Здравейте! Нека въпроса ми не се стори глупав на някой, но искам да питам къде се намира термостата на Брава, и по какво да позная дали работи коректно. Проблема ми е, че колкото и да карам стрелката за температурата никога не стига до средата, дори лятото, а сега зимата едва се качва до първата чертичка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за термостат
Collapse
X
-
Еми термостата може да го намериш-той е на двигателя и от него започва връзката на единия от маркучите към радиатора. Ако беше посочил с кой двигател си щеше да е по-точно описанието. Определено ти е време да го сменяш!--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
-
Двигателя е 1.9 JTD. A възможно ли е на развален термостат да се дължи и слабото парно. Разсъжденията са ми, ако колата не достига нормална температура, няма как и парното да духа топло. Поправете ме ако греша. През зимата парното хич го няма. Едва когато стрелката за температурата стигне първата чертичка започва да духа топло. Проблема е, че стрелката не се надига повече от това, да не говорим и колко време й е нужно за да стигне до там.Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
-
Много добре разсъждаваш колега.Като не е загрял двигателя няма да имаш парно.Твоя термостат най-вероятно е запецнал в отворено положение и не позволява на колата да загрее.Трябва веднага да го смениш,ще си имаш парно,ще ти спадне разхода,ще щадиш двигателя.Нов струва около 60лв или можеш да сложиш от Рено 5 в маркуча-10лв/има тема във форума/.И без това този двигател зимата много трудно загрява,а пък с неизправен термостата работата е много зле,нищо чудно да ти светне и чек лампата.
Коментар
-
Разбира се,че най-добрия вариант е да си сложиш оригинален.Аз например на бившата Мариика и бях боднал от Рено 5 и заспа просто,но бях СИГУРЕН,че термостата ми беше запецнал в отворено положение.За да махнеш само термостата от оригиналнато му място е доста гадно,но не е невъзможно.Ти си решаваш.
Коментар
-
Нека да ви кажа и "симптомите", които ме навеждат на мисълта, че термостата ми стои винаги отворен. Направих следния опит: сложих един кашон пред радиатора и тръгнах. Когато колата загря до първата чертичка (трябва да поясня, че и така не стана много бързо), спрях и пипнах горния маркуч, който отива от термостата към радиатора. Беше топъл. Доколкото знам, този маркуч трябва да остане напълно студен до отварянето на термостата, при 85-90 градуса, след което се затопля, защото едва след отваряне на термостата течноста тръгва по този маркуч към радиатора. Не съм особено запознат с действието на охладителната система, но поне така ми обясниха хора, които разбират повече от мен.Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
-
След всичко прочетено във форума, и най-вече заради скъсаните ми джобове, реших да сложа такъв от Рено. Със слагането ще се справя, във форума има достатъчно информация как става. Проблема ми е как да направя обезвъздушаването на системата после. Ако има някой каращ с такъв термостат, моля да сподели опита си по този въпрос.Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
-
КОлега,съветвам те да вземеш термостат на фирмата WAHLER.Немско производство е и корпуса му е направен така,че все едно надяваш конус в маркуча.С загряване на маркуча в топла вода и използването на дорник (тръба от прахосмукачка в моят случай) термостата влиза без кой знае какви сериозни мъки и усилия. Аз лично разглобих моят стар термостат и му махнах термоелемента,за да съм сигурен,че няма да ми създаде проблеми в даден момент.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
МАхането на стария елемент е направо задължително. А обезвъздушаването е лесно - на радиатора има 2 пробки в двата края, приличат на перчати гайки. Отвиваш ги, и наливаш в казанчето докато потече от двете пробки. Завиваш ги. Доливаш в казанчето до точното ниво. Палиш, изчакваш малко да се раздвижи течността, доливаш още ако е необходимо, тръгваш, караш докато загрее хубаво, после като изгасиш - като изстине - доливаш пак до точното ниво, и така...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар