Значи преди време пуснах една тема, че ми заграява колата на извънградско с пуснат климатик. Вчера обаче ходих до морето и вече колата загрява при по висока скорост и без да е пуснат климатика. Освен това стрелката на температурата играе много странно, стига на 2 чертички над средата и стои там, изведнъж пада рязко до средата и след малко пак се връща нагоре. Пусна ли пък климатика става страшно, почва да катери нагоре веднага. Странното е, че тва става само когато е топло навън. Като пътувах през нощта пък е обратното, стрелката не стига до средата, а на две чертички под нея. Почти съм сигурен, че термостата има проблем, защото и зимата не загрява нормално. Въпроса е може ли от него и да загрява повече и да играе температурата така, защото моя майстор казва, че може и водната помпа да е заминала и с висока скорост да превърта някаква шайба в нея и да не върти водата като хората. Моля изкажете някакви мнения. Наистина е много кофти да се смени термостата и да се окаже, че е водната помпа. Да добавя само, че колата е Браво ХГТ, което допълнително отежнява положението, ако е помпата. С диагностика може ли да се разбере дали е термостата? Мерси предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване на извънградско каране.Термостат или водна помпа?
Collapse
X
-
Както го описваш и аз мисля като твоя майстор - водна помпа. Тъй като смяната и не е никак лесна, аз бих направил следното - ще потърся от някой съфорумник стар, отворен термостат, за да не съсипвам моя и временно ще го подменя с този на колата. Така ще локализираш причината. Вярно, играчка си е, но в противен случай рискуваш да се набутваш за част, която е здрава.
Коментар
-
Според мен най добре ще е първо да се измият топлоотдаващите повърхности на радиаторите. Гарантирам ти че между радиатора на климатика и водния радиатор има страшно много мизерия.Термостата се проверява по традиционния начин-студен старт и следене за начина и скороста на затопляне на двата дебели маркуча.Само един път съм виждал блокирал термостат в затворено положение.С водната помпа изобщо не бих се занимавал освен ако скоро не ми предстои смяна на ангренаж.
Коментар
-
kaci написа:Според мен най добре ще е първо да се измият топлоотдаващите повърхности на радиаторите. Гарантирам ти че между радиатора на климатика и водния радиатор има страшно много мизерия.Термостата се проверява по традиционния начин-студен старт и следене за начина и скороста на затопляне на двата дебели маркуча.Само един път съм виждал блокирал термостат в затворено положение.С водната помпа изобщо не бих се занимавал освен ако скоро не ми предстои смяна на ангренаж.
Коментар
-
Предвид описаните симптопми, май най-лесното нещо е при наличие на проблема да се плесне един шамар отгоре по таблото, и ако стрелката подскочи, проблемът е ясен. Ако обаче след поредица шамари си остане все на едно място - тогава следва да направиш всичко което посъветваха колегите, като почистването между радиаторите и на самите тях е направо задължително.
Коментар
-
Значи утре мисля направо с радиаторите да започна, защото наскоро в разширителния съд се наслои някаква гняс, която много трудно се чисти отвътре и предполагам, че и в радиаторите може да е същото. Въпроса ми е има ли някакви препарати за обезмасляване или нещо такова с които да ги почистя? А стрелката мисля, че не съм пробвал с удар по таблото дали се мести, но се случва и на място да си играе от време на време. Също така понякога с подаване на газта се качва, с отпускане на педала си спада. Много е странно. А термостата как се проверява с маркучите, че не съм много наясно?Bravo HGT
Коментар
-
smokie написа:Значи утре мисля направо с радиаторите да започна, защото наскоро в разширителния съд се наслои някаква гняс, която много трудно се чисти отвътре и предполагам, че и в радиаторите може да е същото. Въпроса ми е има ли някакви препарати за обезмасляване или нещо такова с които да ги почистя? А стрелката мисля, че не съм пробвал с удар по таблото дали се мести, но се случва и на място да си играе от време на време. Също така понякога с подаване на газта се качва, с отпускане на педала си спада. Много е странно. А термостата как се проверява с маркучите, че не съм много наясно?Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Значи промивката е направена вече точно с вода под налягане и една добавка на Лики Моли. Изтече някаква гняс, но се съмнявам, че е изчистено като хората, защото разширителния съд не се изчисти особено. Незнам с какво може да изчезне тая гняс. Залепнала е много серизно в съда и нема мърдане. Ако е така навсякаде по системата, значи въобще не се чисти. Друго, което се забелязва е, че като сипахме вода и като и давам газ, водата става на пяна. Незнам от добавката ли е или нещо друго. Майстора ми твърди, че термостата си работи нормално. Е днеска като паднаха температурите пак си загрява бавничко, ама като загрее не пада температурата в движение. Мнооо дразнещ проблем е това наистина. Засега карам с вода и утре вече мисла да сложа антифризче, да не стане неква мизериика. В четвъртък заминавам за морето и ще споделя има ли ефект от промивката и почистването на радиаторите. Забравих да спомена, че има едно виене точно откъм капака на ангренажа, което във високи обороти много се чува.Единствено водната помпа не е сменяна, при смяна на ангренажа(за което ме е яд сега), така че най вероятно е от нея. Ако се окаже тя се кара докато не даде фира напълно и тва е. Добре е ,че поне се случва това само при по високи температури , за сегаBravo HGT
Коментар
-
Разиширителния съд го сваляш и го взимаш заедно с капачката у вас. Събираш и една шепа дребни камъчета - 2-3мм. Пълниш съда с вода, течен сапун или някакъв друг препарат и камъчетата. Затапваш където можеш с пръсти и почваш да друсаш яко Повтаряш процедурата, докато ти хареса как се е изчистило. Накрая изплакваш няколко пъти само с вода и последно с дестилирана вода. Просто ще стане като ново.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Rokambol написа:Само да попитам, промивката на системата(с изваден термостат) и особено на радиатора в двете посоки ли я направихте?Bravo HGT
Коментар
-
Ако до филтъра е от конусовидните и нестига външен въздух до него е напълно възможно. На моята и бях свалил гумения въздуховод свързващ пластмасовия с филтърната кутия и температурата се качваше супер много."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар