Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво мислите за климатик зимата - да или не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво мислите за климатик зимата - да или не?

    Колеги интеренсо ми е какво мислите по въпроса за пускането на климатика зимата. Много хора постоянно твърдят, че пускането на киматика зимате е задължително от време на време за да се посмазват мембрани и т.н. От друга страна много хора твърдят, че пускането на климатика през зимата е даже вредно за него!Нека видиме сега кой какво мисли... че и аз се замислям вече като всеки ми излага различни аргоменти за двете ситуации!


    #2
    пуснат е постоянно, как да се топля иначе ? На "духалки" правя е*ати сметката за ток.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Колега явно не съм се изразил правилно говоря за климатика на колата или аз не съм те разбрал нещо ..... интересува ме мнението за колите.

      Коментар


        #4
        Ааа ясно сега.4 коли са ми минали през ръцете и на 4те не съм го пускал и не съм имал ядове.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Предполагам говориш за пускане от време на време примерно 1-2 месечно през зимата за кратко или?

          Коментар


            #6
            Не, зимния период изобщо не съм ги пускал.То и няма да включи компресора като е студено.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              Не, зимния период изобщо не съм ги пускал.То и няма да включи компресора като е студено.
              Прав си колега.
              първият ми автомобил беше ЖИГУЛИ
              Lancia Kappa 2.020v 155 H.P
              Велико Търново/ Горна Оряховица там ми е корена

              Коментар


                #8
                Копчето на климатика е натиснато през цялата година - до сега не съм имала проблем.
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #9
                  Ще включи.Има си функция "max defrost" на Мареа(а и не само предполагам). [quote:fc035effa7] Функцията MAX DEF: Завъртане на врътката за дистрибуция напълно докрай по посока на часовниковата стрелка, активира функцията MAX DEF (Maximum Defrost), за бързо премахване на запотяването на стъклата. Тази функция активира: - Максимална сила на вентилатора - Клапа за смесване на топъл/студен въздух - максимално отворена към радиатора. - Принудително отваряне на клапата за вътрешна циркулация - Принудително задействане на компресора - Принудително включване на нагревателите на задното стъкло, което е подчинено единствено на време-релето управляващо го по строго определена логика (подлежи на коментар в друга тема) Поради напълно ръчното управление на дистрибуцията на въздуха, е препоръчително съответната врътка да се завърти в позиция
                  FIAT FORUM BULGARIA
                  Ракията е над политиката

                  Видео от Италфест 2011

                  Коментар


                    #10
                    Източника на цитата ?
                    Клапата за смесване на топъл и студен въздух го насочва към радиатора, където той се затопля
                    Как примерно въздуха ще се затопли след студен старт при -1градус ?
                    ele написа:
                    Копчето на климатика е натиснато през цялата година - до сега не съм имала проблем.
                    А смисъла на това занятие е ... ?
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      emzo: Не виждам смисъл да го изключвам. Първо защото компресорът и без това не включва, когато е студено, и второ, тая кола няма да я карам до живот, че да я имам като безценно богатство - след като няма проблем да държа климатика пуснат 12 месеца, не виждам защо да не го държа пуснат.
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #12
                        Хубаво е да се включва веднъж в месеца, няма значение дали е лято или зима. Получават се някакви утайки и затова трябва да се раздвижва.При мен си работи нон стоп дори и зимата, идеята е да суши въздуха в купето. Но до колкото знам тогава компресора не работи както лятото, вклю. от време на време за малко. Може да се каже, че не се усеща да работи.

                        Коментар


                          #13
                          Относно функцията MAX DEF:
                          Задействане на компресора:Това става чрез натискане на бутона (5) от по-предишния пост. Жълтата лампа в бутона светва за да потвърди операцията. Ефективното задействане обаче подлежи на удовлетворяване на определени параметри:- При външна температура под 4 градуса компресора изключва, и включва ако тя е над 6 градуса- Температура , измерена от датчика на изпарителя - изключва компресора ако падне под 3.5 градуса , и го включва ако е над 5. Показанията от тези два датчика са с пълен приоритет пред всеки друг бутон, относно включването на компресора, включително и MAX DEF.
                          Опитите да бъде включен климатик през зимата е безсмислено, защото е толкова студено, че датчиците не позволяват задействане на компресора, а целогодишното му държане включен е безсмислено защото при температури около 7-8-10-12 градуса компресорът ще се включва от време на време за да охлади външния от невероятните 7-8-10-12 градуса до далеч по приемливите 6-7 Така се получава напълно безсмислен товар за двигателя, за да се получи нещо, което го има (студен външен въздух). Който го ползва за изсушаване, значи има проблем с вентилацията; пускането на компресора не елиминира причината за изпотяването, а помага за следствието.

                          Коментар


                            #14
                            На баща ми на форда не сме го пускали никога зимата и няма проблеми
                            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                            Коментар


                              #15
                              Така се получава напълно безсмислен товар за двигателя, за да се получи нещо, което го има (студен външен въздух). Който го ползва за изсушаване, значи има проблем с вентилацията; пускането на компресора не елиминира причината за изпотяването, а помага за следствието.
                              Малко не съм съгласен, въздуха който преминава през радиатора на климатика се изсушава, след това отново може да поеме влага.........Компресора работи до толкова за да може да се улови влагата, въобще няма за цел да охлажда въздуха. Като цяло режима на работа си е съвсем друг. При мен всичко си е автоматично, управлението определя на къде да духа, как да духа и.........

                              Коментар

                              Working...
                              X