Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво мислите за климатик зимата - да или не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Спора явно има привърженици и от двете страни както и очаквах да стане, но наистина много хора ползват климатика през студените дни за да премахнат по-бързото изпотяване на стакалата, което е факт. И все пак ще има ли минуси ако не се пуска изобщо през студения период? за което говорят почти всички които се занимават с автоклиматици (от рода ще исъхнат и ще се напукат мембраните което ще доведе до изтичане на фреона)...

    Коментар


      #17
      Компресорът не работи за да лови влага, а за да изстудява въздуха. Ловенето на влага е вторичен ефект. Нека все пак уточним какво се случва с въздух с определена температура и влажност, когато се охлажда и затопля - как влажността му се променя:Въздух с температура 13 градуса, дори да е наситен 100 % с влага, то при загряването му до около 24 градуса (комфортна температура в купето за зимния период), този процент силно намалява, до около 50 %. Така този въздух може да поеме още влага. Ако все пак охладим тези 13 градуса със 100% влажност, до 7 градуса, то при загряване отново до 13 вече влажността ще е около 70 %, защото при охлаждането ще има конденз върху изпарителя на климатика, а при загряване до 24 ще е около 35 %. Ако обаче е 13 градуса, и е наситен само с 40 % влага, то при охлаждането му до 6-7 това насищане става например 65-70 %, а оросяването е чак при 0 градуса. При загряването му до 24, той преминава веднъж през тези 13 градуса, които са първоначалното му състояние, и влажността отново става 40 %. Което значи че охлаждането му в този случай е било безсмислено. (Стойностите са избрани от някаква таблица за влажност.) Не съм казал, но ще повторя: Който го ползва за изсушаване (уточнявам - когато навън е по-малко от 15 градуса), значи има проблем с вентилацията. Аз нямам проблем с вентилацията (засега) и не ми се налага да ползвам климатик за изсушаване на въздуха в тази връзка. Модерните коли пък си имат реотани или вентилация на всички стъкла и проблемът с изпотяването е сведен почти до нула, а сигурно и влажност мерят, и решават кога да работи компресорът, за да служи за улавяне на влага.Доста се отклонихме от идеята на темата - извинете, за което, а колегата пита просто дали е полезно да раздвижи системата, или не, не го интересува изпотяването.

      Коментар


        #18
        В случая да това ме интересува, иначе аз проблема с изпотяването нямам просто с парното си изчесва за нула време. Но все пак темата ми стана доста интересна

        Коментар


          #19
          На предния прозорец на Daewoo matiz с климатик има лепенка на която пише следното ( Пускайте климатика поне 1 път седмично за по 5-10 минути дори и през зимата за да удължите живота на системата). Незнам колко е вярно и каква е идеята... Аз лично на купето климатика го пускам 5 пътиу през лятото .... а зимата изобщо не се и сещам че имам клима... При температури под 25 градуса изобщо не пускам климатик.... освен ако не пътувам през деня... Главно понеже фиата го карам или сутрин рано или вечер след 7-8 и като цяло не ми се налага да го пускам... И въпреки че работи рядко самия климатик си работи супер....

          Коментар


            #20
            ele написа:
            emzo: Не виждам смисъл да го изключвам. Първо защото компресорът и без това не включва, когато е студено, и второ, тая кола няма да я карам до живот, че да я имам като безценно богатство - след като няма проблем да държа климатика пуснат 12 месеца, не виждам защо да не го държа пуснат.
            ЛОГИКА да ти види окото пупу да не тий уруки умната мисъл Майтапа настрана,тъпите обяснения в цитирания пост също,смислен отговор защо я правиш тая на пръв поглед глупост през зимата,можеш ли дадеш...Ама отговор наистина смислен,не като повечето ти,да кажеш нещо на "контра" колкото да не си капо Силно ми е интересно,що за смисъл има в това,да е пуснат постоянно климатика?!
            ex.Мареа ТД100

            Коментар


              #21
              Ммм дам и аз не виждам много логика в това, но явно колегата има обяснение!

              Коментар


                #22
                Когато е полуавтоматичен климатик няма смисъл компресора да е включен. Когато обаче всичко е напълно автоматично си има контролер. Този контролер си получава информация от датчиците и според софтуера определя какво да прави. За да се улови влагата отново ще кажа, че компресора въобще не работи в режима когато навън е 30*С+Нали се сещате, че е достатъчно само да завърти фреона който е отвън на 5 или -5 градуса да влезе вътре в купето и хоп чудо. Не е необходимо да вдига налягане...............Иначе от много места съм чувал, че е хубаво системата да работи поне веднъж месечно за няколко минути. Всеки сам си решава.

                Коментар


                  #23
                  Не го спирам зимата климатика. По- добре пари за консумативи, отколкото пари за лекарства

                  Коментар


                    #24
                    Наистина е хубаво за тези с климатици да развъртат системата един път месечно,защото има и смазване,а без да се включва изсъхват гумичките и семерингите и лятото хоп чудо протекли масла и фреони!Аз съм на принципа няма клима-няма проблем!Инъче вкъщи си работи постоянно на 22 градуса.
                    FIAT BRAVO 1.6
                    FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                    LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                    Коментар


                      #25
                      И все пак е хубаво да се пуска системата пре зимата,но след като компресора няма да се включи заради температурата въпросното "омасляване" ако мога така да кажа на мембраните дали ще се получи! Много хора го дават като съвет за да се избегне напукването по мембраните, но дали ако е много студео ще успее да се профилактира системата!

                      Коментар


                        #26
                        Пускане на климатика през зимата е задължително за бързо изчистване на запотени стъкла.Така поне пише на сенника на бравото, прилагам снимка.НА Дедрата, която е с климатроник е аналогична ситуацията. Там климатика се включва при температури НАД -3 градуса с цел изсушаване на въздуха и недопускане на запотяване на стъклата. Пише го в инструкциите му, нямам ги в момента пред себе си да ви ги цитирам.При температури под -3 градуса компресорът не включва, дори да не е изключен от бутоните, има защита.Не духа студено, пак си духа топло. Възухът първо се изсушава, после се затопля и се подава топъл, но сух в купето.Затова и се казва "климатик", а не "възухоохладител".
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #27
                          И за да подкрепя Еле, ще кажа, че и аз на Дедрата не го изключвам никога. Дори като се замислите, за компресора нямам бутон за включване, а за изключване, на който пише ЕСО, т.е. Икономичен режим.По подразбиране компресорът е винаги включен, като се управлява от контролера на климатроника кога да е включен и кога изключен, в зависимост от зададените му параметри.Както и по-горе писах, контролера сам изключва компресора, когато температурата падне под -3 градуса.

                          Коментар


                            #28
                            На алфата ’Quick Demist/Defrost’ функцията включва компресора на климатика - явно не е случайно.Ето какво пише в инструкцията: "Climate control system is very useful to speed up demisting."Едва ли конструкторите са го написали случайно и заради проблеми ( фабрични ) вентилацията.Като ходим на риба зимата и се качим четири запотени горили в колата при външна температура -5 - искам да видя коя е тая вентилация дето няма да позволи запотяване.НЕ дай си боже да вали дъжд.Така че е нормално да се ползва за това. И сигурно е хубаво да се пуска зимата по малко.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #29
                              При мен като пусна въздуха да обдухва предното стъкло, компютъра включва климатика и изключва вътрешната циркулация. Конденза (изпотяването) по предното и страничните стъкла изчезва за секунди. Всяка друга намеса (в ръчен режим) е довеждала до по-голямо запотявяне.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар


                                #30
                                Разбирам да е като при мазда 323 примерно, бутона за климатка е натиснат, но компресора включва като се пусне вентилатора на степен различна от 0.Какъв е смисъла при околна температура около 20гр., компресора да работи постоянно ? Само недостатъци виждам.Това питане е към Еле конкретно.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X