Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво мислите за климатик зимата - да или не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    paralesa: Нотка на заяждане ли долавям? Ами не го изключва, не натискам копчето. При условие, че това не ми създава проблеми и никога до момента не ми е създавало проблем, не виждам защо да го изключвам. Никога до сега никоя кола не е губила фреон, не е пукала уплътнения, не се е развалял компресора, нито пък колата ми гори повече отколкото се очаква да гори по книжка. По тези причини изобщо не виждам нито логика, нито смисъл да го изключвам зимата, каякто и ти не виждаш логика да е включен. Това дали изсушава или не въздуха повече, отколкото ако не е включен, не знам, не съм пробвала, но никога не съм имала проблеми със запотяването на стъклата на никоя кола. Тъй като непрекъснато има колеги, които се оплакват, че фиатите им все замъглени - може би има положителен ефект и действително намалява запотяването по-бързо. emzo: За мазда не мога да говоря, не съм имала мазди. Подари ми една и ще ти дам пълен отчет за наблюденията си
    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

    Коментар


      #32
      ele написа:
      ... не виждам защо да го изключвам. Никога до сега никоя кола не е губила фреон, не е пукала уплътнения, не се е развалял компресора, нито пък колата ми гори повече отколкото се очаква да гори по книжка. По тези причини изобщо не виждам нито логика, нито смисъл да го изключвам зимата ...
      Обикновенно при климатроника е направено при палене да се включва. При мен в книжката на колата пише, че може да се програмира да не се включва, но както писаха колегите е добре да се пуска от време на време, защото при дълго стоене маслото на компресора се стича и той остава на "сухо", което води до допълнителна амортизация.Що се отнася за фреона, ако има някой който се занимава с климатици, може да разкаже колко е гаден този газ. По думите им молекулите на фреона имали свойството да преминават през гумените съединение, поради което на две години се проверява нивото на фреона.
      Няма начин да няма начин!

      Коментар


        #33
        Тук прочетох доста излишни спорове... Например: Изсушава ли климатика въздуха (респективно помага за изсухването на стъклата)? При положение, че при позиция MAX DEF на колите ни снабдени с т.нар. климатроник същият се включва, не виждам защо отговора на горния въпрос е по-различен от Да!? Следва една тънка подробност... климатика и климатроника имат защита, която блокира системата при темперетура на въздуха под шест (може и 7 да беше) градуса по Целзий. Т.е. когато навън е 5 градуса MAX DEF работи без да включва климатика въпреки, че индикаторната лампа ма бутона светва. Това съм го тествал многократно на моята кола. Когато е по-студено просто климатроника не тръгва. А, Дидо... не знам какви са тези -3 градуса за които говориш!? Да не би да си имал инверторен климатроник на Темпрата? :PА дали е добре да се пуска от време на време през зимата климатика, отговора в безспорно да! Твърдения от сорта "аз не пускам никога зимата климатика и не съм имал проблеми" не са меродавни. Вземете две еднакви коли излезнали от завода, карайте ги едни и същи километри десет години, като на едната зимата пускате климатика за по малко, а на другата не и после сравняванйте!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #34
          Интересна тема...На мен ми се струва странно, колата да работи на климатик Зимата, въпреки това на мен ми се налага да го пускам напоследък за щяло и за нещяло.Парното ми не работи (въртя копа 1 2 3 4, дето е и нищо не духа), но когато включа климатика, започва, да духа на нещо, като степен "2". Сега се зачудих, дали няма някакво вредно влияние върху климатика. Аз си го пускам на топло...и честно казано, дори на тая степен "2" ще ми се разтопят обувките от жега Неприятното е, че Коша харчи малко повече...
          Ex'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT

          Коментар


            #35
            Vladim написа:
            А, Дидо... не знам какви са тези -3 градуса за които говориш!? Да не би да си имал инверторен климатроник на Темпрата? :P
            Сега съм с Бравото, а книжката на Дедрата си е в нея, пък тя с брат ми в Пловдив. Няма как да ти я цитирам в момента.Защо точно до -3, а не до -5 или до +3, не знам. Трябва да попитаме инженерите, които са го направили така И не за Темпрата, а за Дедрата става въпрос.

            Коментар


              #36
              NOVA написа:
              И все пак е хубаво да се пуска системата пре зимата,но след като компресора няма да се включи заради температурата въпросното "омасляване" ако мога така да кажа на мембраните дали ще се получи! Много хора го дават като съвет за да се избегне напукването по мембраните, но дали ако е много студео ще успее да се профилактира системата!
              Колега кой ти е казал, че някъде в климатичната система има мембрани и още повече с пускането на климатика ще ги смажеш. Единствените гумени неща в климатика са уплътнителните О пръстени при връзките на тръбите, гумените маркучи, и един семеринг в комресора. Фолксваген и производните им при новите модели използват постоянно зацепени компресори без значение дали климатика охлажда или не. При таксита компресора трудно оцелява повече от 2 години. Изводите дали да си пускате компресора зимата оставям на вас.

              Коментар


                #37
                stenli написа:
                Колега кой ти е казал, че някъде в климатичната система има мембрани и още повече с пускането на климатика ще ги смажеш. Единствените гумени неща в климатика са уплътнителните О пръстени при връзките на тръбите, гумените маркучи, и един семеринг в комресора. Фолксваген и производните им при новите модели използват постоянно зацепени компресори без значение дали климатика охлажда или не. При таксита компресора трудно оцелява повече от 2 години. Изводите дали да си пускате компресора зимата оставям на вас.
                По-предната ми кола 6 години я търкалях с пуснат климатик, като минаваше преглед и допълване на 2 години, предната - 4 1/2 - мина преглед и допълване на 4тата и платих 42 лева за фреон. Фиата е с пуснат климатик вече повече от 2 години - 1 път е допълван и има сменено едно реле, което не работеше добре при покупката (100 кинта общо), фордът - 1 година, само допълване за 12 лева. Не знам за какво оцеляване ми говориш - по твоята логика, дай да не го пускаме и през лятото, да не вземе да се развали. Ами ако живееш в по-топла страна, в която климатик се ползва целогодишно? Ще гледаш календара и ще го спираш да не би да се развали ли? А такситата всички ги знаем - не пускат климатика, да не се вдига разхода, и разправят, че бил развален - въпреки че съм се возила в таксита с изправен климатик.
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #38
                  Еле май не четеш внимателно - как ти звучи постоянно зацепен климатик. Ще ти го преведа, без значение дали е пуснато охлаждането или не частите на компресора са в движение /няма да ги описвам с подробности/ за разлика от масовото изпълнение климатици при които частите се привеждат в движение чрез електромагнитен съединител. При Фиат при достигане на оптимален режим на климатика компресора не работи постоянно, да речем средно 50 на 50. Та едва ли с всичките си взети заедно коли, които си притежавала си навила общо над 300 - 400 000 км. В интерес на истината въпросните таксита за тези километри даже не са правили никакви ремонти по климатиците до момента в който компресора просто блокира. Надявам се да съм бил ясен, че да не стават грешки и да се замислиш дали има смисъл от безцелната работа на климатика. Точно ти си една от противничките на постоянно работещите фарове заради увеличения разход и повишеното замърсяване следствие на това /дококото си спомням в една друга тема/. За сведение компресора отнема мощност от двигателя, колкото 40 тина фара. Сметката за замърсяването може да си я направиш сама. Нищо лично. Стана почти като в англииски форум нали.

                  Коментар


                    #39
                    Какво сте тръгнали да спорите с елето... Според мойте скромни изчисления, имайки предвид жизненият опит, който демонстрира и огромния кръг от приятели роднини, познати и лично преживени или разказани случки - тя е на възраст сравнима само с възрастта на учителя Йода. Къде сте тръгнали да се мерите с нея!? Аз съм в потрес от тези Ви тщения... Честно!
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #40
                      stenli написа:
                      Еле май не четеш внимателно - как ти звучи постоянно зацепен климатик. Ще ти го преведа, без значение дали е пуснато охлаждането или не частите на компресора са в движение /няма да ги описвам с подробности/ за разлика от масовото изпълнение климатици при които частите се привеждат в движение чрез електромагнитен съединител. При Фиат при достигане на оптимален режим на климатика компресора не работи постоянно, да речем средно 50 на 50. Та едва ли с всичките си взети заедно коли, които си притежавала си навила общо над 300 - 400 000 км. В интерес на истината въпросните таксита за тези километри даже не са правили никакви ремонти по климатиците до момента в който компресора просто блокира. Надявам се да съм бил ясен, че да не стават грешки и да се замислиш дали има смисъл от безцелната работа на климатика. Точно ти си една от противничките на постоянно работещите фарове заради увеличения разход и повишеното замърсяване следствие на това /дококото си спомням в една друга тема/. За сведение компресора отнема мощност от двигателя, колкото 40 тина фара. Сметката за замърсяването може да си я направиш сама. Нищо лично. Стана почти като в англииски форум нали.
                      Разбрах какво имаш предвид, но няма нужда да гадаеш колко км съм навила, не ставаш за екстрасенс, нито имам някакво желание да се замислям дали има нужда климатика да е включен или не - всеки сам избира дали да го включва или не, аз изказах мнение - всеки сам вади пари от джоба си да си поправя колата и да й слага гориво - следователно може да я експлоатира както намери за добре. А това, че моето мнение не съвпада с твоето или на някой друг, не го прави нито грешно, нито би трябвало да даде повод за заяждане. А съм противник на включените фарове, защото са безсмислени и защото са наложени с идеята, че ще намалят произшествията, което си е пълна тъпня - прочети пак какво съм писала, ако ти се чете. Ако може да не пускаш цитати, нямам желание да докладвам писания, които открито целят на всяка цена да ми натрият носа и да ми затворят устата. И.... да не се отклоняваме от темата. kiro_of_the_day: Това някакво предизвикателство, което да ми изкара някое предупреждение ли е?
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #41
                        ele написа:
                        А съм противник на включените фарове, защото са безсмислени
                        Мдааа.... то да караш с пуснат климатик зимата е едно от най-смислените неща дето съм чувал.Навън е -20 ама ти за по-сигурно за да не прегрееш и климатика си пусни.
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #42
                          kiro_of_the_day написа:
                          Какво сте тръгнали да спорите с елето... Според мойте скромни изчисления, имайки предвид жизненият опит, който демонстрира и огромния кръг от приятели роднини, познати и лично преживени или разказани случки - тя е на възраст сравнима само с възрастта на учителя Йода. Къде сте тръгнали да се мерите с нея!? Аз съм в потрес от тези Ви тщения... Честно!
                          Няма съмнение, че владее Силата, но по-скоро е от Тъмната страна
                          Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                          ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                          Коментар


                            #43
                            Не мога да разбера какво ви прави Еле-то.Както се разбира от писанията на Оги, климатика на Браво/Брава/Пунто/Марея сам се изключва при температури под 6 градуса. Така че дали копчето на Еле ще е натиснато или не - няма значение. Аз както написах също не спирам компресора - това не значи, че той не се спира сам и дори изобщо не се включва. Ако го изключа от бутона, ми светва още една лампа на конзолата... за какво ми е да свети?!?

                            Коментар


                              #44
                              Елеколегата който е повдигнал въпроса в тази тема се опитва да намери отгвор на въпроса дали ще навреди нещо на климатика ако работи или не работи през зимата, а не как теб не те бърка да работи целогодишно. Не ти пречи никой целогодишно да ти работи и климатика и парното и да си смъкнала и прозорците пък дай боже да си купиш кабрио и зимата на смъкнат таван карай ако искаш. П.С. Много са прави хората като са казали с жена и радио не се спори.

                              Коментар


                                #45
                                SokOtPraskova написа:
                                Интересна тема...На мен ми се струва странно, колата да работи на климатик Зимата, въпреки това на мен ми се налага да го пускам напоследък за щяло и за нещяло.Парното ми не работи (въртя копа 1 2 3 4, дето е и нищо не духа), но когато включа климатика, започва, да духа на нещо, като степен "2". Сега се зачудих, дали няма някакво вредно влияние върху климатика. Аз си го пускам на топло...и честно казано, дори на тая степен "2" ще ми се разтопят обувките от жега Неприятното е, че Коша харчи малко повече...
                                Ще трябва да си смениш копчето за степените на вентилатора. При включване на климатика дори копчето за вентилатора да е на нулева позиция се пуска ниска скорост за да не се обледени изпарителя.

                                Коментар

                                Working...
                                X