paralesa: Нотка на заяждане ли долавям? Ами не го изключва, не натискам копчето. При условие, че това не ми създава проблеми и никога до момента не ми е създавало проблем, не виждам защо да го изключвам. Никога до сега никоя кола не е губила фреон, не е пукала уплътнения, не се е развалял компресора, нито пък колата ми гори повече отколкото се очаква да гори по книжка. По тези причини изобщо не виждам нито логика, нито смисъл да го изключвам зимата, каякто и ти не виждаш логика да е включен. Това дали изсушава или не въздуха повече, отколкото ако не е включен, не знам, не съм пробвала, но никога не съм имала проблеми със запотяването на стъклата на никоя кола. Тъй като непрекъснато има колеги, които се оплакват, че фиатите им все замъглени - може би има положителен ефект и действително намалява запотяването по-бързо. emzo: За мазда не мога да говоря, не съм имала мазди. Подари ми една и ще ти дам пълен отчет за наблюденията си
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво мислите за климатик зимата - да или не?
Collapse
X
-
ele написа:... не виждам защо да го изключвам. Никога до сега никоя кола не е губила фреон, не е пукала уплътнения, не се е развалял компресора, нито пък колата ми гори повече отколкото се очаква да гори по книжка. По тези причини изобщо не виждам нито логика, нито смисъл да го изключвам зимата ...Няма начин да няма начин!
Коментар
-
Тук прочетох доста излишни спорове... Например: Изсушава ли климатика въздуха (респективно помага за изсухването на стъклата)? При положение, че при позиция MAX DEF на колите ни снабдени с т.нар. климатроник същият се включва, не виждам защо отговора на горния въпрос е по-различен от Да!? Следва една тънка подробност... климатика и климатроника имат защита, която блокира системата при темперетура на въздуха под шест (може и 7 да беше) градуса по Целзий. Т.е. когато навън е 5 градуса MAX DEF работи без да включва климатика въпреки, че индикаторната лампа ма бутона светва. Това съм го тествал многократно на моята кола. Когато е по-студено просто климатроника не тръгва. А, Дидо... не знам какви са тези -3 градуса за които говориш!? Да не би да си имал инверторен климатроник на Темпрата? :PА дали е добре да се пуска от време на време през зимата климатика, отговора в безспорно да! Твърдения от сорта "аз не пускам никога зимата климатика и не съм имал проблеми" не са меродавни. Вземете две еднакви коли излезнали от завода, карайте ги едни и същи километри десет години, като на едната зимата пускате климатика за по малко, а на другата не и после сравняванйте!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Интересна тема...На мен ми се струва странно, колата да работи на климатик Зимата, въпреки това на мен ми се налага да го пускам напоследък за щяло и за нещяло.Парното ми не работи (въртя копа 1 2 3 4, дето е и нищо не духа), но когато включа климатика, започва, да духа на нещо, като степен "2". Сега се зачудих, дали няма някакво вредно влияние върху климатика. Аз си го пускам на топло...и честно казано, дори на тая степен "2" ще ми се разтопят обувките от жега Неприятното е, че Коша харчи малко повече...Ex'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT
Коментар
-
Vladim написа:А, Дидо... не знам какви са тези -3 градуса за които говориш!? Да не би да си имал инверторен климатроник на Темпрата? :P
Коментар
-
NOVA написа:И все пак е хубаво да се пуска системата пре зимата,но след като компресора няма да се включи заради температурата въпросното "омасляване" ако мога така да кажа на мембраните дали ще се получи! Много хора го дават като съвет за да се избегне напукването по мембраните, но дали ако е много студео ще успее да се профилактира системата!
Коментар
-
stenli написа:Колега кой ти е казал, че някъде в климатичната система има мембрани и още повече с пускането на климатика ще ги смажеш. Единствените гумени неща в климатика са уплътнителните О пръстени при връзките на тръбите, гумените маркучи, и един семеринг в комресора. Фолксваген и производните им при новите модели използват постоянно зацепени компресори без значение дали климатика охлажда или не. При таксита компресора трудно оцелява повече от 2 години. Изводите дали да си пускате компресора зимата оставям на вас.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Еле май не четеш внимателно - как ти звучи постоянно зацепен климатик. Ще ти го преведа, без значение дали е пуснато охлаждането или не частите на компресора са в движение /няма да ги описвам с подробности/ за разлика от масовото изпълнение климатици при които частите се привеждат в движение чрез електромагнитен съединител. При Фиат при достигане на оптимален режим на климатика компресора не работи постоянно, да речем средно 50 на 50. Та едва ли с всичките си взети заедно коли, които си притежавала си навила общо над 300 - 400 000 км. В интерес на истината въпросните таксита за тези километри даже не са правили никакви ремонти по климатиците до момента в който компресора просто блокира. Надявам се да съм бил ясен, че да не стават грешки и да се замислиш дали има смисъл от безцелната работа на климатика. Точно ти си една от противничките на постоянно работещите фарове заради увеличения разход и повишеното замърсяване следствие на това /дококото си спомням в една друга тема/. За сведение компресора отнема мощност от двигателя, колкото 40 тина фара. Сметката за замърсяването може да си я направиш сама. Нищо лично. Стана почти като в англииски форум нали.
Коментар
-
Какво сте тръгнали да спорите с елето... Според мойте скромни изчисления, имайки предвид жизненият опит, който демонстрира и огромния кръг от приятели роднини, познати и лично преживени или разказани случки - тя е на възраст сравнима само с възрастта на учителя Йода. Къде сте тръгнали да се мерите с нея!? Аз съм в потрес от тези Ви тщения... Честно!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
stenli написа:Еле май не четеш внимателно - как ти звучи постоянно зацепен климатик. Ще ти го преведа, без значение дали е пуснато охлаждането или не частите на компресора са в движение /няма да ги описвам с подробности/ за разлика от масовото изпълнение климатици при които частите се привеждат в движение чрез електромагнитен съединител. При Фиат при достигане на оптимален режим на климатика компресора не работи постоянно, да речем средно 50 на 50. Та едва ли с всичките си взети заедно коли, които си притежавала си навила общо над 300 - 400 000 км. В интерес на истината въпросните таксита за тези километри даже не са правили никакви ремонти по климатиците до момента в който компресора просто блокира. Надявам се да съм бил ясен, че да не стават грешки и да се замислиш дали има смисъл от безцелната работа на климатика. Точно ти си една от противничките на постоянно работещите фарове заради увеличения разход и повишеното замърсяване следствие на това /дококото си спомням в една друга тема/. За сведение компресора отнема мощност от двигателя, колкото 40 тина фара. Сметката за замърсяването може да си я направиш сама. Нищо лично. Стана почти като в англииски форум нали.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele написа:А съм противник на включените фарове, защото са безсмислениVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Какво сте тръгнали да спорите с елето... Според мойте скромни изчисления, имайки предвид жизненият опит, който демонстрира и огромния кръг от приятели роднини, познати и лично преживени или разказани случки - тя е на възраст сравнима само с възрастта на учителя Йода. Къде сте тръгнали да се мерите с нея!? Аз съм в потрес от тези Ви тщения... Честно!
Коментар
-
Не мога да разбера какво ви прави Еле-то.Както се разбира от писанията на Оги, климатика на Браво/Брава/Пунто/Марея сам се изключва при температури под 6 градуса. Така че дали копчето на Еле ще е натиснато или не - няма значение. Аз както написах също не спирам компресора - това не значи, че той не се спира сам и дори изобщо не се включва. Ако го изключа от бутона, ми светва още една лампа на конзолата... за какво ми е да свети?!?
Коментар
-
Елеколегата който е повдигнал въпроса в тази тема се опитва да намери отгвор на въпроса дали ще навреди нещо на климатика ако работи или не работи през зимата, а не как теб не те бърка да работи целогодишно. Не ти пречи никой целогодишно да ти работи и климатика и парното и да си смъкнала и прозорците пък дай боже да си купиш кабрио и зимата на смъкнат таван карай ако искаш. П.С. Много са прави хората като са казали с жена и радио не се спори.
Коментар
-
SokOtPraskova написа:Интересна тема...На мен ми се струва странно, колата да работи на климатик Зимата, въпреки това на мен ми се налага да го пускам напоследък за щяло и за нещяло.Парното ми не работи (въртя копа 1 2 3 4, дето е и нищо не духа), но когато включа климатика, започва, да духа на нещо, като степен "2". Сега се зачудих, дали няма някакво вредно влияние върху климатика. Аз си го пускам на топло...и честно казано, дори на тая степен "2" ще ми се разтопят обувките от жега Неприятното е, че Коша харчи малко повече...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар