Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторче на клапа за външен/вътрешен въздух - СТАНА!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторче на клапа за външен/вътрешен въздух - СТАНА!

    Значи колеги, наложи ми се да ревизирам радиатора на парното, защото протече и реших да си оправя и моторчето.Не бих казал, че беше трудно, но си беше и малко гърч. Немога да се похваля, че съм го направил по най-добрия начин но важното е че работи!Това, което направих е:Сваляне на жабката;Сваляне на самото моторче: развива се един от болтовете му, другите два просто ги счупих, защото са на невъзможно място. Откача се металната "щека", която мести клапата и се сваля моторчето. След това има една метална планка, ограничаваща хода на моторчето. Сваляте я и нея, като е възможно да я поизкривите от дърпане с клещи и с каквото можете, но не е проблем после се изправя лесно Следва поправяне на счупеното средно зъбно колело (най-често мисля че то се чупи).За целта разглобих един доста стар часовник и вътре намерих почти същото, обаче метално колелце, но с малко по-голям диаметър. Поизрязах го и го залепих с каноколит за счупеното. Смазвате хубаво с грес и затварятеСглобих кутийката, като я залепих с изолирбанд, при евентуален проблем да се отвори по-лесно и моторчето е готово!Задължително го изпробвате няколко пъти на "сухо" в двете страни преди да го монтирате.Прилагам снимки на колегата Rokambol (дано не се сърди )След това, вземате металната планка, която се вади с малко зор, изправяте я хубаво ако е крива и също с изолирбанд я олепвате за кутийката на моторчето.Окачвате "щеката" отново и завивате моторчето с планката за единствената възможна и здрава видийка. Това, че се завива накриво самата кутия поне за сега не пречи на процеса вдигане/сваляне.Воала! Имате работещо моторче и движеща се клапа. ОБАЧЕ!!!!При пробата трябва да сте забелязали, че моторчето не спира да се върди независимо от посоката. Това е така заради прекацаното реле или там каквото е, което подава тока към моторчето. Точно то може и ще прецака вече ремонтираното ви моторче заради постоянното напрежение подавано към него. Този проблем го реших с монтирането на едно мързеливо ключе за левче на единия от изходите на моторчето.Прекъснах кабела и монтирах допълнително около метър и половина друг двоен кабел, за да си изнеса ключето на удобно за мен място.Сега вече аз определям кога и колко ток да стига до моторчето.Затварянето и отварянето на клапата сега става по следния начин:За вдигане и сваляне на клапата са необходими около 2-3 секунди работа на моторчето.Цъкате мързеливото ключе на НУЛА (прекъсвате веригата), след това от копчето на централната конзола избирате дали да е отворена или затворена.След като сте избрали примерно да бъде затворена и копчето свети оранжево, натискате мързеливото ключе и броите на ум 2-3 секунди като след това пак го изключвате. При мен дори и повече да го задържа включено нищо не става, но това зависи само от това какви зъбни колела сте сложили. Ако са метални няма никакви проблеми.Ами мисля, че е това всичко Отстрани погледнато не е кой-знае колко работа, но все пак ви предупреждавам, че е малко изнервящо, но пък след това кефа си струва Не съм описал всичко най-подробно и ясно, за това ако нещо не се разбира, моля питайте.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Working...
X