Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за термостат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за термостат

    Здравейте! Нека въпроса ми не се стори глупав на някой, но искам да питам къде се намира термостата на Брава, и по какво да позная дали работи коректно. Проблема ми е, че колкото и да карам стрелката за температурата никога не стига до средата, дори лятото, а сега зимата едва се качва до първата чертичка.
    Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

    #2
    Еми термостата може да го намериш-той е на двигателя и от него започва връзката на единия от маркучите към радиатора. Ако беше посочил с кой двигател си щеше да е по-точно описанието. Определено ти е време да го сменяш!
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    Коментар


      #3
      Двигателя е 1.9 JTD. A възможно ли е на развален термостат да се дължи и слабото парно. Разсъжденията са ми, ако колата не достига нормална температура, няма как и парното да духа топло. Поправете ме ако греша. През зимата парното хич го няма. Едва когато стрелката за температурата стигне първата чертичка започва да духа топло. Проблема е, че стрелката не се надига повече от това, да не говорим и колко време й е нужно за да стигне до там.
      Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

      Коментар


        #4
        Много добре разсъждаваш колега.Като не е загрял двигателя няма да имаш парно.Твоя термостат най-вероятно е запецнал в отворено положение и не позволява на колата да загрее.Трябва веднага да го смениш,ще си имаш парно,ще ти спадне разхода,ще щадиш двигателя.Нов струва около 60лв или можеш да сложиш от Рено 5 в маркуча-10лв/има тема във форума/.И без това този двигател зимата много трудно загрява,а пък с неизправен термостата работата е много зле,нищо чудно да ти светне и чек лампата.

        Коментар


          #5
          кола

          При мен Прунто 1.2 има парно супер и не чакам много да стане топло Ама стрелката показва че не загрява даста на 1/4 от показанията сменял съм термостат, антифриз- кво ли не и пак така
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Да колега "willow75bg", знам за тази възможност с термостат от рено. Четох из форума за този вариант. Но дали няма да има проблем ако сложа такъв без да махам фабричния на фиат?
            Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

            Коментар


              #7
              Разбира се,че най-добрия вариант е да си сложиш оригинален.Аз например на бившата Мариика и бях боднал от Рено 5 и заспа просто,но бях СИГУРЕН,че термостата ми беше запецнал в отворено положение.За да махнеш само термостата от оригиналнато му място е доста гадно,но не е невъзможно.Ти си решаваш.

              Коментар


                #8
                Нека да ви кажа и "симптомите", които ме навеждат на мисълта, че термостата ми стои винаги отворен. Направих следния опит: сложих един кашон пред радиатора и тръгнах. Когато колата загря до първата чертичка (трябва да поясня, че и така не стана много бързо), спрях и пипнах горния маркуч, който отива от термостата към радиатора. Беше топъл. Доколкото знам, този маркуч трябва да остане напълно студен до отварянето на термостата, при 85-90 градуса, след което се затопля, защото едва след отваряне на термостата течноста тръгва по този маркуч към радиатора. Не съм особено запознат с действието на охладителната система, но поне така ми обясниха хора, които разбират повече от мен.
                Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

                Коментар


                  #9
                  По това което си описал термостата ти е останал в отворено положение ,сего решението което трябва да вземеш е дали подмяната да е с оригинален или с на Рено 5 .
                  FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                  Коментар


                    #10
                    След всичко прочетено във форума, и най-вече заради скъсаните ми джобове, реших да сложа такъв от Рено. Със слагането ще се справя, във форума има достатъчно информация как става. Проблема ми е как да направя обезвъздушаването на системата после. Ако има някой каращ с такъв термостат, моля да сподели опита си по този въпрос.
                    Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

                    Коментар


                      #11
                      КОлега,съветвам те да вземеш термостат на фирмата WAHLER.Немско производство е и корпуса му е направен така,че все едно надяваш конус в маркуча.С загряване на маркуча в топла вода и използването на дорник (тръба от прахосмукачка в моят случай) термостата влиза без кой знае какви сериозни мъки и усилия. Аз лично разглобих моят стар термостат и му махнах термоелемента,за да съм сигурен,че няма да ми създаде проблеми в даден момент.
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        МАхането на стария елемент е направо задължително. А обезвъздушаването е лесно - на радиатора има 2 пробки в двата края, приличат на перчати гайки. Отвиваш ги, и наливаш в казанчето докато потече от двете пробки. Завиваш ги. Доливаш в казанчето до точното ниво. Палиш, изчакваш малко да се раздвижи течността, доливаш още ако е необходимо, тръгваш, караш докато загрее хубаво, после като изгасиш - като изстине - доливаш пак до точното ниво, и така...

                        Коментар

                        Working...
                        X