Привет. Драскам от името на баща ми. Тъй като преди сме нямали автомобил с климатик и все още ни дерзаят разни въпросчета. Вчера чул слух за който решихме да ви попитаме дали е верен. Каза ли му,че когато е на дълъг път и кара с висока скорост и не е включил климатика ако реши да го направи трябва да даде на свободна или да намали оборотите, защото не било хубаво за климатика. Има ли нещо вярно в това и ако да ако може обеснение. По принцип като е топло със сядането в колата го включваме, но понякога се случва да се изключи или намали, а после да се включи обратно и искаме да знаем дали трябва да се съобразяваме с това. Благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за включването и изключването на климатика
Collapse
X
-
Мисля че няма кои знае какъв проблем,но климатика има електромагнит играе ролята съединител и полу4ава натоварване при включване и ремъка ако е постар може да пребуксува...А и скороста ще намали...Писането на кирилица е задължително. Забранено е писането с латински букви, както и заместването на буквите "Ч", "Ш", "Щ" и други с цифрени означения като "4" и "6" или с някакви други знаци извън кирилицата. (Изключват се случаите, когато е наложително: техническа информация, код и други.) Модераторски екип на fiat-bg.org
-
Правилно са ти казали. Не съм убеден, че електромагнита играе ролята на съеденител. При високи обороти, не само висока скорост, се получава "ударно" вклюване на компресора. Това не е добре нито за него, нито за двигателя. Аз така мисля и никога не вкл. климата при високи обороти, нещо повече - правя го само на пр. ход.
Коментар
-
Това мнение, включително всички цитати в него, , както и коментарите след това - вероятно ще ти помогнат за отговор на въпроса. Аз съм на противоположното мнение от това на Rokambol, за последно - преди 4-5 дни гледах какво се случва с компресора и вентилаторите, но при колата на място. Той постоянно се включва и изключва, а при висока скорост (обороти) създаването на налягане е още по-лесно, и мисля че цикълът с изключването и включването е дори по-чест.
Коментар
-
ogi28b написа:Това мнение, включително всички цитати в него, , както и коментарите след това - вероятно ще ти помогнат за отговор на въпроса. Аз съм на противоположното мнение от това на Rokambol, за последно - преди 4-5 дни гледах какво се случва с компресора и вентилаторите, но при колата на място. Той постоянно се включва и изключва, а при висока скорост (обороти) създаването на налягане е още по-лесно, и мисля че цикълът с изключването и включването е дори по-чест.Обичам си работата.
Коментар
-
Специално при Фиат и производните компресора не работи постоянно. Има температурен датчик при изпарителя и като го охлади до определена температура изключва за да се избегне обледеняването. Невзъможно е по време на каране ти да знаеш кога ще се активира и всеки път да изключваш от скорост. Има и автомобили /от ВАГ/ с постоянно включени компресори и с помоща на електромагнитен клапан регулират налягането. Собствениците им едва ли ги държат само на 800 об./мин.
Коментар
-
Rokambol написа:Правилно са ти казали. Не съм убеден, че електромагнита играе ролята на съеденител. При високи обороти, не само висока скорост, се получава "ударно" вклюване на компресора. Това не е добре нито за него, нито за двигателя. Аз така мисля и никога не вкл. климата при високи обороти, нещо повече - правя го само на пр. ход.
Коментар
-
Компресора се привежда в движение с елементарен електормагнитен съединител. Предвид малката контактна площ метал в метал се получава приплъзване и не може да се получи ударно включване.При вклюване налягането на фреона от двете страни е еднакво и няма почти никакво натоварване. По-опасно е изключването и моменталното включване след това защото налягането не се е изравнило и натоварването е голямо, тогава се разчита на забавеното включване на компресора след натискане на бутона и приплъзването на съединителя. Колега ако толкова искаш да си пазиш климатик ще ти се наложи на дълъг път през 5 минути да изключваш от скорост. На старата ми Алфа при каране по магистрала му се налагало 100 тици пъти да се включи при 5 - 6000 об/мин. и до ден днешен си работи. На сегашната му е малко по-леко на 4000 - 5000 об./мин и единственото нещо което не съм правил по колата е климатика от както съм я взел.
Коментар
-
G0ld написа:Благодаря много. Баща ми смята точно като теб и ogi28b и ако някога му се налага да го включва в такова положение, ще реагира предпазливо. Поздрави и благодаря за инфото и съветите. Стана ни ясно.
Коментар
-
Не знам какво приема за меродавно в крайна сметка, но аз колкото повече чета мнението на Оги и на Стенли, все повече се убеждавам, че включването на климата задължително на празен ход е абсолютна глупост. Глупост, която и аз спазвах до днес. Никога не бях се замислял за това, какво се случва в процес на работа и съм склонен да се съглася, че след като нашите климатици непрекъснато включват и изключват е все тая в кой момент и в какви обороти ги пускаме.
Коментар
-
Rokambol написа:Не знам какво приема за меродавно в крайна сметка, но аз колкото повече чета мнението на Оги и на Стенли, все повече се убеждавам, че включването на климата задължително на празен ход е абсолютна глупост. Глупост, която и аз спазвах до днес. Никога не бях се замислял за това, какво се случва в процес на работа и съм склонен да се съглася, че след като нашите климатици непрекъснато включват и изключват е все тая в кой момент и в какви обороти ги пускаме.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
За пръв път попадам на подобен спор! Едни казват, че е хубаво други, че няма значение. Аз сам стигнах до извода че е добре климатика да се пуска при минимални обороти на двигателя а сега виждам, че и други са се замислили по този въпрос. Винаги когато се наложи да включа климатика в движение, изключвам от скорост пускам го и пак продължавам. Може и да е безсмислено но със сигурност не е по-добре да се пусне при 3000 оборота!
Коментар
-
За пръв път попадам на подобен спор! Едни казват, че е хубаво други, че няма значение. Аз сам стигнах до извода че е добре климатика да се пуска при минимални обороти на двигателя а сега виждам, че и други са се замислили по този въпрос. Винаги когато се наложи да включа климатика в движение, изключвам от скорост пускам го и пак продължавам. Може и да е безсмислено но със сигурност не е по-добре да се пусне при 3000 оборота! P.S. Това поне е по-сигурно от колкото спора: Пазим ли електроусилвателната с-ма като никога не пускаме SITY-то?
Коментар
-
Преди няколко дни си правих един експеримент. Колата е на място, изключена от скорост, на ръчна. Вдигам 4000 оборота и включвам климатика. Изненадах се като видях че оборотите паднаха рязко малко под 3000. Интересно ми е това дали е нормално. Ако някой се престраши да направи такъв експеримент нека да сподели резултата. Падат ли оборотите и на колко. Това не го приемайте като провокация, ако поне малко се съмнявате че е опасно за колата ви не го правете. Аз го направих понеже исках да натоваря двигателя при по-високи обороти и си имах причина да постъпя така. Само заради експеримента не си заслужава да се пробва.Bravo 1.6 / 16
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар