Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на извънградско каране.Термостат или водна помпа?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване на извънградско каране.Термостат или водна помпа?

    Значи преди време пуснах една тема, че ми заграява колата на извънградско с пуснат климатик. Вчера обаче ходих до морето и вече колата загрява при по висока скорост и без да е пуснат климатика. Освен това стрелката на температурата играе много странно, стига на 2 чертички над средата и стои там, изведнъж пада рязко до средата и след малко пак се връща нагоре. Пусна ли пък климатика става страшно, почва да катери нагоре веднага. Странното е, че тва става само когато е топло навън. Като пътувах през нощта пък е обратното, стрелката не стига до средата, а на две чертички под нея. Почти съм сигурен, че термостата има проблем, защото и зимата не загрява нормално. Въпроса е може ли от него и да загрява повече и да играе температурата така, защото моя майстор казва, че може и водната помпа да е заминала и с висока скорост да превърта някаква шайба в нея и да не върти водата като хората. Моля изкажете някакви мнения. Наистина е много кофти да се смени термостата и да се окаже, че е водната помпа. Да добавя само, че колата е Браво ХГТ, което допълнително отежнява положението, ако е помпата. С диагностика може ли да се разбере дали е термостата? Мерси предварително.
    Bravo HGT

    #2
    Забравих да добавя, че в града се държи нормално колата. Перката включва и на двете степени. В движение с висока скорост незнам дали се включват, но на място съм 100% сигурен, че работят.
    Bravo HGT

    Коментар


      #3
      Както го описваш и аз мисля като твоя майстор - водна помпа. Тъй като смяната и не е никак лесна, аз бих направил следното - ще потърся от някой съфорумник стар, отворен термостат, за да не съсипвам моя и временно ще го подменя с този на колата. Така ще локализираш причината. Вярно, играчка си е, но в противен случай рискуваш да се набутваш за част, която е здрава.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Според мен най добре ще е първо да се измият топлоотдаващите повърхности на радиаторите. Гарантирам ти че между радиатора на климатика и водния радиатор има страшно много мизерия.Термостата се проверява по традиционния начин-студен старт и следене за начина и скороста на затопляне на двата дебели маркуча.Само един път съм виждал блокирал термостат в затворено положение.С водната помпа изобщо не бих се занимавал освен ако скоро не ми предстои смяна на ангренаж.

        Коментар


          #5
          kaci написа:
          Според мен най добре ще е първо да се измият топлоотдаващите повърхности на радиаторите. Гарантирам ти че между радиатора на климатика и водния радиатор има страшно много мизерия.Термостата се проверява по традиционния начин-студен старт и следене за начина и скороста на затопляне на двата дебели маркуча.Само един път съм виждал блокирал термостат в затворено положение.С водната помпа изобщо не бих се занимавал освен ако скоро не ми предстои смяна на ангренаж.
          А ако термостата блокира понякога? Как ще го установи? За почистването между питите съм "за", макар че при мен имаше 2 кила боклуци, но и преди, и след почистването, проблеми с охлаждането не съм имал.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Предвид описаните симптопми, май най-лесното нещо е при наличие на проблема да се плесне един шамар отгоре по таблото, и ако стрелката подскочи, проблемът е ясен. Ако обаче след поредица шамари си остане все на едно място - тогава следва да направиш всичко което посъветваха колегите, като почистването между радиаторите и на самите тях е направо задължително.

            Коментар


              #7
              Значи утре мисля направо с радиаторите да започна, защото наскоро в разширителния съд се наслои някаква гняс, която много трудно се чисти отвътре и предполагам, че и в радиаторите може да е същото. Въпроса ми е има ли някакви препарати за обезмасляване или нещо такова с които да ги почистя? А стрелката мисля, че не съм пробвал с удар по таблото дали се мести, но се случва и на място да си играе от време на време. Също така понякога с подаване на газта се качва, с отпускане на педала си спада. Много е странно. А термостата как се проверява с маркучите, че не съм много наясно?
              Bravo HGT

              Коментар


                #8
                В пъевата тема в раздела пише как се проверява термостата, на първа страница още. Също така има тема в раздел ЧЗВ.

                Коментар


                  #9
                  smokie написа:
                  Значи утре мисля направо с радиаторите да започна, защото наскоро в разширителния съд се наслои някаква гняс, която много трудно се чисти отвътре и предполагам, че и в радиаторите може да е същото. Въпроса ми е има ли някакви препарати за обезмасляване или нещо такова с които да ги почистя? А стрелката мисля, че не съм пробвал с удар по таблото дали се мести, но се случва и на място да си играе от време на време. Също така понякога с подаване на газта се качва, с отпускане на педала си спада. Много е странно. А термостата как се проверява с маркучите, че не съм много наясно?
                  Ами добре си се насочил. Тая "гняс" представяш ли си я как ходи вътре по маркучите. И как засяда на първото тясно място където попадне. Например в термостата. Стои си там и като дадеш газ помпата се завърта по-бързо и тапата от гняс се премества по маркуча до следващото тясно място. Ако маркучите и радиаторът ти са прозрачни веднага ще видиш за какво става въпрос. Обаче не са. Единственото прозрачно нещо е разширителния съд и точно за това той е прозрачен - за да се видят замърсяванията.Тесните места - термостата и водната помпа (освен ако не пропускам нещо). Представяш ли си да смениш термостата и водната помпа и проблема да си остане. Обърни внимание на едно много добро промиване на системата, наливаш вода и караш няколко дни в различни режими градско/извън градско/климатик и каквото още се сетиш. Ако всичко е наред си наливаш антифриза. А пък специално за термостата - на двата маркуча по един термодатчик върху него парче гума и това го стягаш около маркуча със свинска опашка. Има такива термометри за кола за външна и вътрешна температура. Тоя за вътрешната температура го извеждаш с една дълга жица и двата термодатчика ги монтираш на маркучите. Жиците през уплътнението на капака, уплътнението на вратата и при тебе на таблото влизат в термометъра. Разбира се това е временно, следиш в движение температурата на двата маркуча колко е, дали е еднаква и в кой момент се отваря термостата и температурата става еднаква. Ако нямаш термометър - мултицет с термометър или пък от някой познат още един такъв мултицет. Важно е че ще можеш да следиш температурата на двата маркуча и в момента в който стане еднаква значи термостатът се е отворил. За съжаление това не ти дава информация дали напълно се затваря и напълно се отваря. Ако е замърсен може да имаш такъв проблем. Най-лекото е да се промие добре системата при което се промива и термостата.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #10
                    Не те съветвам да караш с вода. Вероятноста да скапеш фибъра е много голяма. Просто направи промивка с твърда вода под налягане или със специален препарат.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Значи промивката е направена вече точно с вода под налягане и една добавка на Лики Моли. Изтече някаква гняс, но се съмнявам, че е изчистено като хората, защото разширителния съд не се изчисти особено. Незнам с какво може да изчезне тая гняс. Залепнала е много серизно в съда и нема мърдане. Ако е така навсякаде по системата, значи въобще не се чисти. Друго, което се забелязва е, че като сипахме вода и като и давам газ, водата става на пяна. Незнам от добавката ли е или нещо друго. Майстора ми твърди, че термостата си работи нормално. Е днеска като паднаха температурите пак си загрява бавничко, ама като загрее не пада температурата в движение. Мнооо дразнещ проблем е това наистина. Засега карам с вода и утре вече мисла да сложа антифризче, да не стане неква мизериика. В четвъртък заминавам за морето и ще споделя има ли ефект от промивката и почистването на радиаторите. Забравих да спомена, че има едно виене точно откъм капака на ангренажа, което във високи обороти много се чува.Единствено водната помпа не е сменяна, при смяна на ангренажа(за което ме е яд сега), така че най вероятно е от нея. Ако се окаже тя се кара докато не даде фира напълно и тва е. Добре е ,че поне се случва това само при по високи температури , за сега
                      Bravo HGT

                      Коментар


                        #12
                        Само да попитам, промивката на системата(с изваден термостат) и особено на радиатора в двете посоки ли я направихте?
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          Разиширителния съд го сваляш и го взимаш заедно с капачката у вас. Събираш и една шепа дребни камъчета - 2-3мм. Пълниш съда с вода, течен сапун или някакъв друг препарат и камъчетата. Затапваш където можеш с пръсти и почваш да друсаш яко Повтаряш процедурата, докато ти хареса как се е изчистило. Накрая изплакваш няколко пъти само с вода и последно с дестилирана вода. Просто ще стане като ново.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            Rokambol написа:
                            Само да попитам, промивката на системата(с изваден термостат) и особено на радиатора в двете посоки ли я направихте?
                            Значи в двете посоки я направихме, ама термостата не сме го сваляли. Вчера карах извънградско и си е добре температурата, ама навън си беше по хладно. Проверих също термостата кога отваря. Ми честно казано си е студен единия маркуч, но пак не загрява бързо колата сега като е по хладно навънка. Има някакъв проблем ама вече незнам. Като е топло загрява, като е студено трудно. Бахти капризната кола :D. А възможно ли е понеже съм със спортен филтър като е по-топло навънка и филтъра дърпа топъл въздух от тва да качва температура?
                            Bravo HGT

                            Коментар


                              #15
                              Ако до филтъра е от конусовидните и нестига външен въздух до него е напълно възможно. На моята и бях свалил гумения въздуховод свързващ пластмасовия с филтърната кутия и температурата се качваше супер много.
                              "Без сърца, сме просто машини"
                              Toyota Prius 1.5 Hybrid
                              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X