Колеги извинявам се предварително ако дублирам темата но неможах да намеря точно това което търсех. Може ли някой да ми обясни подробо как се сменя антифриза на Фият брава 1.4 бензин, защото наскоро я купх и ми е първа кола, а досега неми се е налагало да правя подобна операция.Ако може да ми дадете информация за място от каде да го източа,начин на източване,начин да доливане и обезвъздушаване.Благодаря предварително и се извинявам отново ако дублирам тема. Грешен раздел - ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Плс хора помогнете да си сменя антифриза,може да е смешно ама незнам как става,а иде зима
Колега ще ти трябва канал за да ти е по удобно.На водният радиатор долу,отдясната страна има един дебел маркуч-развиваш скобата и издърпваш маркуча да изтече всичко.Като се изтече по обратният ред-маркуча и стягаш скобата.Новият антифриз го сипваш през разширителният съд-бавно за да излезе част от въздуха.Като се напълни системата,на радиатора горе има една пробка-от лявата му страна,развиваш я леко и палиш колата.Гледай внимателно температурата на двигателя-като почне да тече от пробката я стягаш,ако има нужда доливаш в казанчето.Чакаш да включи вентилатора на радиатора и си готов.
Благодаря за инфото но сам виждал по други теми и от колеги с фияти сам слушал че не изтичал всички антифриз така а само от някакъв малак кръг около 3-4л. ,а в сервизната ми книжка пише че побира 6л.Знаеш ли как да го източа до капка и да промия тръбите?
Благодаря за инфото но сам виждал по други теми и от колеги с фияти сам слушал че не изтичал всички антифриз така а само от някакъв малак кръг около 3-4л. ,а в сервизната ми книжка пише че побира 6л.Знаеш ли как да го източа до капка и да промия тръбите?
правиш първият вариант и отвиваш пробката на блока-и от там изтича около 0,5 л. антифриз.След изтичане пълниш с вода и караш маллко и така няколко пъти докато почне да изтича бистра вода.
Блокът е голямото тежко чугунено нещо. Един двигател се състои от Глава, Блок, Картер. Блокът е мястото, където са цилиндрите, в него се движат буталата. Между блока и главата има гарнитура, тя е тази, за която казват "може да е издухана гарнитурата". Дано да си добил представа за "блок".
Не се ядосвам, защо така помисли? Така го обяснявам, защото не ми се търсеше подходяща снимка, а пък и да не търсиш нещо мъничко. Всъщност намерих една картинка в ЕПЕР-а на блок на 1.4, на която се виждат две пробки, но не съм сигурен дали са те, затова по-добре някой който си кара такъв мотор - да си каже къде е.
Колега, не пипай блока,че можеш да влезнеш в голям филм. Аз си смених антифриза по следният начин.Купих концентрат и дистилирана вода. Източих ,колкото можах антифриз от долният маркуч на радиатора.Поставих го и налях вода+ промиващ препарат. Загрях колата и обезвъздуших.Покарах 10-тина километра и източих отново. Напълних с вода и отново обезвъздушаване и каране. Това с водата го направих няколко пъти,като последният път налях дистилирана вода. Източих я и налях само антифриз 4 литра.Обезвъздуших и доливах дестилирана вода. Имай предвид,че при обезвъздушаването изхвърля течност.п.с. При източването на антифриза от радиатора илизат около 4 литра ( остават около 2 литра в блока,които не изтичат)
Коментар