Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за включването и изключването на климатика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    gumzata написа:
    За пръв път попадам на подобен спор! Едни казват, че е хубаво други, че няма значение. Аз сам стигнах до извода че е добре климатика да се пуска при минимални обороти на двигателя а сега виждам, че и други са се замислили по този въпрос. Винаги когато се наложи да включа климатика в движение, изключвам от скорост пускам го и пак продължавам. Може и да е безсмислено но със сигурност не е по-добре да се пусне при 3000 оборота! P.S. Това поне е по-сигурно от колкото спора: Пазим ли електроусилвателната с-ма като никога не пускаме SITY-то?
    Колега, имаш ли някакви аргументи за това свое твърдение, или просто искаш да споделиш мнение? Как стигна сам до извода, на какво основание? Дали всички, които не са се замислили, не са го направили, защото са го чули от някого? Да задам аз един такъв въпрос - когато караш извънградско и падне налягането - ти трябва постоянно да изключваш от скорост, когато дойде момента да се включи климатика ли ?Прочети внимателно темата, и надявам се сам ще откриеш защо това твърдение е невярно.

    Коментар


      #17
      Riki888 написа:
      ... Изненадах се като видях че оборотите паднаха рязко малко под 3000. Интересно ми е това дали е нормално. ...
      Нормално е да паднат оборотите, нали включваш допълнителен товар. Ако искаш да си със същите обороти, трябва да увеличиш газта.
      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        gumzata написа:
        За пръв път попадам на подобен спор! Едни казват, че е хубаво други, че няма значение. Аз сам стигнах до извода че е добре климатика да се пуска при минимални обороти на двигателя а сега виждам, че и други са се замислили по този въпрос. Винаги когато се наложи да включа климатика в движение, изключвам от скорост пускам го и пак продължавам. Може и да е безсмислено но със сигурност не е по-добре да се пусне при 3000 оборота! P.S. Това поне е по-сигурно от колкото спора: Пазим ли електроусилвателната с-ма като никога не пускаме SITY-то?
        Колега, имаш ли някакви аргументи за това свое твърдение, или просто искаш да споделиш мнение? Как стигна сам до извода, на какво основание? Дали всички, които не са се замислили, не са го направили, защото са го чули от някого? Да задам аз един такъв въпрос - когато караш извънградско и падне налягането - ти трябва постоянно да изключваш от скорост, когато дойде момента да се включи климатика ли ?Прочети внимателно темата, и надявам се сам ще откриеш защо това твърдение е невярно.
        Да наистина никога никой не е насочвал внимането ми към климатика и начина му на включване. Мисля че е достатъчно да си наясно с някои неща под капака и в частност това че компресора на климатика не се върти когато климатика не работи и с включването му, магнитен съединител го включва и той започва да се върти. Принципа много ми прилича на начина по който се пали двигател на мотор или резачка. Всеки знае че е хамалско изпълнение да НЕ обереш свободният ход на манивелата /или на кордата при трионите/ преди да ритнеш за да стартираш двигателя. Иначе се получава един удар и някакво чувство че нещо скоро ще се счупи! Така и тук! Още един аргумент! Запознатите знаят, че на алтернатора на Пунто 1,9 JTD /презполагам и на всяко JTD а защо не и на бензиновите/ има нещо наречно ФРАЙЛАЙФ, което най-просто представлява лагер, който се намира в ролката на алтернатора. Той работи само в едната посока и предназначението му е точно такова, да не се получава внезапно, шоково спиране на алтернатора когато се изгаси двигателя. По тази логика защо шоковото завъртане каквото безспорно се получава при включването на компресора на климатика да не пречи? Нека кажа, че аз Не твърдя че всеки трябва да изключва от скорост или да включва климатика на празен ход. Не съм убеден че аз като го правя, това с нещо щади един или друг елемент от автомобила ми но тези разсъждения които споделих по-горе ме карат да мисля че е по-добре за колата ако климатика се включва при минималните за двигателя около 800 оборота.

        Коментар


          #19
          Колега, кратко ясно и точно ти го казвам - Когато двигателят се върти с 3000-4000 оборота, при изправна система, вдига налягане много бързо, за секунди, и компресорът се изключва. След секунди налягането спада, и компресорът отново се включва. Това е цикъл, постоянен. Колегите, които се занимават с климатици го потвърдиха, а аз пък съм го виждал с очи как точно се случва. Разбира се че като го включваш на празен ход на двигателя - му помагаш, но всъщност му помагаш на практика в един от 100 случая на тръгване и спиране. Иначе - да, прав си, на празен ход е по-добре да го включваш, ако имаш възможност. Но при каране, особено извън града - нямаш тази възможност. Съгласен ли си ?

          Коментар


            #20
            Е това вече е нова информация за мен. Благодаря за нея! Не съм размишлявал много време по въпроса, просто в даден момент след като смених въпросня фрайлайф ме осени идеята за внезапното включване на климатика, и вече ми е рефлекс въпреки че карам от скоро поунтото, което е и първата ми кола с климатик. Жеста на изключване от скорост когато го пускам ми стана по скоро като някакъв навик и дори сега след като стана ясно, че е почти безсмислен сигурно пак няма да го махна, подобно на другият жест с междинната газ при превключване от по-висока на по-ниска предавка, въпреки че не карам ЗИЛ и това не е нужно. След като поразмишлявахме по въпроса Уважаеми колеги, си мисля че италианските инжинери с присъщата си гениалност, в която ние всички съфорумници сме убедени, сигурно са взели в предвид че на компресора на климатика ще му се наложи да се включи в движението на двигателя дори при 4000 и нагоре оборота и са обезпечили това да стане безпроблемно достатъчен борй пъти за да можем ние Фият-поклонниците да се радваме на овтомобилите си! Viva Fiat!

            Коментар

            Working...
            X