Здравейте. На колко градуса по принцип трябва да ми се включи перката за охлаждане? Типото ми е 1.8 8в. В момента перката ми се включва някъде близо 100 градуса... минава 95. Също се чудя дали датчика за перката не е за моя модел кола, защото "майстора" който го слага каза, че не могло да се навърти докрай резбата... сега от там леко прокапва. Може ли да ми помогнете?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Охлаждане на Типо
Collapse
X
-
Вчера след като пуснах темата реших да сменя датчика и няколко скоби. На него наистина пише 92 / 87, но мойта перка се включва някъде малко след чертичката която отбелязва 95... почти на 100 градуса. Лошото е, че в някои задръствания е минавала и 100-те. Обезвъздуших я вчера, оправих всичко (от маркуча който е на тройник и излиза от термостата за парното ми прокапваше ). Минах към 50 км. и като спрях видях, че доста доволно ми капе от най-горния маркуч който влиза в радиатора от термостата. Чудя се дали поради това, че ми загрява и се разширява течноста, не намира просто път да избуши от някъде...
Коментар
-
Има нещо такова. Сега когато смених скобите на тройника към парното, спря да капе оттам. Вече си намери път през дебелия маркуч от термостата към радиатора. Имам съмнения за гарнитурата, защото миналата год. един път ми загря сериозно лятото и се оказа, че ми беше изгорял датчика за перката и не охлаждаше... Някакъв съвет какво да направя, може ли ?
Коментар
-
Моя съвет е да докажеш, че гарнитурата е издухана. Ще ти предложа няколко начина, но е най-добре да я погледне специалист, ако ти не си уверен в себе си.Споменах за надуването на маркучите - дебелите стават като камък твърди.Като развиеш капачката на разш. съд се виждат мехурчета въздух да бълбукат вътре.От ауспуха излиза бял бушек.Когато подадеш газ, вътре в купето се чува бълбукане от радиатора на парното.Самото парно променя температурата на струята в зависимост от оборотите.Зависи къде е издухана и в каква степен гарнитурата. При определени условия се получава и прекъсване в някой цилиндър.При всички случаи обаче, антифриза намалява.
Коментар
-
Ходих вчера на майстор и ми каза, че ми няма нищо на колата. Единствено датчика за перката бил менте и се включвал с няколко градуса повече. На мен вместо на 92 ми се включва на 97-98 градуса. Било нормално и нямало никакъв проблем. Много коли така карали. Това ми каза. Нямам нито един от изброените признаци по горе. Мисля си, дали ще е най-добре ако си изведа копче за перката на таблото и да я включвам когато стигне 90 градуса? Поне за всеки случай да се обезопася.
Коментар
-
Пич,неща да те плаша ,ама маи си за гарнитура след като ти избива през маркучите.Аз имах подобен проблем, само че ми изхвърляше през капачката ,но само на извънградско, в София никакви ядове.След като смених гарнитурата маркучите омекнаха, но и преди това не бяха много твърди в градски условия САМО ЧЕ:когато я задържа 50км на 4000об. и ставаха на кокъл.Пример Лом -Ботевград при пенсионерско каране си имаше вода,Ботевград-София постоянно 4-4500об.и казанчето беше празноLacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
Как майстора установи, че дачтика е менте и особено точно при каква температура включва? А иначе се радвам, че нищо и няма на колата, според него. Оги също е прав - може уреда да лъже за истинската температура. Може да имаш и смахнат термостат. Въздушен мехур в системата също. След като датчика не може да се навие както трябва или някой е съсипал резбата, или не е за тази кола. Отстрани първо този проблем.
Коментар
-
Новия датчик пасна точно. Изглежда стария просто не е бил добре завъртян. Този аз си го монтирах и точно си влезна. Сложих нови скоби на всички маркучи. Спря да тече. Сега малко ще я покарам на вода, за да не избие пак някъде. Видя ли , че не пропуска от никъде, ще си налея антифриз. Не знам за термостата, но той на 90 и даже по-рано отваря и почва да върти водата. Може би проблема е в таблото или точно в датчика за перката. Проблем ли е, ако така продължа да я карам? Не вдига над 100... седи до към 95-98 градуса. И има ли смисъл да слагам реле на перката и ръчно да я пускам като стигне 90 градуса?
Коментар
-
Не забравяи че водата кипва малко преди 100градуса,така че не е много желателно да си само с вода , а и ще съсипеш водната помпа като няма смазване.Относно ключето никога не е излешно ,не се знае кога ще ти потрябва.Сложи му и реле заради консумациятя.УспехLacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
Момчета, голяма работа ми се отвори по колата. След прегряването, с което имах проблем, смених скобите и сложих ключе за перката. На другия ден се качвам и в краката ми шурти вода. От маркуча за парното. Сложих му нова гумичка и като че ли спря. Вчера, карах колата, нямаше ядове, но след като изстина почна да ми тече вода от радиатора. Ниско долу се вижда как е влажен и от някъде на дъното му тече. Дайте съвет от къде идва целия проблем?
Коментар
-
Колега, прочетох отново темата от началото, и ми прави впечатление че непрекъснато говориш за точни градуси. Не съм виждал подробно таблото на твоя модел автомобил, но да не би да имаш деление за всеки градус? Защото казваш 92 градуса, после 95, 98, 100, все точни числа. Колега viktorsterev - водата кипва малко преди 100 градуса, но ако налягането е малко под 1 атмосфера. В системата на автомобила е относително много над 1 атмосфера, при някои модели дори двойно повече е нормалното налягане. Това повишава точка на кипене, и водата дори при 105-110-115 градуса не кипи. Накрая бих добавил, че една кола с изправна система не се нуждае от ключета и доработки, в смисъл, че по-добре да се отстрани причината за даден проблем, а не следствието.
Коментар
-
Градусите са ми разделени на по 5. Всяка чертичка отговаря с по 5 градуса. 90 ми е с големи цифри и стои на средата. На 92 градуса пише на датчика, че е нормално да се включи перката, а на мен ми я включва на близо 100. Затова изведох ключ за перката. Не знам от къде става това налягане при мен та пробива на най-слабите места по системата. Измъчих се тея дни. Не знам просто какво да и правя.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар