Здравейте колеги, цял ден чета по темите за проблемите с парното на пунто, а и след консултация с приятел който има същата кола и констатацията че неговото парно след 10 мин работа започва да духа горещо стигам до извода че ми е запушен радиатора на парното.Видях една тема в която е описано че трябва да се свали цялото табло за да се стигне до този прословут радиатор(което италианците както много други неща на тази кола са направили да е най-удобно на човек за работа ), въпросът ми е има ли и друг начин?Да ви опиша и проблемът накратко, колата загрява нормално, и сравнително бързо сега като се има в предвид че е студ, но парното не духа горещо както е в другото пунто, а и както беше миналата зима при мен.Днес купих 1 л. антифриз и както пише по темите тук, запалих колата , изчаках да загрее, отворих капачката долях до хоре, пуснах парното на 3 та стерпен, развъртях пробките на радиатора и на маркуча докато не текна антифриз, даже 1-2 мин поработи така с теч, за всеки случай, но НИЩО.Пак същата работа.Интересното е че като пусна на 3 та степен духа чак много хладно, но дам ли газ и да поддържам високи обороти 30 сек - 1 мин започва да духа горещо та чак не се търпи,пускам педала и за 10 сек топлинката изчезва и пак си духа лек пролетен бриз Вчера даже картон и слагах от пред та да загрява по бързо но ефекта е само че ми се посмяха доста на това мое творение и днес го махнах.Клапата работи нормално, която затваря и отваря да засмуква от вън или от вътре въздух, даже като я затворя да върти само вътре въздухът се усилва парното.Клапата за топло и студено също работи нормално, при затворено на топлото духа си студено, пускам топлото и се усеща че почва да духа топло но слабо.ако имате още въпроси питайте а аз ще съм много благодарен на отговори.Това лято сложих газ, дали не е нещо с изпарителя да има въздух там, и как се обезвъздушава той?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Продухване на радиатора на парното - ПАК ПРОБЛЕМ!!!
Collapse
X
-
При среднатна конзола като се разглоби се виждат клапите в кутията от скицата а почистването с препарати има доста марки http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...OD=0&DRW_NUM=5
Коментар
-
клапите смятам че работят, при преместването им се променя температурата на въздуха който духат, но странното е че при форсиране както съм писал духа горещ въздух, а като пусна газта и пак се охлажда(това е на степен 2 и 3 ) на 1 духа топло.----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
-
Не, на 1 духа слабо, на 2 по силно а на три е супер силно, а като затворя клапата да засмуква въздух само от вътре е още по силно парното ... но не топли имам чувството че като е на 2 или особенно на 3 не му стига топлина и се охлажда радиатора прекалено, но подам ли газ по продължително започва да духа горещ въздух , все едно че повече топла вода вкарва в радиатора и по бързо я върти.----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
-
Re: Продухване на радиатора на парното - Пунто 1.1 95г. бенз
IvanIanushev написа:Здравейте колеги, цял ден чета по темите за проблемите с парното на пунто, а и след консултация с приятел който има същата кола и констатацията че неговото парно след 10 мин работа започва да духа горещо стигам до извода че ми е запушен радиатора на парното.
Коментар
-
И аз смятам така, утре ще се прави промивка, в един съседен форум четох тема за промивка и отпушване на радиатор на парно и охладителна система с оцет, и смятам да я пробвам.Първо източвам всичко което се намира сега в радиатора, промивам с гореща вода,пълня с оцет и оставям да работи половин час(в темата е посочено да се измине 15-20 км но ме е страх да карам с тоя оцет в тая зима по пътищата),източвам оцета , промивам пак с гореща вода и пълня с антифриз.Казват че помагало и са доволни колегите, оцета премахвал котленият камък и всякакви гадости по системата, някой ако е пробвал този вариянт да сподели мнението си .----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
-
И така колеги, одеве направих следното, източих антифриза и разкачих маркучите на радиатора, промих ги системата с маркуч на чешмата със силна струя(не излязоха много гадости), после промих радиатора.След това разкачих маркучите които са вързани към радиатора на парното директно, и пуснах вода първо от едтата страна, после от другата , струята беше много добре което показа че не е запушен радиатора на парното.После сипах половин бутилка оцет и долях с воад, запалих колата и обезвъздуших но проблема стоеше, и реших да видя маркуча на газовата които е най високо, натиснах го надоло като колата беше под наклон с прединацата нагоре и излязоха балончета въздух, явно е имало въздушна възглавница там.Запалих колата и изчаках да згрее , пак обезвъздуших и направих едно , две кръгчета и парното се оправи , взе да духа и на 2 и на 3 горещо.Сега източих водата с оцета и ще изчакам да изстине, после ще я напълня пак с антифриза и пак ще го обезвъздуша от всякъде,.,явно проблема е бил в изпарителя, имало е въздушна възглавница и се надявам всичко да е ок.После като свърша с наливането на антифриза ще пиша как е----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
-
И така, отново промих с вода, сипах антифриза и ядец, пак духа хладко на 2 ра и най вече на 3 та степен когато колата работи на нормални обороти, прти подаване на газ започва пак да духа топлло , но пусна ли педала спира топлото.Е това вече немога да си го обясня, аз ли немога да я обезвъздуша незнам.----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
-
да, откачих го леки, после го откачих целия и се виждаше как водата циркулира добре, излизаше от изпарителя и отиваше в маркуча защото държах маркуча на сантиметри от изпарителя, и си преливаше водата нормално от изпарителя в маркуча, водата беше вряла , и маркучите са горещи всички.Ненам просто.Възможно ли е да има въздушна възглавница е радиатора на парното?При пъненето с вода одеве, бях свалил маркуча на радиатора от горе който е , и с маркуча от чешмата напълних системата под налягане докато не текна от радиатора кадето бях свали мъркуча, после свързах маркуча с радиатора и долях с вода, та мисълта ми е като съм пълнил под налягане е вкарало навсякъде въздух, а сега като сипвах антифриз да се е получила тази въздушна възглавница.----------------------------------------------------------------------------
Fiat Bravo 1.6 97г.(90к.с.), LPG Lovato
ex.Fiat Punto 1.1 96г.(55к.с.),LPG Lovato
ex. Fiat Tipo ATG 91г. 1.6(83 к.с.) бензин + газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар