Интересувам се как се реализират бърза и бавна степен на вентилаторите на JTDто.С Визата вклювам вентилаторите да работят на бавна степен - работят и двата.Включвам ги на втора степен, върти се само единият.Така ли трябва да бъде или имам проблем някъде?Гледах гледах и не можах да разбера как се реализира бърза и бавна степен на вентилаторите. Последователно и паралелно ли го правят, леко се омотах заради един елемент 123 - таймер за висока скорост го дават. Някой има ли представа как работи този таймер или някъква документация за него.http://download.fiat-bg.org/Books/Br...20Part%204.pdf - страница 662.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Управление на вентилаторите - как са реализирани степените?
Collapse
X
-
Давам ти точен отговор - за първа степен - през реле 122 и 123 - перките се въртят, свързани последователно една на друга (червената верига). За втора степен - през реле 123 и 123 А, и също през 122 - се въртят свързани успоредно една на друга. (Синята верига)При тест с диагностичен софтуер - за втора степен се върти само едната перка, защото се подава команда (командата е маса от ЕКУ, а иначе са захранени с +12 през контактния ключ) само на релетата 123 и 123 А, докато 122 остава пасивно. А в реални условия - реле 122 винаги е включено когато трябва да се въртят на някоя скорост. При теста за бърза скорост не се активира 122, защото то се активира при теста за бавна, и ако не работи то - няма да работи бавната степен. Нямаш никакви проблеми. "Таймерът" е едно реле с нормално затворен контакт, през който контакт перките са вързани последователно. Когато ЕКУ подаде маса на първо краче, релето превключва, и последователното свързване отпада, а идва успоредно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар