трудно да се установи.Rokambol написа:...или намален дебит на водна помпа също са причина за такова поведение.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
dvoinikat написа:Явно няма колеги, които са се сблъсквали с този проблем. Нека поне да споделят дали при висока скорост (описаната по-горе) стрелката на температурата се движи нагоре. Ако може да се изкажат колеги със 103 коньовия двигател.
Коментар
-
потвърждавам че на 1,6 103 при извънградско каране не вдига температураможе да вдигне при изкачване, особено лятото при ползван на климатикно в това време невъпреки скоростта, ако колата загрее перката ще се пусневъпросът е че не трябвапо принцип радиатора е основния виновник, но щом е нов може да го изключимостават водната помпа и термостата с приоритет за помпата
Коментар
-
Благодаря за отоговорите. Явно имам някакъв скрит проблем, който съм игнорирал смятайки, че е нормално колата да се държи така. Има ли някакъв метод, чрез който да проверя статуса на водната помпа? Мисля, че там ще се окаже проблема. Друг един въпрос - ако помпата е проблема има ли вариант, в който тя да спре на 100% и да ме остави на пътя?Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
dvoinikat написа:Благодаря за отоговорите. Явно имам някакъв скрит проблем, който съм игнорирал смятайки, че е нормално колата да се държи така. Има ли някакъв метод, чрез който да проверя статуса на водната помпа? Мисля, че там ще се окаже проблема. Друг един въпрос - ако помпата е проблема има ли вариант, в който тя да спре на 100% и да ме остави на пътя?Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Проблема не е в радиатор,водна помпа..... проблема ти е от термостата най вероятно. Щом температурата се покачва и след това спада, това значи, че имаш охлаждане. Ако я задържаше над средата е друг въпрос.Перките се включват според температурата на двигателя, няма значение каква е скоростта и обдухването. Щом е достигната температура за вклю. се включват. Друг е въпроса дали ще има ефект от това включване.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар